Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

A csalódásokról

2011.04.20. 21:32 Bryan Beersworth

Egy futballista nyilatkozta évekkel ezelőtt, hogy ha úgy érzed, mindent elértél amit lehet, akkor küzdj tovább, mert így oda juthatsz, ahová sosem remélted. 

Kislányom, küzdeni kell. Mindig, minden áron. Ha nem harcolsz, elnyomnak. Elveszik a vödröd a homokozóban, nem férsz fel a hintára, csúfolnak az iskolában, nem kapsz repetát a menzán, rossz ágy jut a kollégiumban, semmibe vesznek a munkahelyeden. 

Örülj minden apró sikernek. Ha rád mosolyog valaki. Ha csinos ruhát vehetsz fel. Ha meghallasz egy jó dalt a rádióban. Ha elismernek. Ha szépen süt a nap. Ha ettél valami finomat. Örülj, mert az életben sokkal több minden van, aminek örülni tudsz, mint ami fájdalmat okoz - a sors furcsa fintora, hogy ezek sokkal jobban megmaradnak benned. 

Apa életében voltak már sikerek, csalódások. Két típusát különböztetem meg. Az egyik az, amikor balfasz voltam, és megérdemeltem. Ebből lehet tanulni. A másik sokkal rosszabb: mikor mindent megtettél, de valami nem sikerült. Így jártam ma is. 

Egyszer már elveszítettem valamit, amihez nagyon ragaszkodtam. Három hónap kellett, hogy túltegyem magam rajta. Aztán eltelt fél év és rájöttem, hogy lényegében én hibáztam, mert nem küzdöttem érte eléggé, nem voltam elég jó, és érdemtelenül bitoroltam volna a továbbiakban. Akkor elhatároztam: ha még egyszer odajutok, ilyen nem történhet meg. Még egyszer nem veszíthetem el. Küzdöttem, és odajutottam, két és fél évnyi küzdelem árán, de megkaptam, és másodjára éltem a lehetőséggel. Nyolc hónap alatt az egyik legjobb lettem egy olyan csapatban, ahová tartozni is megtiszteltetés, mert mindegyik kollégám nagyszerűen érti a dolgát. Alkotni akartam, dolgozni, és eredményeket elérni. Sikerült. Mindettől függetlenül, azt a valamit ma újra elveszítettem.  

Nagyon fáj, és nem tudom megvigasztalni magam. Ma este senki sem tud. Azzal próbálom nyugtatni magam, hogy csak az veszíthet, aki egyszer már megszerzett valamit. Ilyen az élet, egyszer fent, máskor lent. Az élet nem habostorta. Közhelyek.  

De minden csalódás után te döntesz. Lent maradsz, tespedsz a sötétben, és feladod. Ebben az esetben gyenge vagy, veszítettél. Felesleges volt minden, amit korábban tettél. Vagy némi önsajnáltatás után összekapod magad, tanulsz a hibáidból, és megjegyzed a sikereidet. Mert tudod, mindig küzdeni kell, hogy helyetted senki sem oldja meg a gondjaidat. Felállsz, megrázod magad, és újra kezded. Hogy újra feljuss a csúcsra. De már egy magasabbra. 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr812843487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakaosbogre 2011.04.20. 22:53:47

Bryan, ez olyan igazi "bölcsapukás" írás lett! Gratula!

VaTi 2011.04.21. 06:28:26

húúú, ez nagyon szomorú. Akkor mondok én is egy közhelyet: ezt most van kinek elmondanod. A feleséged és a lányod nélkül talán még nehezebb lenne. Van kiért felálni

peto777 2011.04.21. 22:59:45

Bryan, kis idő múlva most is rájössz a történtek okára. Az én közhelyem: ok nélkül nem történik semmi. Csak minél erősebb érzelmi kötődésünk van a veszteség tárgyához, annál nehezebben látjuk meg az okot.

A poszt utolsó bekezdését kisiskolás kortól az egyetemek végéig kéne tanítani, hogy erről szól az élet, és a padlóról is felállni tudó, kellő önbizalommal rendelkező tanárokkal, a hitelesség miatt.

IrishOak 2011.04.22. 13:38:09

Bryan, igen "fejlett EQ-van rendelkezel -bár már többedszerre bizonyítod.No mondjuk van muníció. A sok megélt tapasztalat amitől az ember azzá lesz ami.

Nem akarok én itt nagy bölcseleteket írni, csak egy kívülálló gondolat
A szenvedést mindig az okozza, hogy az ember ragaszkodik.
Ha jó dolga van, és szárnyal a világ vele akkor ahhoz. (ezt örömnek, megelégedettségnek, sikernek, pénznek, pozíciónak stb hívjuk köznyelven)
Ha nem sikerül valami újabb számunkra öröm jellegű eredmény megszerzése, akkor meg lehangolódunk, és ehhez a bánatos érzéshez ragaszkodunk.
Így telik el az élet. Hol itt vagyunk, hol amott. Egy dolog biztos... a ragaszkodás:-)

Szerezni pont ugyan annyi , mint elveszteni, csak az érzelmi hatásaink miatt a veszteséget mindig nagyobbnak éljük meg.

Amennyiben ezt érzékeli a tapasztaló ember, akkor szakadatlan "fel tud állni"!Innen van az az érzés, hogy harcolni kell.
Nem még csak nem is kell harcolni... tudatosan,és összpontosítva ;nem kell ragaszkodni semmihez.

Ami most elment majd máskor,másként visszajön.Ami jött,és elment az megtette a dolgát, és jöhet helyette az új, a más, a "még eddig nem volt" érzés.

Minden tapasztalat arra szolgál, hogy egyre jobban letisztuljon az ember elméje.

De van olyan ragaszkodás ami nem tud mássá változni: a saját életünkhöz való viszonyunk, és ha már van; a gyermekeink életéhez való viszony. A többi olyan szélsőséges,és változó, hogy kár is szomorúságból eredő ragaszkodást pocsékolni rá:-)
süti beállítások módosítása