Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Játszóházak

2015.01.13. 20:36 Bryan Beersworth

Tél van, odakint hideg és korán sötétedik. Próbálunk mi lekötni itthon, de ez vagy nem sikerül, vagy nekünk van más dolgunk, vagy egyszerűen van olyan, hogy menni kell valahová. Ilyenkor szoktunk játszóházba menni. Nézzük, hová, és hová nagyon nem. 

Nem vagyok oda ezekért a helyekért. Jellemzően be vagyunk zárva, nincs ablak, sem természetes fény és valljuk meg, nem is tartozik az olcsó szórakozások közé. Ráadásul ez csak neked szórakozás, engem idegesít a zaj, sokszor a többi gyerek is, szóval leginkább akkor és annyit vagy itt, ha valamit vásárolni akarunk, vagy már nagyon nem bírunk veled a négy fal között. Nem volt kedvem sem megnézni az árakat, sem a címeket, most nem ajánlót akartam írni, csak lejegyezni, merre járunk most és merre nem - nomeg talán másoknak is hasznos lehet az infó, esetleg megdobnak ők is egy-két ötlettel. A helyeket szubjektíven értékeltem, öt csillag a nagyon jó. 

Eleven Park, Újbuda Center: **. 

Olcsó, nagy, sok a játék, lehet eljön a napja, amikor ideális lesz neked. Amikor legutóbb voltunk olyan fejfájást kaptam, hogy napokig éreztem, a telefonomon megmértem a zajszintet, olyan hangos volt, mint amikor állsz a peronon és jön a metró, csak az pár másodperc alatt megáll, itt pedig eltöltöttem legalább két órát. Egy légtérben több száz gyerek van, ordítanak, sírnak, visítanak, kacagnak. Viszont van ugrálóvár, mászóka és talán csendes szoba is, de a csendes szót itt illene idézőjelbe tenni. Úgy saccolom, legalább öt éves korodig ide nem jövünk vissza. Büfé van, ebédelni lehet. Már akinek van kedve hozzá. Nem tudom, itt lehet-e hagyni a gyereket, az Újbuda Center nem túl nagy, talán értelmetlen is. Én nem merném. 

Köki, Kackac: **

Hasonló a sztori, ez is nagy, de legalább drága is, jól felszereltként emlékszem rá, viszont a hátsó mászóka rész olyan 1.20 magas, namost te két órán keresztül mászkáltál ki és be ott velem együtt, itt a hátam ment rá a nagy játékra. Öt év alatt ide sem jövünk még egyszer. Érméket lehet venni játékokhoz, parkolni lehet és szinte nem kerül semmibe. Büfé van, meleg ételre is emlékszem, de még nem a te korosztályodnak van kitalálva, emiatt nem is néztük meg, maradhatsz-e ott egyedül. 

Europark: ****

Véletlenül akadtam rá a Media Markt mellett. Egy üzlethelység van átrendezve játszóházzá, kicsi, csendes, de van hinta, volt ugrálóvár és mászóka is, lehetett libikókázni, ha akartam, tudtam kávét inni egy asztalnál, miközben Te játszottál, mivel folyamatosan szemmel tudtalak tartani. Nagyszerű hely kicsiknek és a Te korosztályodnak. A recepciós nő mindig unott, de ettől még egy jó hely, ahová szívesen jövök. Nem egy nagy durranás, de arra a másfél órára most kiváló. Mindig ott maradok veled és játszunk együtt. 

Westend: ***

Régen a legalsó szinten volt, most fentebb a Dockyard mellett. Kisebb lett és drágább, anno a ház finanszírozta, szerintem most valaki üzemelteti - ez az árakon látszik, a színvonalon sajnos nem. Rosszabbul felszerelt mint az Europark: nincs ugrálóvár és hinta sem, ellenben lehet bábszínházazni a gyerekekkel, úgy saccolom, négy év alattiaknak lehet ideális. A 700 forintos ár fél órára nagyon sok, ráadásul a parkolás nagyon drága. Itt lehet hagyni a gyereket, ha valaki nélkülük akar vásárolni, de én ezt nem mertem és akartam meglépni. Egy kedves bácsi volt ott kalapban és egy suhanc szakadt ruhában, nem túl bizalomgerjesztő kinézettel - másrészt óránként 1400 forintért elvárnám, hogy ha valamelyik gyerek szomjas, ne egy darab műanyag pohár legyen, amelyikből mindegyik ihat - csapvizet. De a szülők nagy részét ez nem érdekelte, hoztak inni a gyereknek és simán mentek tovább - én is megtehettem volna, lehet, én vagyok túl óvatos. 

Pólus Center: *****

"A piros pólós nénik nagyon kedvesek voltak" A Telenor üzlet mellett lehet felmenni a nagy és jól felszerelt játszóházba, a fél órára 700 forint körüli ár itt is megvan, egy részét előre kell fizetni, a többit távozáskor. A gyerek nem tud kiszökni, büfé van, személyzet is, akik vigyáznak a gyerekre, két helyen mertem valaha otthagyni téged, ez az egyik. Amikor először megpróbáltuk nagyon élvezted, nem is tudom milyen játékok vannak, mert sosem voltam bent veled, ide mindig egyedül jössz - és akarsz is, kérsz  minket, vigyünk oda. A parkolás ingyenes, az egy-másfél óra amíg itt maradsz pont elég arra, hogy a szükséges vásárlást elintézzük. 

Lurdy Ház: *****

Az emeleten hátul, eléggé eldugva fekszik - nem szabad összetéveszteni a vadnyugati játszóházzal. Remekül felszerelt, a masszázsfoteltől kezdve az ugrálóvárig, az építőkockától a felfújható nagy csúszdáig minden van. Lehet vonatozni, mászókázni, elzárt hely van a piciknek, és ami tetszik benne, hogy még sosem volt túl sok gyerek. Van wifi és büfé, zárható fiók a cuccainknak, percdíjas és a parkolás is ingyenes hétvégén a a kültéri parkolóban állunk meg. Ha már játszóház, az egyik kedvencem. 

+1: IKEA

Rengetegen csak beadják a gyereket az iskolai szünetekben, ezért általában egy-másfél órát kell várni, hogy bemehess, egyébként ingyen van. Szeretsz ide jönni, itt is hagyunk, eddig talán háromszor választottuk ezt, mikor felújítottuk a lakást. Másfél óra várakozás után egy óra loholás következik az áruházban, fél füllel a rádiót hallgatva, hogy mikor hangzik el a neved és az, hogy a szüleid várják a játszóházban. Akkor futás lefelé, mutatom a számot a karomon, te jössz vidáman és megyünk tovább. Közben anya áll a pénztárnál, aztán jöhet a legendás ikeás hot-dog. Arra jó, hogy vásárlás közben legyen egy óránk összeállítani a nappali bútort vagy kiválasztani, milyen függönyt szeretnék látni a hálószobában. Nem klasszikus játszóház, de úgy tűnik, sokan annak tekintik. 

De tudod mit szeretek jobban? A napsütést és a játszótereket, vagy amikor csak úgy elmegyünk bandázni valahová a városban, esetleg kinézünk egy játszóteret és elmegyünk oda. Vagy amikor felülsz a biciklire, a rollerra, esetleg a futóbiciklidre és megyünk egyet a környező utcákban. Mind jobb, mint ezek a zárt helyek - de amikor esik az eső, és/vagy hideg van ember legyen aki napokon keresztül le tud, vagy akar kötni egy korodbeli gyereket a lakásban. Egy-másfél órát lehet nyerni azzal, hogy megnézel egy mesét, de anyával nem szeretjük, ha sokat ülsz előtte, inkább igyekszünk kezdeni magunkkal valamit. Még mindig jobb, mint ha unatkozol - akkor a nyakunkra mászol és az agyunkra mész, köszi, inkább nem. Ha más ötletünk nincs, akkor kötünk ki a fenti helyek valamelyikén. De leginkább a Lurdyban vagy az Europarkban, hiába vannak messzebb. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr657071543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása