Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Maclaren Triumph - így vettem sportkocsit

2012.07.09. 14:25 Bryan Beersworth

A babakocsi státuszszimbólum. A babakocsi a nőknek olyan, mint a táska, vagy a cipő: hiába van bármilyen, került bármennyibe, akkor is újat akar, és mivel a nő mindig eléri amit akar, ezért általában újat is fog kapni. Komoly teljesítmény, ha legalább annyit elérünk, hogy az új használt legyen. 

Egy Giordani típusú vacakkal kezdtük, az Elefániban jól átvágtak bennünket az eladók, ránksózták azt az ipari hulladékot, amit én utána eladtam a Vaterán. Utána vettünk egy ABC Designt, aminek már a nevét sem tudom. Kicsi volt, kis dobozba lehetett beletenni, csak  kiderült, hogy totál feleslegesen vettük meg, mert funkciójának nem felel meg. Aztán vettünk egy ABC Design Astro-t, ami nagyon, de nagyon bevált. Jó nagy, minden belefér, iszonyú nagy kosara van alul és nem tudsz olyan terepet elképzelni, ahol ne lehetne tolni. A mózesében jól elfért a gyerek, egykaros révén frankón lehet tolni, a sport része dönthető, ha elaludna  benne a gyerek. Egyetlen hátránya van: iszonyú nagy. Az alját és a sportrészt külön kellett betenni a kocsiba és sok helyet foglalt. Ráadásul a gyerek ahogy nőtt úgy akart egyre kevésbé babakocsiban lenni, ezért a feleségem döntött: lecseréljük. 

Indult a kálvária, de nem nekem, neki. Több ezer babakocsit nézett meg a Vaterán és az ebay-en, illetve velem a bababoltokban. A Cybex babakocsik és a Britax legújabbja volt versenyben sokáig, amíg az asszony ki nem találta, hogy neki Quinny Buzz (vagy Zapp, mittudomén) kell. Már kínomban röhögtem - legalább tízszer voltunk bababoltban kocsit nézni eddigre - mert az a kocsi nagyon vagány, csak az nem volt meg benne, amit akartunk: 

- nem egykaros, hogy fagyizás közben tolni lehessen

- nem lehet dönteni, ha a gyerek elalszik benne

- nincs hely az alján, ha bevásárolni megyünk vele

- nagy helyet foglal a csomagtartóban. 

Egyetlen előnye van: iszonyú jól néz ki. Aztán ezt elvetettük, és jött a Cybex, mert az legalább egykaros, ez tökre öké lett volna, még a csomagtartóba is bepróbáltam. A Britax vagány, de iszonyú drága, néztünk noname kocsikat a Brendonban, amikkel autóversenyt játszottam Lilivel a sorok között. Egy szép szombati reggelen a belvárosban elmentünk egy üzletbe, ahol irtó drága cuccok voltak, és ott megnéztük a Maclaren kocsikat, engem pedig megbüntettek parkolásért, mert az a szombat munkanap volt. Nekem tetszett, már kábé minden tetszett volna, úgy untam a hercehurcát, a gond csak annyi volt velük, hogy újonnan 60 ezer forinttól kezdődtek, ami egy sportkocsiért már pofátlanul sok pénz. Képesek voltunk 6000 forintért venni egy játék babakocsit a gyereknek, amit azóta folyamatosan tolni akar, és kábé négy hónap után foszlik a huzata, és bármikor eltörhet az összecsukó szerkezete. 

Mivel nem volt 60, vagy 80 ezer forintunk egy sportkocsiért, tétova próbálkozásaimat, hogy talán mégsem kell nekünk új babakocsi, a feleségem csírájában fojtotta el, így nem volt más dolgom, mint kivárni. Tudtam, hogy előbb, vagy utóbb úgyis megoldja magának, én jó képet vágtam ahhoz, hogy szombaton ide, vagy oda menjünk kocsit nézni. Igaz, hogy anno az ABC Design Astro-ját azért vettük, hogy abban végig ellegyen a gyerek, de mindegy, ezt hiába mondtam az asszonynak, meg sem hallotta.

Aztán egy szép munkanapon kaptam egy e-mailt, hogy gratulálnak, megvettem valamit Vaterán. Életem párja nevemben vett egy Maclaren Triumph kocsit, amit azóta használunk. Hogy mennyire felel meg a fent leírt preferenciáknak? 

- nem egykaros, hogy fagyizás közben tolni lehessen

- lehet dönteni, de a gyerek már nem alszik el benne

- nincs hely az alján, ha bevásárolni megyünk vele

- de legalább kis helyet foglal a csomagtartóban. 

Az első két hétben nem használtuk, C még a régit akarta tolni, de az elmúlt két hónapban már csak ez van forgalomban. És jó. És rossz is egyben. Rossz, mert kicsi, és pont ezért jó. Nem lehet ráakasztgatni mindent, nem fér be a kosarába két kiló kenyér és egy karton ásványvíz, viszont észre sem veszem, hogy bent van a csomagtartóban. Egy mozdulat összecsukni, dőlteni nem szoktuk, és Lili úgyis csak akkor ül benne, amikor olyan kedve van, mert ő főleg járkálni és futni szeret. Viszont olyan könnyű, hogy a 15 hónapos lányom fél kézzel el tudja tolni, akár hegynek felfelé is, ráadásul állítólag menő is, mert olyan neve van, mint egy sportkocsinak. 20 ezer forintot adtam érte, nagyon megérte. 

Egy megkímélt ABC Design Astro pedig eladósorba kerül egy ABC Design etetőszékkel együtt, mert a gyerek újabban azt játssza, hogy csak és kizárólag az én helyemen hajlandó ebédelni a konyhában, az etetőszékről hallani sem akar. Adok mellé egy Maxi Cosi hordozót csatlakozóval, hogy hozzá lehessen kapcsolni a babakocsihoz, és ajándékba egy kengurut, és alig kérek érte 70 ezer jó magyar forintot, ha valaki csomagban elviszi őket. Hamarosan mind fent lesz Vaterán. 

Én pedig - ha már státusz- akarok egy Superman-es Converse cipőt. MOST

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr114637848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IrishOak 2012.07.12. 17:10:53

De jó végre már megint olvasni rólatok:-)

Először is: Boldog Névnapot Lilinek!:-)

Nahát, megint egy újabb kocsi,és most egy nagyon 'szupi szerkezet.Nagy bajban lesznek majd a kérők,ha Lili felnő, mert mondhatja apa: na fiam az én lányom már kiskorában is sűrűn cserélte egyre márkásabbakra a járműveit.Na mutasd a slusszkulcsod:-))

A drusza Lili meg égedelem, szeretném elrettentő példaként megmutatni, mit nem szabad otthon 2,5 évesen a gázcsövön:-DD
www.youtube.com/watch?v=t3hhgq4tIyY
süti beállítások módosítása