Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Stresszes első órák

2011.04.12. 23:46 Bryan Beersworth

Kislányom, hazahozatalod több órás üvöltéssel háláltad meg, apádnak pedig valahogy minden jött magától. 

Reggel kilenckor már a kórházban voltam érted, de délután fél egyre jártuk meg a tíz perces utat. Ultrahang, vizsgálatok, zárójelentés, telt az idő, te közben egyre nyűgösebb lettél, ettél, beszartál, aztán megint ettél, megint tisztába tettünk, ráadásul a füled is kiszúrták, ami jó okot szolgáltatott arra, hogy a hazautat végigsírd. 

Nagyon ideges voltam, nem tudtam, mi vár rám itthon. De hazajöttünk, ettél, és elaludtál. Pihi volt egész délután, anya teje megjött (nagyon fáj ám neki, de rengeteg teje van) a fürdetés viszont nem volt a kedvenced, mert végigsírtad azt is, ráadásul a vacsora után sem aludtál el, éjfélig szórakoztattál minket. De akkor megjött Álommanó, és reggel hatig csendben voltál, ezért nagyon hálás voltam. 

Szigorú az időrended, de még alakul: három, négy óránként enni kapsz, éjjel nem ébresztünk fel, csak ha felsírsz. Reggel ébresztő, kaja, büfi, alvás, és így megy tovább egész nap határozott időközönként. Tegnap este letettünk a kiságyadba, ott még sírtál jó fél órát, de már nem nyúltunk hozzád. Szeretünk, de nem akarunk állandóan felkapkodni, szeretnénk, ha az éjszaka éjszaka lenne, a nappal pedig nappal, ha sírsz, tedd, mi megpróbálunk megnyugtatni, ha nem sikerül, majd megnyugszol magad. Az időrendet már az első naptól próbáljuk kialakítani. A következő big event fél óra múlva lesz, mert nyolckor ettél, de elaludtál, és úgy döntöttünk, most éjfélkor lesz kaja, aztán hátha alszol reggelig - remélem, hogy így lesz, mert korán indulok dolgozni, jó lenne aludni valamit. :)

Anyának nagyon sok teje van, te pedig rengeteget eszel. 90 gramm alatt még nem ettél, de tegnap este 130 is fogyott, a korodbeli babák szerintem nem szoktak ennyit, és lehet, hogy ezért sírtál. Most vettünk Infacol cseppet, mert valószínűleg a hasad fáj, azért sírsz. De egyébként nyugodt baba vagy, bár a fürdést mindkét este végigsírtad. 

Tegnap éjjel minden percben azt vártam, hogy felsírj. Öt percenként nézlek meg, hogy lélegzel-e. Azon kaptam magam, ülök az ágyad mellett, és nézlek. Tegnap egy órát duruzsoltam lágyan a füledbe, hogy megnyugodj. Mikor elaludtál a mellkasomon, meg sem mozdultam, nehogy felébredj. Kiveszlek anya kezéből, hogy én büfiztesselek. Imádom, hihetetlenül intenzív érzelmi löketet ad. Ma reggel már elkezdtél nézelődni, voltál picit ébren is, de még nem sokat. Reggel két órát kocsikáztam, végig énekeltem, tiszta hülye vagyok. 

Nagyon örülök, hogy anya itthon van, tegnap este beszélgettünk, összebújtunk, ahogyan ma is. 

Kibeszéltük, ki hogy élte meg a szülést, reggel együtt kávéztunk. 

Egyszóval az indulás jó volt, most is alszol már négy órája, anya legalább tud pihenni, velem pedig majd lesz valami, holnap úgyis szállodába megyek, másnem alszom napközben. :)

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr142821852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IrishOak 2011.04.13. 20:24:31

Nagyon ügyes:-) megy ez!

Na mondjuk nem is vártam mást egy Lilitől:-D
Szép súlya van, így nem lesz gond, az alvás dologgal.
Az én Lilim 2.960 gr volt amikor hazahoztuk, és már a kórházban 180-at evett. Itthon soha nem mértem:-)
Láttam, hogy elvan,a többi meg jön majd magától.

Egy pelust egy éjszakára be kell tenni a szülők ágyába,és azután berakni a babához. Sokat segít, ha szomorkodik.
Cicit meg masszírozni! Még csak előtejes tej van, ez kb a 10-12-ik napon lesz tényleg tej, nem kell megijedni, a színe, meg az állaga is változik. De ha van sok már most, érdemes összegyűjteni és lefagyasztani.(fél évig patent jó) de a sima hűtőben 5 napig!!!! nem romlik meg.
Cici fájásra: zuhany alá, és meleg vízsugárral megmasszírozni... áááá csoda:-D

Apának feladat: lány születésekor anyának fülbevalót venni,(fiúknál nyakláncot)
Ja védőnénit nem komolyan venni:-DD

peto777 2011.04.13. 22:30:48

Ti lettetek család, alakítsátok az életeteket a legjobb tudásotok szerinti legjobbra! Mi meg lökjük itt a sódert páran, mint én is, aki azt, hogy mitől jó egy jó szülő, meg hogyan lehet gyereket egészséges lelkű felnőtté nevelni, elméletben tudom. Nagyon tisztelem a tapasztalt szülőket, de a dolgoknak vannak törvényszerű későbbi következményei is. A te sztorid az apáddal téged jó irányba determinált, a te dolgod, hogy fel is dolgozod-e vagy viszed tovább. A bizonytalanság, a para természetes most, és ahogy írsz magadról, szerintem hamar el is múlik, gyorsan belejössz, a lényeg már megvan.

Mivel úgy döntöttél, nem reagálsz, nincs infóm, hogy hülyét kapsz-e az ilyen kommentektől, bár le is tudnád tiltani őket. Azért pár szó, ha már adott a lehetőség: a gyerek legjobb rajtköve az élethez, ha várják, akarták, örülnek a nemének, szeretik, plusz a szülei egymással is boldogok, mégpedig mindezeket őszintén (mondjuk ez már a párválasztásnál eldől). Sokak szerint ez túl sok kérés manapság, szerintem ezért ilyen gáz a világ, ha meg se próbálnak eszerint élni, vagy megjavítani, ha valami kezd elromolni.

No meg a gyerek az első pillanattól kezdve szuverén ember, lesznek egyedi szokásai, igényei, amik nem illenek a tankönyvekbe - tartsátok ezeket tiszteletben, figyeljétek őt, és akkor könnyebb megtartani az egészséges mértékeket, hogy ne kényeztessétek el. A grammokról, időhatárokról, egyéb praktikus dolgokról nyilatkozzanak mások, akik autentikusabbak nálam.

Hasfájásra mifelénk a Colic Calm cseppeket favorizálják: www.coliccalm.com/order.htm
Ajánlják megvenni hozzá az adagoló cumit is az oldal alján, mert ez a lötyi fekete a benne lévő aktív széntől, és az nem annyira klassz, ha becsurog a gyerek nyakába egy pohárból.

peto777 2011.04.13. 23:02:56

@IrishOak: Tetszik, ahogy írsz. Spock dokinak nem minden elve vált be a gyakorlatban, de ehhez fel kellett nőnie egy generációnak.

IrishOak 2011.04.13. 23:14:58

@peto777:
;-) az egyik unokatesóm is ott él ahol Te:-)

Bryan nem mondta, hogy bajok lennénk, csak hogy a neje-szülés előtt- mondta neki, hogy ne olvassa má''' a kommenteket:-DD
Pedig most jön a BABY BLUES:-DD és lesz ott sírás, meg hiszti bőven... a legalja még innen kb 7-8 hét.
No ezt sem írta Spock bácsi... pedig tényleg dolgoznak a hormonok.

Amit írok, az csak a 24 éves, meg a friss tapasztalat. Mondjuk én is merész vagyok, nem szoktak ilyen "generációs különbséggel szülni nők, de most ezt dobta a gép:-D
Tehát az egyik már felnőtt, és mivel nem tettem benne nagy kárt:-D, most a bevált dolgokat a kicsin is alkalmazom:-)

Alapszabály - lélegezz! mielőtt ordítanál:-D

peto777 2011.04.14. 08:27:44

@IrishOak:
Igen, tudom, hogy "ne befolyásolják a kommentek". :) Erre írtam, hogy azokat le is lehet tiltani. Én is írok blogot, csak magamnak, ezért nem tettem láthatóvá, pláne nem kérnék a kommentekből. :D

Hogy jó szülő-e valaki, az majd a gyerekén látszik meg, főleg ha majd felnő, hogy mennyire bízik magában, tud-e tartós kapcsolatokat kialakítani, örömét leli-e a tevékenységeiben, a tökéletességre törekvés helyett jól tudja-e kezelni a saját és mások reakcióit, lelki folyamatait.
Ezért az "elég jó szülő" -ségre törekvés a teljesíthető, ahhoz meg nem a tankönyvek szigorú követése vagy az ad hoc gyereknevelés vezet, amikor a szülő feladja önmagát. Ezek a szülő bizonytalanságát tudják kompenzálni, amikor a gyerek és önmaga igényei, meg az aktuális helyzetre reagálás helyett másoknak akar megfelelni, és mindegy, hogy egy nevelési irányzatnak-e vagy a gyerek nem adekvát kérésének, máris nincs szó arról, hogy a szülő valóban figyel a gyerekére, egyben magára meg a párjára is (amire jó példa itt a "szülés megélését átbeszélni, összebújni").
Mert lehetetlen boldogtalan szülőként boldog gyereket nevelni, ahogy önzőként vagy mártírként is. A lazaság és a szabályok aránya meg elég egyéni minden családban, és nem a gyerektől függ, hanem a szülő önmagával való kapcsolatától, az meg az ő szüleivel való kapcsolatától...

Az elég jó szülő-séghez hasznos dolog legalább alapismereteket gyűjteni arról, hogyan működik egy ember, mi játszódik a fejében, lelkében, de már bevált tapasztalatokat is. Mint amiket te írsz, és az külön tetszik, ahogyan írod őket. :) A kettő együtt segít fejlődni, a nevelési szokásainkon elgondolkodni, és ha szükséges, megváltoztatni őket, stb..

Bryan,
te csak írj, mi meg jól elbeszélgetünk itt egymással! :D

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2011.04.14. 14:46:51

bőgős fürdetésekre - nálunk bevált: Először a csemete fejét, arcát bevizezni, mielőtt a karodat alatta tartva szépen vízre teszed. (ja, tudom, hogy nem hajó:) Ezután lassan írjál le a testével a vízben fekvő nyolcasokat, vizes kézzel simítgatva a buksiját, arcát.

A légzés állandó figyelése megvan, én az elsőnél odáig fajultam, hogy ha nem voltam benne biztos, hogy látom, ahogy emelkedik-süllyed a mellkasa, hát megböktem szegényt, hogy moccanjon, még azon az áron is, hogy esetleg felébred :)

kakaosbogre 2011.04.14. 17:20:39

Ez az Bryan, ügyesek vagyok, csak így tovább! Az ember az elején fél nagyon, hogy hogy lesz, aztán annyi minden jön ösztönösen.
Fürdetést nálunk is végigordította az első kb. 2 hétben, akármit csináltunk. Aztán egyszer csak már nem sírt az elején, hanem csak a második felében és végül fokozatosan elmaradt a sírás és jött a mosolygás :-) Barátnőmék kisfia is elég sokáig sírt a fürdetéseknél, míg egyszer csak hasra fordították a kádban. Rögtön abbahagyta, kiderült, hogy csak ennyi volt a baja, ő hason szeretett fürödni. :-)
Peluscsere is hasonló, idő kell, hogy megszokják. Nálunk még az is segített, hogy közben folyamatosan beszéltünk hozzá és mindig elmondtuk, hogy mit fogunk vele csinálni.
Anyatej lefagyasztása tényleg hasznos dolog, ha van többlet. Annyi, hogy pár baba valamiért nem fogadja el a kiolvasztott anyatejet, elég ritka eset, ha hasonlót terveztek, esetleg próbáljátok ki előtte. Nehogy aztán telepakoljátok a fagyasztót, Lilinek meg nem kell... (Bár erre tényleg kicsi az esély).
Peto777:
"Hogy jó szülő-e valaki, az majd a gyerekén látszik meg, főleg ha majd felnő"
"Mert lehetetlen boldogtalan szülőként boldog gyereket nevelni, ahogy önzőként vagy mártírként is. A lazaság és a szabályok aránya meg elég egyéni minden családban, és nem a gyerektől függ, hanem a szülő önmagával való kapcsolatától, az meg az ő szüleivel való kapcsolatától..."
Abszolút egyetértek! Főleg a mártírság résszel. Szerintem a legtöbb ilyen mártírkodó anyát maga a mártírkodás nem teszi boldoggá, akármit is mond, arra jó nekik, hogy azzal majd lehet érzelmileg zsarolni a családot, főleg a gyereket.... Ezek a 'Tudod én mennyi mindent feladtam érted, te meg ilyen hálátlanul viselkedsz!!!' mondatok....
Meg kell gondolni, hogy az ember mennyi mindent adjon fel a szülőségért. Bizonyos dolgokat muszáj feladni, nincs mese, de ha túl sok mindenről mondasz le, azzal lehet, hogy többet ártasz a gyereknek, mint használsz.

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.04.14. 23:49:21

@peto777: Szia, nem azt mondtam, hogy nem reagálok, csak azt, hogy a kommentektől függetlenül írom amire gondolok. :) Például hiába anyáztak a kommentek között a felettünk lakók miatt, ezeket egyesével fogom feldarabolni, mert mire elaltatjuk a gyereket, a kis köcsögjük éppen rohangálós kedvébe kerül, mi pedig kezdhetjük újra az egészet.

Arra gondoltam, hogy a bébiőrt felhangosítom, és rákötöm egy felmosórúdra, amit az erkélyről az ablakuk alá dugok, így ha a gyerek sír, ők is élvezhetik teljes hangerővel.

Szerinted? :)

kakaosbogre 2011.04.15. 13:12:39

:-D Kreatív megoldás Bryan! :-D
Nálunk a szomszédaink szívnak hasonlóval, a felettük lakó gyereke randalírozik folyton. Az mondják, hogy még nappal ok, elviselnék valahogy, de hogy rendszeresen este 11-éjfélkor is nyomja... mikor ők ugye már próbálnának elaludni, mert másnap korán kell kelni a munkába.... Egyáltalán minek van fent olyankor egy ennyire kicsi gyerek???
Próbáltak velünk beszélni számtalanszor, de nem óhajtanak semmit tenni az ügyben, csak a szokásos sértődés megy... Mondjuk attól, aki simán lakásfelújított éjjel negyed 1kor, attól mit is várhatnánk mást?
Ahol kamaszkoromban laktunk, ott is kisgyerekek voltak felettünk, a nagynéném csak úgy hívta őket, hogy a "százlábú gyerekek" :-D Mindig tudtuk, hogy milyen játékokat kaptak épp karácsonyra/szülinapra (sípoló, zenélő, pattogó, stb.).

peto777 2011.04.15. 14:46:10

@Bryan Beersworth:

It's perfect! :))) Hamarosan jön a nyitott ablakok időszaka...

Javasolnám megfigyelni, hogy a konyhai, fürdőszobai csövek vezetik-e a hangot. Azokra rá tudnád celluxozni a bébiőrt a plafon alatt, minél közelebb a szomszédhoz, addig is, amíg csukott ablaknál alszanak. ;)

Pár éve egy idióta mellett laktam, egy plasztikfal választotta el az erkélyünket. Az enyém a napozást és az esti pohár bor élvezetét (ami a csajozás része volt) szolgálta, az övé meg egy giccs-kirakodóvásár volt, amiben mániákus patikatisztaságot tartott.
Egyszer rámszállt tök jogtalanul, b@sztatott mindenért, és nem lehetett vele tárgyalni.
Viszonylag kevés munkával, kis tornamutatványokkal, pár reggel alatt odaszoktattam a galambokat az ő erkélyére, amik ugye jól összeszarnak mindent, mert én korábban mentem melózni, minthogy ő felhúzta a redőnyt. Aztán dühöngött, hogy minden nap csupa galambszar mindene.
Én meg ittam egyet a galambok egészségére, meg elszívtam egy jó szivart.
süti beállítások módosítása