Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • Lady Scarlett: @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • Lady Scarlett: @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Propaganda kontra valóság egy délelőtt fényében

2017.01.07. 13:29 Bryan Beersworth

Gyermekeim, akkor most vegyük át, milyen hatalma van a kommunikációnak és annak, ha valaki nem bontja ki a valóság minden dimenzióját. Avagy mi a különbség a propaganda és a valóság között, avagy miért lesz fontos mindig, hogy gondolkodjatok és használjátok a szürkeállományotokat.

Nézzük a szikár tényeket: ma délelőtt anyád úgy hagyott itt, hogy nem volt mit enni adni a gyereknek, ezért én főztem, közben mostam, teregettem, megetettem és lefektettem a gyereket, akire utána én vigyáztam itthon, holott dolgoznom kellett volna, miközben a feleségem egy plázában szórakozott és költötte azt a pénzt, amit én kerestem meg és adtam oda neki indulás előtt.

Jó, mi? De ez így, ebben a formában nem igaz. Ez a propaganda. Rémesen leegyszerűsített üzenet, erős csúsztatásokkal és féligazságokkal. Célja bizonyos nézetek terjesztése és az érintettek befolyásolása. Kiválóan alkalmas az érzelmek felkorbácsolására, lehet terjeszteni, nyomokban tartalmaz igazságot.

Sokkal egyszerűbb elhinni ezt, mert a valóság sokszor hosszabban, bonyolultabban fejthető ki, érteni kell az összefüggéseket és képesnek kell lenni befogadni, megérteni azt. A valóság nem fér ki egy óriásplakátra, egy másfél perces tévériportba, egy facebook posztba, ezért mindezeket fenntartásokkal kell kezelni és azt kell tennünk, amit lányom, Neked szoktam mondani sokszor: nem elég szépnek lenni, legyél okos is: írj, olvass, tanulj és tapasztalj.

Nézzétek csak, mi ezzel szemben a valóság: pár hete az Énekelj! című mese előzetesét néztük közösen, amire én azt mondtam, nem érdekel. Ezért anyátok foglalt két jegyet a moziba a lányoknak, direkt délidőben, amikor fiam, Te alszol, hogy nekem egyszerűbb legyen. Elindulás előtt én ajánlottam fel, hogy adok pénzt, ha találtok Mancs őrjárat figurát, vegyétek meg. Délelőtt anyátok bekészítette a mosást, elindította a mosógépet és megmutatta, hová és miként kell kiteregetnem, miként kell elindítanom a következőt, mert nem tudom egyedül kezelni azt a ketyerét, fogalmam sincs, hová és mit kell tenni, azt sem tudom, hol van a mosópor itthon. Elmagyarázta, hogyan és miként tegyem ezt át a szárítógépbe, ami valójában csak pár mozdulat, hogy mire hazaér, készen legyen, és egyébként is itthon vagyunk. Pucolt krumplit, összevágta, vízbe tette és megfűszerezte, hogy nekem csak meg kelljen főznöm. A napokban készített húsos ételt, abból kért meg, hogy tegyek darált húst a krumpliba, részletesen elmagyarázta mit kell tennem, hogyan kell főznöm, amíg Ti szűk három órán keresztül nem vagytok itthon. A folyamatot élőben közvetítettem neki Messengeren, fotókat küldtem a munka egyes fázisairól, amiket ő a távolból jóváhagyott. Valóban kell ma dolgoznom, lesz egy tárgyalásom, amit gond nélkül tudtam délutánra tenni, amikorra ők a film utána hazaérnek.

Szóval: ma délelőtt anyád úgy hagyott itt, hogy nem volt mit enni adni a gyereknek (valóban, mert meg kellett főzni öt perc alatt, amit ő előkészített), ezért én főztem, (amit ő készített elő) közben mostam, teregettem, (amit ő magyarázott el és készített elő) megetettem és lefektettem a gyereket, (oda ne rohanjak) akire utána én vigyáztam itthon, (focimeccset néztem, blogot írtam és nyugodtan kávéztam) holott dolgoznom kellett volna, (délután, mikor hazajönnek bőven lesz rá időm) miközben a feleségem egy plázában szórakozott (moziba vitte a gyereket) és költötte azt a pénzt, amit én kerestem meg és adtam oda neki indulás előtt. (én ajánlottam fel és én kértem meg rá)

Ettől függetlenül nagyon király voltam, mert Kispajtás, Te megetted az ebédet, kiszívtam az orrod és azóta alszol mint a bunda. Megfőztem a krumplit, tettem bele vajat, összetörtem, összekevertem a darált hússal, kis tejjel lágyítottam, vizet is adtam, tisztába is tettelek és olyan ügyes voltam, hogy ahogyan szoktál, lefekvés után azonnal el is aludtál. Én pedig most fél szemmel nézem a Real Madrid Granada elleni matinéját, a szárítógép dolgozik, a kávém illatos, a nap süt, csak sajnos marha hideg van.

Tanulság? Soha ne fogadjátok el elsőre az elétek tett információt, ne ugorjatok be a propagandának, használjátok az agyatokat, arra van. Írjatok, olvassatok, tanuljatok és tapasztaljatok, hogy csak röhögjetek azon, amikor mások ostobaságokat, féligazságokat szajkóznak.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr1412107015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása