Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Babaúszás: apa nem kell

2011.05.02. 22:32 Bryan Beersworth

Tízezer forint öt alkalom, egy foglalkozás fél óra, és a nő közli: a második kurzusban apukákra igazából már nincs is szükség. Anyádat. 

Barátaink szerint időben jelentkezni kell, megtettük. Három hetes a gyerek, de mi már telefonáltunk. A nő kérdi, hány kilós a kicsimanó. Visszakérdeztem, kire gondol, mondja, hogy a volt pocaklakóra. Ettől a szótól szúrom tökön magam, így meg is alapoztuk a beszélgetésünk hangulatát. Kiderült, nem számít az életkor, öt-hat kilós legyen a gyerek, és csengessük ki a szerintem marha drága árat.

A első tanfolyam tízezer, ötször megyünk, alkalmanként harminc percre - na jó, még tíz percig bohóckodhatunk a vízben hármasban. Milyen kegyesek. A haladó tanfolyam ára már csak egy szülőre vonatkozik - a nő szerint az apukákra ilyenkor már nincs szükség, ha jönnének, lehet, de fizessünk plusz pénzt. Itt támadt kedvem elküldeni a nőt a büdös picsába, de volt gyerekszobám, így udvariasan elbúcsúztam inkább és jeleztem, küldöm az e-mailt. 

Mi az, hogy ránk már nincs szükség? Menjünk mint a gép, dolgozzunk mint a barom, hogy legyen pénz babaúszásra a szánalmas GYES mellett, tűrjük el a nő hülyeségeit a terhesség alatt, támogassuk a szülés közben, tanuljunk meg apának lenni, ébredjünk éjszaka, de reggel menjünk gályázni, üvöltsön a mi fülünkbe is, elvégre a miénk, figyeljünk arra, hogy anya tudjon lazulni, és tűrjünk, amikor hullafáradtan nekünk esik, és még mosolyogjunk is hozzá, aztán amikor kiélveznénk a gyerek társaságát egy közös családi program keretében, akkor menjünk a picsába a medence partjára, és nézzük anyukát, aki amúgy is egész nap a gyerekkel lehet. 

Igazságos, mi? 

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr422872983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakaosbogre 2011.05.03. 11:10:23

Húúú, én most mit fogok majd kapni, de olyan leszek, mint Bryan és megírom a véleményem. Bocs előre is mindenkitől.

Bryan, én a babaúszástól vagyok úgy, mint te a pocaklakó szótól. Ez most nagyon "trendi" dolog és beléd plántálják, hogy - mint sok más dolognál - rettenetesen rossz szülő vagy, ha nem viszed és nem részesíted ebben a fantasztikus és kihagyhatatlan lehetőségben a gyerekedet. Drága és egyáltalán nem olyan hasznos meg jó, mint sok helyen állítják. Nem egy gyerekorvos ellene van , nem véletlenül (sose volt olyan sok fertőzőtt, bőrbeteg baba páciensük, mint amióta divatba jött a babaúszás), sőt vannak olyan mozgásfejlesztő szakemberek, akik szintén. A huzamosabb ideig babaúszásra járó gyerekek általában nehezebben tanulnak meg később "rendesen" úszni és pl. ha beledobják őket a vízbe, akkor automatikusan a babaúszás kapálódzó mozdulataival kezdenek el úszkálni, nem a rendes úszáséval.
Szóval engem egyáltalán nem győzött meg, inkább félreteszem azokat a tízezer forintokat havonta és leugrunk belőle a nyáron pár napra Horvátországba a tengerhez, ahol babaúszás oktató nélkül pancsolunk majd nagy élvezettel annyit és annyian a családból, amennyit és ahányan csak akarunk :-) Illetve ahogy lehet és elég nagy lesz, jön majd velünk a Balcsiba is :-)

Bryan, bár már valószínűleg hallottátok: csak olyan helyre menjetek, ahol a babaúszásos medencét csak a babaúszáshoz használják, más foglalkozásra nem! Ha nem így van, akkor jóval nagyobb a fertőzés veszélye a baba számára.

Carpi 2011.05.03. 21:33:12

@kakaosbogre:
Szia, igazad lehet, át is gondoljuk apával ezt az egész babaúszás dolgot.
Köszi, C

IrishOak 2011.05.04. 07:38:16

Érdekes újítás ez a babaúszás. Van a lónak az egyik oldala, meg a másik. Mármint ősanyaság - cyber élet.

Én nem vagyok semmi jónak elrontója, csak szeretem végiggondolni, hogy kb mi történik.

Arra a következtetésre jutottam, hogy ez a babaúszás nevű dolog csupán a szülők szórakoztatására van kitalálva.De annak kiváló:-D Milyen sokan nagy lelkesedéssel mesélik, hogy miket művelnek a gyerekükkel.Ezt fotózzák, filmre veszik, és örülnek neki.
A gyereket viszont senki nem kérdi meg, hogy szereted-e hogy az orrodba fújva vízbe dugnak? Azért mert kapálódzol, az azért van-e mert az életösztön hajt, vagy tényleg pancsolnál?

Nagyon sok babáról derül ki "menet közben" hogy nem "szereti" az úszást. Szerintem egyik sem szereti. Majd akkor fogja szeretni, ha ura lesz a végtagjainak, és látja mi történik körülötte.De még ekkor is kapaszkodik a szülőbe.

Azért mert a kifejlődés idején vízben volt nem azt jelenti, hogy ott is kell léteznie ezután is.Hisz végül is kikászálódott a partra, és a tüdő nem a vízi életre van kitalálva.

Elröppen pár hónap, és egyedül is pancsolni fog,ha biztonságban érzi magát.
Ahhoz azonban kb 7-8 hónaposnak kell lenni-és még ekkor sem engedi el apát vagy anyát a vízben.

A nem kevés eü. következményről meg kakaósbögre nagyon nagyon jól leírta a tényeket.
Ne feledjük: a gyereknek az első 6 hónapban korlátozott a immunrendszere, és a tápcsatornájának védekező képessége.
Ha kapott rotát, és már nem híg a széklete, nyugodtan lehet "vízbedobni" - addig azonban anyuka szórakoztatása miatt felesleges.Apa úgyis ki van tiltva:-D

Mi először 7 hónaposan vittük nagyvízbe Lilkát - aztán 11 hónaposan már maga úszkált úszókarikával... de nagyon figyeltem, hogy a gyereknek mihez van kedve. Na most már nem is aggódik -cunamit csinál az esti fürdésnél is:-D

kakaosbogre 2011.05.04. 15:21:32

@IrishOak: Egyetértek, szerintem is inkább a szülőket szórakoztatja a dolog, de nekik tényleg remek. Bizonyos babák egész jól elvannak, bizony babák kevésbé. Nekünk a gyerkőc akkor is kétségbeesve kapaszkodik apa kezébe fürdetéskor, mikor kicsivel több vizet sikerül engedni a kádba, pedig amúgy imád pancsolni. Ezért is döntöttünk úgy, hogy egyelőre nagyobb vízbe nem megyünk vele, még várunk kicsit. Meg az egészségügyi következmények miatt is.
Tápszeres a babó, úgyhogy nuku anyatej védelem, bár mondjuk az enyémmel nem is menne sokra, amilyen beteges fajta vagyok ;-) De szerencsére lekopogom, eddig semmi gond, egészségesebb, mint az ismerős anyatejesek, gyönyörűen fejlődik, szóval ha bárkinél hasonló helyzet áll elő és nem megy bármilyen okból az anyatejes táplálás vagy csak részben, ne keseredjen el! Nagyon jók ezek a hipoallergén tápszerek, 4 hósan már mehetnek szépen lassan a gyümik, zöldségek, szóval tényleg semmilyen katasztrófa nincs a dologból, bár az ősanyák próbálják elhitetni meg lelkifurdalást okozni a szoptatni nem tudó anyukának (nem mintha nem lenne nekik már alapból is, rúgjunk beléjük még egy jó nagyot..).

Szóval a babauszit érdemes átgondolni, ha úgy érzed C, hogy tuti ez a nektek való program, akkor menjetek, de ha igazából csak azért mentetek volna, mert az ismerősök mind mentek és nem vagytok 100%ig biztosak, akkor még aludjatok rá párat. Meg közben meg lehet nézni más babás programokat is, Pesten millió egy van: az egyik ismerősöm babatáncra jár, a másik babakoncertekre a kisfiával, ott van a Ringató, baba-mama jóga és egyéb tornák, meg még rengeteg féle dolog.

peto777 2011.05.05. 15:44:55

Bryan, a babaúszás olyan, mint a Valentin nap. Próbálják elhitetni veled, hogy húde jócsávó vagy, ha még erre is költesz, de az nem ezen múlik. Az hülyeség, hogy a babaúszás az értelmet fejleszti (ld.Babák film). Az egészségügyi hatásairól meg a gyerekorvosok tudnak mesélni. Az én gyerekeim nem fognak babaúszni.

Kakaósbögre írja: " @IrishOak: szerintem is inkább a szülőket szórakoztatja a dolog, de nekik tényleg remek."
Szülői szórakoztatásra én a babaúszásnál sokkal remekebb (igaz, kétszemélyes) dolgot tervezek, amikor a gyerek alszik.

Amúgy állati jó dolgokat írnak itt a csajok! :)

Az "apa nem kell" dumát idióták mondják. Az emancipáció baromság, ott lett minden elszúrva, sose leszünk egyenlőek. Egy apa másmilyen értékeket ad a gyereknek, és azok is kellenek.

C-m vízben szeretne szülni. Néztünk egy filmet, Jennifer Lopez ikreket vár, és elmegy egy medencés ősanyás szülésre, amit sámándobbal vezényel egy túlméretes őstulok nő, aki szerint a férfiak csak a gyerekcsináláshoz kellenek - na, itt kellett behoznom egy sört, hogy ne menjek el otthonról is.
Mondtam C-mnek, ha egy ilyen hüllőagyú lesz a mi szülésünknél, mégha dobja nem is lesz, csak szívózik, gyorsan megmutatom neki közelről a medence alját. Mondta: ne balhézz, ne kelljen szülés közben veled is törődnöm. Mondtam: ha a víz alá nyomom a te érdekedben, az csak az események helyes mederbe terelése. Erre azt mondta kaján vigyorral: te beteg vagy, menj pszichológushoz!
Szerintem nem kell, jól vagyok.

C-m elment a ruhájáért, amit én nem láthatok, hát jöttem ide olvasni. :) Az elmúlt 1 hetet szívesen átaludtam volna, de mostanra minden kész lett, holnapután esküvő. Mert mindezek után is hozzámjön. :)

IrishOak 2011.05.06. 13:31:05

@peto777:

Mindjárt nagy nap lesz, utána meg a világgá menés:-)/23 óra plusz 10%:-D ne feledjük: csak Európában van menetrend- másutt épp csak.Az időjárás nem ember műve. az apró résidőkről meg ne is beszéljünk:-DD/
A ruhát tényleg nem szabad megnézni - ez így szokott lenni. No pl ez a szokás régi- de nagyon is pozitív és nem is kell rajta változtatni:-D

Höhö.. már látom -lelki szemeimmel-hogy milyen remegős lábbal fogod nézni a nőt, aki olyan ,mintha ismernéd, de mégis teljesen más... ezt a varászlatot szereti az ember ,és ez nagyon jól van így;-)

Ez a vízben szülés egy érdekes dolog.
Amikor a vajúdóban voltam a dokim felajánlotta, hogy csak tessék-tessék. Lehet bemenni a játszótérre,meg a pancsolóba. Hát' mit mondjak...nem volt kedvem hozzá.
Az valóban igaz, hogy a meleg víz oldja a görcsöket, a zuhanyzás már 24 éve teljesen elfogadott dolog volt, én is alkalmaztam a két nap alatt vagy 10x...most is készültem,hogy beállok a meleg esőbe a vajúdóban, de nem jött össze:-D

A vízben szülés meg pont a kitolási szakaszban zajlik a vízben(mert ha a tágulási szakban beül a szülő nő, akkor a fájások még le is tudnak állni.Ahogy a légykézlábon állástól is.)
Ott azért jól meg kell tudni kapaszkodni, hogy ne csússzon az ember.Ha a kád szélébe kapaszkodik, akkor nem tud a lábszárába... ez óriási erőveszteség...
Mondjuk azonnal le is fürdik a gyerek az biztos, meg nincs utána sok takarítani való.:-)

Sámándob nem kell:-D egy tudatánál nem lévő lénynek nem számít, hogy hol, és miként születik.:-)

hajrá!!!!

kakaosbogre 2011.05.06. 18:28:17

@peto777: Sok boldogságot nektek szombatra meg a nászútra!!!! A májusi esküvők olyan szépek :-) Nekünk is májusban volt (11 és 16). Kitartást a hosszú repülőúthoz, nekünk eddig a rekord 12 óra volt, plusz előtte, illetve visszafelé utána még 2,5 pár óra különbséggel, nekem az is erősen próbára tette a türelmemet, szóval minden tiszteletem a tiétek!

Apa pedig kell!!!! Babának is, mamának is. Bárki bármit mond is. A terhesség alatt, a szülés közben is és utána meg pláne. Azok a férfiak, akik 1-2 éves korukig szinte hozzá sem nyúlnak a gyerekükhöz, nem tudják, hogy mi mindent hagynak ki. Nálunk már most is megvannak az apa-fia rituálék, pl. az esti fürdetés meg az utána lévő etetés csak az övék. És hihetetlenül élvezik, mind a ketten :-D

Vízben szülés: ez egy érdekes dolog, mert az ember eltervezi, hogy hogy szeretne szülni, aztán amikor ténylegesen vajúdik, akkor korántsem biztos, hogy tényleg arra vágyik és az esik jól neki, amit korábban gondolt. A másodiknál (vagy a többediknél) talán már tudatosabban tud készülni. Én is gondoltam meleg zuhanyra meg sétára a gravitáció pozitív hatása miatt, aztán a fekvésen kívül más nem esett jól. Na jó, a tolófájások előtt kiültem egy kicsit a labdára, de azt már epivel, az egész kellemes volt.

peto777 2011.05.10. 08:27:28

@kakaosbogre:
Már a reptéri váróban ülünk, mondjuk azt sose értettem, miért kell ennyivel hamarabb becsekkolni, de elvagyunk itt a mobilnettel, aztán egyszer majd csak odaérünk. A gépen is lesz net, legalább behozzuk az elmaradásunkat. Hosszú utakon én tornázni is szoktam, van, aki kiröhög (de nem érdekel), mások meg tornáznak velem, és ők jobb állapotban érkeznek meg...

@IrishOak:
Jól mondod, az esküvőn remegett a lábam, mikor megláttam jönni a gyönyörű feleségem. De a torkom is elszorult attól, amilyen földöntúli ragyogással nézett rám. Azt mondja, azért, mert én is őrá. :)
Aznap csak az anyósom 1 mondata zavart meg egy pillanatra: látom, nem fog unatkozni melletted a lányom. Nem kérdeztem, hogy ez dicséret-e vagy nem, kétesélyes dolgokat jobb nem firtatni. Máskor azt mondta rólam: rendes fiú, csak kicsit alternatív. De ők meg hippiskedtek fiatalkorukban, világbéke meg ilyenek, nem aggódom túlzottan.

Vízbenszülésben még nem vagyok jól kiművelve, csak van egy filmünk a kórháztól: az apa is a vízben ül, hol tartja anyát, hol mást segít neki, az anya meg háttal nekidől.
Mondom a feleségemnek, hogy most annyi időnk lesz, víz is lesz bőven, kipróbálhatnánk ezt, de csak nevet (rajtam), hogy nehogymár szülés szimulátorosat játsszunk a nászutunkon. Van több ilyen zseniális ötleted?
Nincs, de majd kérek telefonos segítséget.

Hagyományos szülésen voltam már, kilométereket nőttek a szememben a nők, és az, hogy az elájult apát életre kellett keltenem, mert mindenki a megszületett babával volt elfoglalva (nem lélegzett), nem csökkentette az apák iránti tiszteletemet sem. Szerintem az apának is az ijedtség tett be, nem a szülés.

IrishOak 2011.05.10. 18:26:12

@peto777:
Jaj, no:-D Azért kell idejekorán kimenni a reptérre, hogy a földi személyzetnek legyen ideje összekeverni a csomagokat, és a kis vonatokkal még egy kört mehessenek a hordárok.:-D
Egyébként nem tudtam soha rájönni. Az viszont Ázsiában jellemző, hogy amint "megtelik" a gép indul is... ha 2 órával hamarabb akkor ... így jártál:-D

Tornázni meg abszolút pozitív! én még szoktam homeós bogyót is bevenni, ha 10 óránál többet repülünk... nehogy 'má mélyvénás trombózisom legyen...'Azuram tud mesélni a repcsin történő bajokról.
Azért a legviccesebb, hogy egyszer egy éjjel kényszerleszállt' egy gép, mert a kajától mindenkinek hasmenése lett,és a megtelt a repcsi budija:-DD De aztán ment a szippantós, és mentek tovább -az utasok már egész jól voltak- mentőt csak Frankfurtba kértek a csapathoz:-)

Azért remélem a végcélig becsekkoltátok a csomagokat, mert ha nem a csatlakozás(ok)ról így lehet lemaradni.

Egyenlőre a vízben ficánkolást kell gyakorolni, majd az idő megoldja a többit is...
Ajánlott terhesség előtti torna: lábak nyakban...vízben és szárazon egyaránt.
;-) Igen jótékony jóga gyakorlat, elősegíti a combtőben lévő nyirokcsomók jótékony stimulálását, ezen felül a csípő erősítését, a medence izomzat fittségét, a fenék szép formájának megőrzését... a férfiúi tapasztalatokat NEM kérjük leírni... azt tudják a csajok (is):-DD hisz azért találták ki ezt a "gyakorlatot":-))

peto777 2011.06.02. 08:01:29

@IrishOak: Kösz a sok jótanácsot, olvastam előre, még ha csak most írok is. :) A jóga-kifejtésed különösen tetszett, egy szofisztika vizsgán nagy sikered lenne. :)
Érdekes jógázni 90 %-os páratartalomban, oxigén meg nincs. Szép halál, de én még jógáznék párat, pláne, hogy fogy a magyar. Tapasztalatokról -kérésedre- mélyen hallgatok.

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.06.13. 21:33:26

@peto777: most megy ez a film az HBO-n, láttam a jelenetet, nem tudom elképzelni, hogy ottmaradtam volna.

Viszont legalább olyan fontos dolgokon vesznek össze, mint amiken mi kaptunk össze anno. :)

peto777 2011.06.14. 14:34:32

@Bryan Beersworth: Ki fogsz röhögni, de a film közben jegyzeteltem, mert felhozott olyan kérdéseket, amikre addig nem is gondoltunk. Így kibírtam, utána meg megbeszéltük, és az már jó volt.
süti beállítások módosítása