Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Rinyanap

2011.04.28. 21:47 Bryan Beersworth

Estére a türelmem is elveszítettem, nem értem, miért csinálja, és nem tudom megnyugtatni.

Lili egész éjjel nyugtalanul aludt, nyöszörgött végig. Mi minden nyöszörgésére felébredtünk - kábé harminc percenként. Reggel öt óra utána kihoztam a nappaliba, hogy az anyja tudjon még aludni. Öt órától nyolcig csüngtem a gyereken, adtam a cumit a szájába, hogy ne ordítson. Nyolcig bírtuk, C akkor ébredt, legalább tudott aludni egy picit. Reggel sem volt nyugalom, majd az én feleségem etetés után elment a Szentháromság (körmös, fodrász, kozmetikus) egyik tagjához.

Na, az pokol volt. Háromnegyed tizenegytől fél kettőig ordított, bármit csináltam, hasztalan volt. A pihenőszék egyébként jól üzemel, ma nem segített. Letettem aludni, de nem aludt el, a cumit kiköpte, ezer métereket mászkáltam vele a lakásban, miközben teli hangerővel üvöltött a bal fülembe. Tisztába tettem, nem használt, de valahogy összeszarta a textil pelentkát maga alatt, amit persze C vett észre később. Fél kettő körülre sírta álomba magát az én drága kislányom, mire C hazajött, csend volt - kábé két perce. Teljesen kikészültem, kimerültem, de leginkább idegileg. Megint kihűlt a kávém, és órákig várt a reggelim az asztalon. 

Nehéz nyugodtan tűrni, hogy üvöltsön a gyerek még akkor is, ha tudja az ember, hogy csak egy csecsemő. Amikor hajnali öttől fél kettőig tolja a gyerek, és szinte csak akkor van csend, amikor eszik, az játék az idegeimmel. Amikor ma itthon voltam, szinte végig ordított, és hiába csináltam bármit, nem hagyta abba. Fürdetés után is folytatta, én viszont eddig bírtam, oda is adtam C-nek, hogy csináljon vele valamit, mert este fél tízre én már totál készen vagyok idegileg - amit a gyerek szerintem megérez, mert az ő kezében negyed óra után nem hallom a gyerek hangját. 

Kis túlzással egy munkanapot, nyolc órát küzdöttem ma a gyerekkel, hasztalan. Amikor az anyjával volt, békésen aludt. Ott járok, hogy a konyhában ketyegő óra hangját hallva fülelni kezdek, sír-e a gyerek.

Ráadásul haragszom is magamra, mert elveszítettem a türelmem, a gyerek biztos érezte, hogy apa sík ideg, és ezért nem nyugodott meg - ördögi kör volt. Persze ez nem azt jelenti, hogy csináltam valami hülyeséget, csak annyit, hogy pipa voltam, ahogy sétáltam vele fel-alá a szobában, ugyanúgy simogattam a hátát, még puszit is kapott - csak már alig vártam, hogy az anyja átvegye. 

Ma nem csak a gyerek szopott, hanem én is, mélytorokra. Kemény lesz az éjszaka is. 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr712863030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peto777 2011.04.29. 00:09:44

Szerintem családtagot kéne bevonni a gyerekfelügyeletbe (ha lehet), amíg a szülők kicsit kimozdulnak a monotonitásból, uram bocsá alszanak egyet. Erőt kéne gyűjteni, akkor több a türelem is. Mert Lili tényleg érzi.
Tapasztalt anyukák, ti mit mondtok?

peto777 2011.04.29. 00:29:28

Nekem tetszik az egyik anyuka kommentje itt, hogy ki kell mozdulni a monotonitásból. Azt nem tudom, van-e hadra fogható családtag nálatok, aki akár a célból is elvinné Lilit sétálni, hogy aludjatok egyet. Kell az erő, akkor több a türelem is, és igen, Lili is érzi.

peto777 2011.04.29. 00:33:04

Hülye blogmotor... Nem jelenítette meg az elsőt, aztán meg elfelejtettem, mit írtam, és írtam egy másodikat is. Nem nyüzsögni akartam, töröld ki az egyiket kérlek!

VaTi 2011.04.29. 06:29:07

Szégyen-e, vagy sem, de én is éreztem néha ugyanezt. Hogy a gyerek DIREKT szivat engem.
És egyébként tényleg megérzi valahogy ha feszkó van az emberben. Nem egyszer volt, hogy ültem vele a szoptatós fotelben, ringatóztunk, de csak ordít. Aztán észrevettem, hogy szinte görcsben van az idegességtől minden porcikám. Elkezdtem tudatosan ellazulni, "kisimulni" és a gyerek elhallgatott.
Mondjuk ilyen 8 órás permanens visítás nálunk szerencsére nem volt. Úristen. Nagyon nem irigyellek.
Túlélni. Kitartást nektek és sok erőt.

kakaosbogre 2011.04.29. 11:51:12

@VaTi: Szerintem egyáltalán nem szégyen. Aki nem érzett hasonlókat egyszer sem, mikor hosszú órákon keresztül vigasztalhatatlanul üvölt a gyerek, az vagy hazudik vagy minimum a dalai láma :-D Nálunk is voltak olyan napok (meg még lesznek is), mikor csak akkor nem sírt a gyerek, mikor evett vagy mikor már annyira kimerült az üvöltéstől, hogy muszáj volt legalább 15-20 percet szundítania, hogy erőt gyűjtsön a következő sírásperiódushoz. Bevallom, én sokszor azt hittem ilyenkor, hogy bekattanok, ha nem hallgat el hamarosan legalább pár percre, amíg kicsit erőt gyűjtök. Nagyon-nagyon nehéz ilyenkor nyugodtnak maradni vagy lenyugodni, szóval ne érezd magad rosszul Bryan! Kitartás! Valahogy a nagyon rossz napok után, mikor az ember úgy érzi, hogy kész, vége, nem bírom így tovább, mindig jön pár könnyebb, amikor fel tud kicsit töltődni meg szusszanni egyet.
Mozdulj ki te is! Osszátok be C-vel, hogy mikor ki megy el pár órára kicsit kikapcsolódni, addig a másik tarthatja a frontot, amíg nincs más bébiszitter. (Tök jó, hogy kicsit elment szépítkezni :-D)
Gyakori éjszakai ébredések meg sírás: ha nem szűnik, akkor egy dolog, ami okozhatja, lehet, hogy nálatok nem ez, de ha már nem bírjátok egy próbát megér. Az egyik ismerősnek 4 hónapos a babája és szinte születése óta nagyon sokszor kelti őket éjszaka szopizni, általában 2 óránként. Most derült ki, hogy a tejtermékeket nem bírta a baba, mióta anyuka kipróbálta, hogy teljesen kihagyja őket az étrendjéből és nem mennek át a tejcivel, azóta max 2x kel fel egy éjszaka.

IrishOak 2011.04.29. 13:15:43

Nagyon úgy látom, hogy tényleg "ugrás" van:-D
Az egyik fő gond az, hogy többet enne, de az is nagyon befolyásol, hogy kb ilyenkorra megváltozik az anyatej összetétele és egyre több -bélbevaló,hozzávaló- dolgot adagol a gyermeknek, hogy fejlődjön a tápcsatornában lévő millió féle enzim, meg baci, meg kutykurutty.
Kb olyan hasfájás, mint a felnőtteknél a gyomorrontás... így aztán persze zokog szegényke.
Ezek mindegyike -pár napig okoz átmeneti zavart az addigi emésztési folyamatban.
Ez fájdalommal(is) jár. Ezért az elkeseredett sírás.

Lehet egy vödörbe meleg vizet engedni, és beleültetni(na persze nem úgy magában) csak belemeríteni.Hogy össze tudjon kuporodni.
De ha nem akar az ember pancsolni, akkor most jól jön a melegítős magpárna, vagy csak valami ami felmelegíti a haskót.

Ha nagyon ordít hasra tenni, és bekapcsolni neki a rádiót - de olyat amiben beszélgetnek.(ilyenkor jól jön valami mese cd, vagy a Kossuth rádió:-D) Végső esetben a porszívó hangja is megteszi -de azt a szülő viseli nehezen;-)

Egy két nap, és elmúlik:-) Aztán majd jönnek a további

IrishOak 2011.04.29. 13:30:33

@kakaosbogre:

Érdekes,és nagyon okos felvetés a tejfehérje allergia "figyelése".(én nem akartam felhozni, csak akkor ha írnak róla Bryanék)nem festegetünk a falra:-))

Nálam Lili nagyon jól viselkedett, és nem volt nyűgösebb, vagy ordítósabb mint addig - de 3 hetesen véreset kakilt éjjel f12-kor.
Ekkor mentünk éjfélkor a gyerekklinikára.

De hogy segítsük a felismerést:
Kioktatott a doki: ha világos piros a vér a székletében az jó! ha sötét, vagy alvadt akkor nagy a baj.

Egyébként ha gyanakszik a szülő, hogy tejfehérje allergiás a gyerek, akkor egy-két napig minden pelust alaposan át kell vizsgálni: nyákos darabok, csomósodás, vagy véres részek esetén alapos a gyanú, hogy tejfehérje allergiás a gyerek. (A mai gyerekek kb 70% az)
A szép "végterméknek" sárgának kell lennie, közepesen folyékonynak, amiben sem nagyobb összeállt darabok, sem nyálkás részek nincsenek.
Ha a sárga -zöldre vált, akkor el kell gondolkodni anya mit evett- de ez önmagában teljesen normális.
A pelus tartalom mellett figyelni kell, nem produkál-e náthára hasonlító dolgokat: orrdugulás, orrfolyás,hideg kéz,láb. (ezek kísérő tünetek).Lázat nem!!!!

Semmi gond, kiválóan kezelik manapság, nem úgy mint 'huszon évvel ezelőtt.A nagyobbik lányomat addig kezelték félre, míg asztmás is lett 2 éves korára,és így is éli le az egész életét.De mit tudtak akkor még ezekről...
süti beállítások módosítása