Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

A légzésfigyelő

2011.06.26. 11:19 Bryan Beersworth

A gyerekvállalás kötelező eszköze, kötelezővé tenném. Ha nem tudsz ennyit szánni a gyereked biztonságára, szerintem felelőtlen vagy, és inkább bele se vágj ebbe az egészbe. 
Nézzük a számokat: tavaly 90350 újszülött jött világra Magyaroszágon. Tízezerből három-öt gyerek hal meg bölcsőhalál miatt. 2010-ben kis országunkban egy tömött busznyi ember élete ment tönkre emiatt. Az orvosok véleménye persze itt sem egységes, van, aki javasolja, van, aki szerint felesleges a légzésfigyelő, mert úgysem segít. Egy dologban azonban egyetértenek: ártani nem árthat, a szülőknek pedig biztonságérzetet ad.  
 
A bölcsőhalál megfoghatatlan, rettegett dolog. Nem tudok elképzelni annál borzasztóbbat, mint amikor az ember gyereke spontán meghal reggelre. Minden, ami a kockázatot csökkenti, hasznos, és szükséges, ez nem játék, itt nem számít a pénz, csak a gyerek egészsége. 
 
Mi húszezer forint körüli összegért béreltük hat hónapra az Elefániból. Eddig kilencszer szólalt meg, és hozta ránk a frászt, nyolcszor csak jelzett, hogy kimaradt egy lélegzetvétel, de minden rendben volt. Álmunkból úgy pattantunk fel, mint a rugó, azonnal ott voltunk a kiságy mellett, és néztük a gyereket, hogy lélegzik-e. Ma éjszaka nem villogott a légzést mutató zöld fény, és nem mozgott a gyerek mellkasa sem, én annyira megijedtem, hogy azonnal elkezdtem rázni a kiságyat, és párhuzamosan a gyereket is, aki szerencsére azonnal felsírt. 
 
Lehet, hogy vakriasztás volt. Lehet. De lehet, hogy nem. És ha nem, és nincs légzésfigyelő, ma lehet, hogy a feleségemmel együtt zokogunk. A gyerek biztonsága, és egészsége mindennél, még nálunk is fontosabb. Ha 0,0000001% esély van arra, hogy a légzésfigyelő megmenti a lányom életét, már szükséges. 
 
Mert bármilyen tragédia esetén képes lennél megbocsátani magadnak, hogy nem tettél meg mindent a gyerekedért? Én minden pénzt megadok azért, hogy ne kelljen felszállnom a fenti buszra. 

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr533015535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jatszoterkereso.hu · http://jatszoterkereso.hu 2011.06.26. 22:39:34

Minden szó igaz. Bár...
Már nem emlékszem, hogy mennyi idő után, de úgy úúúútáltam azt a szart, hogy elmondani sem tudom.
A mienk elég sokszor adott hamis riasztást. Egyszerűen nem lehetett rendesen beállítani az érzékenységet rajta. Amikor már ott tartottam, hogy nemes egyszerűséggel visszaküldöm a teremtőjéhez egy kalapács segítségével, akkor még utolsó lehetőségként felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy mit lehetne tenni a cuccal a samun kívül.
Szinte azonnal rutinból mondta a nő, hogy négy kiló alatt nem működik megfelelően. Na köszi.
Ahogy elértük a négy kilót már tényleg nem volt baj vele. Egyszer sem szólalt meg. Hogy ezt miért nem lehet ráírni a dobozra, azt máig sem tudom.
Ha még egyszer szükség lesz rá, akkor tuti rakok a gyerek mellé egy kétlityós kólát is, hogy meglegyen a súly... :)

jatszoterkereso.hu · http://jatszoterkereso.hu 2011.06.26. 22:43:51

Gondolkoztam... nem kizárt, hogy három kiló volt az négy... :) régen volt már...

kakaosbogre 2011.06.26. 23:45:14

Nálunk is eltartott egy darabig, míg kikísérleteztük a megfelelő érzékenységet, de azóta nincs riasztás.
Sok embertől hallottam, hogy ez milyen felesleges pénzkidobás. Szerintem nem az. Nekem nagyon megnyugtató. Volt ismerősöm, ahol megmentette a gyerek életét. Persze csecsemő újraélesztési ismeretek nélkül nem ér semmit, mert hiába csipog, ha a szülő nem tudja, hogy mit kell tenni, ha baj van. A kettő együtt viszont életet menthet!!!!

IrishOak 2011.06.28. 00:29:06

Kedves Lili. :
Apád túlaggódja a dolgokat.(De nem baj, mert jó apa,és anya meg a legkiválóbb mammer-ja így említenek az enyémek is- Ez mind egy hülyeség:)
A mai kor tudománya szerint, ami régies-rég népi hiedelem volt(Isten büntetése a rosszban fogant-tól) a ; a bölcsőhalál, az egy visszafordíthatatlan genetikai betegség(eddigi tudományos igazolásig).
Régen azt hitték, hogy imával és felügyeléssel ez megelőzhető.( De ekkor még a szüleid sem éltek, vagy legalább is pelenkázták őket)
Ma tudják, hogy melyik gén melyik összetevője okozza. Azt is kidolgozzák, hogy milyen eszköz; milyen felügyelete ellenőrzi, hogy hogyan vettél levegőt.Ezek az eszközök mind hibásak voltak, mert nem tudták figyelembe venni, hogy a mamád hasában természetes 150-180-as szívverésed szép lassan lelassul a felnőttkor 70-65-ös szívverésére.Ez nagy meló- de megéri, hogy ne olyan gyorsan égesd el magad. (ugye az általánosban megtanították, hogy az öregedés=oxidáció. Hisz egy ufo elképedne, hogyan is lehet élni egy ilyen robbanékony közegben ; mint az oxigén.:-D de ezt is tudod)

Egyszerűen nem hagytak egy jót aludni, ahol is tényleg mérhetően nőttél az alvásod alatt. Vagyis: ők felugráltak, amikor a műszer jelzett : mert épp nőttél, vagy épp a kezecskéddel elkapáltad a hülyeséget.

Pedig hagyhattak volna aludni az oldaladon, és nem kellett volna befűteni olyan nagyon. Aztán napközben alhattál volna a hasadon, meg repülőzhettél volna apa karjaiban a fagyizóban. De nem; apádék, felügyeltek mert már akkor sem hagyták, hogy úgy vegyél levegőt ahogy szeretnél.

ui: és még ez akar téged elküldeni dolgozni a lángososhoz... :-DD

peto777 2011.06.28. 20:33:24

@IrishOak: Most nem értek veled egyet. Ha a gyerekem (vagy bárki mellettem) abbahagyná a légzést, az jutna utoljára az eszembe, hogy "minden jól van úgy, ahogy van" - ezt egy zen mester mondta nekem pár éve Ázsiában, és én akkor se helyeseltem. Volt már a kezemben nem lélegző csecsemő, akit újraélesztettek utána, az anyja kezéből vettem ki, mert majd' elájult a rémülettől, berobbant az ajtón kiabálva, aztán együtt rohantunk a kórházfolyosón. Eltelt pár év, de minden részletére emlékszem, nem lehet elfelejteni, meg fogom tanulni a csecsemő újraélesztést is, ez már biztos. A lángososról még nem nyilatkozom... :)

Tavaly láttam egy dok.filmben, hogy egy angol házaspár az újszülött ikerpárt a felettük lévő emeleti gyerekszobába költöztette be az első naptól kezdve, hogy majd a légzésfigyelő jelez, ha baj van, és akkor ők felmennek a lépcsőn.
Bryan, én meg ezt nem tudtam tovább nézni, ezek idióták, zárt osztályon a helyük.

Teljes harci díszben felfegyverkezett, végsőkig elszánt apa leszek, a gyerek az első. Egyetlen pici engedményt tettem ezügyben: a gyerekágy a feleségem oldalán lesz az ágyunk mellett. :)

Elindora 2011.06.28. 22:41:25

@IrishOak: én egyetlen kutatást (a Manchesterit Dr. Marian Willinger vezetésével a JAMA honlapján) találtam, ami azt fejtegeti, hogy a SIDS hátterében genetikai hiba is állHAT. Nem áll, állhat. Ezt nem tekinteném a mai kor tudományos tényének.

Mindent összevetve, még mindig csak hajlamosító tényezőket ismerünk, nincsenek tünetek, egyszerűen nem vesz többé levegőt a baba. Nem azért, mert nem szeretne, vagy épp nőtt. :(

Azzal pedig, hogy Bryanék légzésfigyelővel felügyelik, hogy ha ilyen történne észrevegyék, nem ártanak Lilinek semmit, csak igyekeznek a tőlük telhetőt megtenni ennek elkerüléséért.

Várom az új postot. :)

kakaosbogre 2011.06.28. 23:36:09

Nyugodtan lehet a gyerek a szomszéd szobában is, nem kell az ágy mellett. (Nálunk a gyerek meg mi is jobban alszunk, ha külön szobában vagyunk). Légzésfigyelő is először egyet csippan, ha x ideig nem érzékel mozgást, majd tovább figyel és csak akkor csipog folyamatosan. A figyelmeztető csippanásra startra készen van az ember a másodperc töredéke alatt, akármilyen mélyen aludt is, működik rendesen a szülői ösztön. Főleg az anyukáké :-)))

Amúgy jó ez a hogy altassuk a gyereket dolog is. A kórház csecsemőosztálya szerint: mindenképp oldalt. Hogy ha éjszaka bukik, ne fulladjon meg tőle: mindenképp hason. Hogy minimális legyen a bölcsőhalál kockázata: kizárólag háton. Na így legyen okos az ember. :-)
Mi a gyerekre bíztuk, hason üvöltött mint a sakál, oldalt csak az első pár hétben volt meg, utána akárhogy támasztottuk mindig a hátára dolgozta magát (a feje általában oldalra volt fordítva). Egyszerűen megoldotta a problémát :-D

Újraélesztő tanfolyam: létezik kombinált verziói is, ahol nem csak az újraélesztést tanítják, hanem az egyéb vészhelyzetek kezelését és a leggyakoribb gyerekbetegségek tüneteit és kezelésüket is elmondják (mit tehetünk otthon, mikor érdemes már orvoshoz fordulni pl.). Gyerekorvosok tartják, lehet babán gyakorolni az újraélesztést (csecsemő és nagyobb gyerek esetét is, addig csináltatják az emberrel, amíg már nem meg tökéletesen, rutinból). Gyakorlatlan szülőknek hasznos.

IrishOak 2011.07.06. 09:57:20

@peto777:

Bocsánat a hosszú szünetért, csak van úgy,hogy összesűrűsödnek a teendők... a végére meg annyira kikészül az ember, hogy a sürgősségin végzi.(De már jól vagyok, míg rendbe vágtak a mama vigyázott a Lilkára;-)) Sajna most lett nyilvánvaló, hogy a két lány úgy "szétfeküdte a vesémet, hogy most adta be a kulcsot...na mindegy egy vesével is lehet még tökéletes életet élni...csak kő ne jöjjön többet belőle:-D

Nos: lehet ám, hogy radikális volt amit írtam, de sajnos vagy sem, a légzésfigyelő egy dologra jó: a nem fanatikusan informálódó szülők éberségét elaltatja!

Van nekem két genetikus professzorom, meg egy szonográfus barátnőm, egy idegsebész, egy onkológus, egy sebész, egy belgyógyász és egy kardiológus"baráti" hozzátartozóm.
"Öregecskedő" lévén mindenkivel alaposan megtárgyaltam az összes lehetséges terhességi, szülési és azutáni dolgot.
Most minden mást félretéve: a bölcsőhalál (a genetikusok szerint(ja ezek az eredmények nem feltétlen vannak a neten publikálva)3 összetevő együttes bekövetkezésével " képződik".
1: idegrendszer -ez a legfőbb okozó 2. a szív 3 a tüdő, légzés.

Az eszköz a legutolsó és legvégső okot jelzi... addigra azonban már reset van az előző két helyen... ezért , ha sikerül is az életmentés, az idegrendszeri károsodás visszafordíthatatlan.
Azt is tudják, hogy a 6-os és 8-as kromoszómákban van felfedezhető "eltérés". (Éppen ezért meg is számoltattam, és ellenőriztettem biológussal az én Lilim összes : mind a 46 kromoszómáját!)apától 23, anyától 23.
A Down -nál a 23.-ban van eltérés. - ez elég mainstream dolog ugye. De minden mást is megmondanak, ha az ember kíváncsi rá.

Szóval, nagyon sajnálom, hogy csalódást kell okozzak. Ami nem jól "csinálódott" meg az csak ideig óráig marad életben... tudom, hogy gonosznak tűnök:-(
De megéltem már, hogy döntenem kellett, mert a rákkezelés után a genetikus a csíkos pisilés után azt mondta: nagy valószínűséggel végtaghiánnyal születhet - de talán ha várnánk még és esetleg a dns javítja magát.... senkinek nem kívánom azt a döntési helyzetet - de hálát adok az orvostudománynak, hogy megadhatták a lehetőséget!

Az anya szakadatlan ébersége -és figyelme az egyetlen légzésfigyelő!!! Vannak veresek amiben szépen le is van írva: Őrizem az álmod, lesem a rezdülésed ... meg ilyen csodaszépek... na azok szólnak a légzésfigyelőről...:-DD

De Lili egy tökéletes baba,ha bármi gond lett volna már nyilvánvalóvá vált volna. De ő kis szuper, jól rakták össze a szülei;-)

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.07.06. 10:21:31

@IrishOak: Jó Isten, mi történt veled? Ugye minden rendben van már?

IrishOak 2011.07.06. 11:08:25

@Bryan Beersworth:

Ohh, köszönöm az aggódást:-) Már jobban vagyok.

Egyszerre kapott el az epegörcs, meg a vesegörcs...úgyhogy rám ugrott az SBO:-D teljes személyzete.(még mondja valaki, hogy Mo-on baj esetén nincs "vészhelyzetes" vizsgáló:-DD no ott csipogtak a műszerek rajtam, már majdnem kezdetem betegnek érezni magam)
Még az első lányom szétrombolta jobb vesémet,(ráfeküdt, és jó kis kórház, koffeines infúzió és egyebek után sajna nyoma is maradt; a Lili meg tett rá még jócskán. Úgyhogy ha majd végleg megáll, valszeg ki is veszik)
Ezek a lányok, mind egy irányba feküdtek végig. Nekem meg majd leszakadt a vesém. Még jó, hogy most jött ki és nem egy éve amikor szoptattam. Nem tudom mit evett volna, mert benyomtak jó adag morfiumot,meg amit találtak... azóta szebb a világ is:DD
De kiderült, hogy a májamat is megrudalta rendesen, így most majd keresni kell egy sebészt aki az időzített bombát kioperálja belőlem.

Na most már ne rémítgessük tovább C-t mert nem minden kismama sínyli meg így a terhességeket:-D

legjobb poén a halálos állapotomban:
Urológus főorvos; (igen csinos;-), és szimpatikus 30-as) : - kedves, le kéne feküdni
én: vetkőzzek, vagy póló fel, bugyi le elég.
doki: nekem jó így is
én: akkor kenjen doktor úr(uh fej a kezében)
ápoló benéz: Főorvosúr; szívjak fel valamit?
Doki: Amire én gondolok azt most nem lehet , úgyhogy köszönöm.

annyira röhögtem volna, de csak vihogva néztünk egymásra a dokival :-DD
én: ez jobban esett mint egy adag morfium...

kakaosbogre 2011.07.06. 16:48:20

@IrishOak: Az eddigi kutatások szerint a bölcsőhalál áldozatok csak kis része tartozik a kockázati csoportba. A legtöbb baba teljesen egészségesnek tűnik, a haláleset előtt semmi olyan tünetet nem produkál, ami miatt gyanakodna bárki is, hogy bekövetkezhet nála a bölcsőhalál. Épp ezért egyetlen egészségesnek tűnő babáról sem lehet kijelenteni, hogy neki tuti nem lesz baja. Valamint kb. 1 éves korig áll fönn a bölcsőhalál esélye, az egyik leggyakoribbnak olyan 3 hónapos kor környékén mondják, szóval egy 1-2 hónapos babánál sem lehet kijelentetni, hogy ha eddig nem volt gond, akkor ezután sem lehet már.
Igen, a légzésfigyelő sem tudja megszüntetni a bölcsőhalál kockázatát. Sőt még akkor sem jelent 100%os garanciát, ha riaszt és a szülők elkezdik rögtön a szakszerű újraélesztést. De nagyobb esélyt ad a babának a túlélésre. És ez az esély nekem meg még sok másik szülőnek megér pár hamis riasztást is, az biztosan nem okoz semmilyen súlyos kárt sem a szülőnek, sem a babának (ha egyáltalán hamis volt, mert ugye lehet, hogy a riasztás hangjára felriad a baba és újra elkezd lélegezni, ezt utólag sosem lehet biztosra mondani).
Hallottam már nem egy olyan esetről, ahol a bölcsőhalál pl. az autósülésben következett be vagy mózesben, ahová nem tudja berakni az anyuka a klasszikus lapos légzésfigyelőt. Nem lehet mindent kivédeni. De ha ezzel egy kicsivel több esélyt hagyok a babámnak az életben maradásra, akkor már megérte.
Egy cikk a közelmúltból, ők már 19x élesztették újra a leállt légzésű kisfiukat, miután jelzett a légzésfigyelő, egyelőre károsodás nélkül: velvet.hu/sztori/2011/01/04/tizenkilencszer_alkalmazott_mesterseges_lelegeztetest_par_honapos_fian_egy_ausztral_anya/

Jobbulást neked, átérzem, mert nekem is kifeküdte a vesémet a fiam, volt is egy szép görcsöm a terhesség alatt, hát mit mondjak, egy "élmény" volt....

peto777 2011.07.06. 19:50:49

@IrishOak: Huh, örülök, hogy jól vagy, végigolvastam... Már hiányoztál, de mivel a praxison se voltál, azt hittem, utazol. Több blogot nem figyelek rendszeresen, máshol nem hiányoltalak. :)

Igen, ezeket már én is összekutattam, van pár orvos barátom, köztük gyerekorvos is, plusz nagy infógyűjtő vagyok abban, ami érdekel. Ennek ellenére lesz légzésfigyelőnk, és nem fogunk tőle belazulni. :) A gyerekágy is addig lesz a mienk mellett, amíg jónak látjuk, eleinte szó se lehet külön szobáról. Szerintem a legfontosabb, hogy a szülő tegyen meg mindent, amit ő fontosnak tart, akkor is, ha mások lazábbak vagy épp szigorúbbak.

Nem okoztál csalódást, csak kissé fatalista volt az a mondatod, én meg nem vagyok az. :) Egy légzésleállásból abban a helyzetben még nem lehet megállapítani (csak utólag), hogy ez genetikus, és így is, úgy is leállna, vagy pedig tegyünk érte valamit - én erre szavazok, meg kell próbálni, és ehhez megtanulni mindent, amit lehet. Felnőttet tudok újraéleszteni, csecsemőt is fogok tudni hamarosan.
Tudom, hogy évezredek alatt hányan éltek mindezek tudása nélkül, megkaptam már ezt is, de mondtam, hogy ő meg menjen a selyemútra tevegelni évekig a 40 fokban, mert úgy is élnek sokan, ne a luxus mercijében terpeszkedjen, este meg a tévéje előtt, aztán erre ittunk egy sört, nem lett harag. :)

Jobbulást, és sok ilyen jófej orvost még... :) Amúgy meg hogy főorvos egy 30-as? Annak vannak kritériumai, amik teljesítéséhez több idő kell.

IrishOak 2011.07.07. 19:48:14

@kakaosbogre:

Értem, és megértem.

Azt azonban ne mondja nekem senki, hogy egy 19x újraélesztett gyerek az teljesen egészséges, és csak időnként elfelejt levegőt venni...mert megeszem a kalapom!

De persze, mindenki;bármit, akármit vehet a gyereke alá, fölé mellé. Ezzel semmi gond.
Azért találják ki ezeket az eszközöket, hogy nagy baj esetén "bökje" meg a szülőt...

De ezzel a "dal" csak elkezdődik, és nem véget ér.

IrishOak 2011.07.07. 20:19:49

@peto777:

Mászkáltam is a világban -mert a láb nélküli apám sorsát kellett elrendezni. Azt gondolom ennek az irtózatos feszültsége torkollott ebbe az eü botrányba:-)

Nem nagyon vagyok fatalista, legalább is nem tartom magam annak:-D Elszánt , az igen!

A légzésfigyelőkből a valóban jó és komplex készülékeket a kórházak használják, de ezeket nagyon nehéz hazavinni.(nem lehetetlen)Pont mert nagyon kell érteni hozzá. Az minden összetevőt állandóan vizsgál... látni is néha ha valami intenzíves babát mutogatnak a tv-ben:-( olyankor kicsit pityergek is, pedig nem vagyok sírós.
Még nem beszéltem olyan újszülött osztályos orvossal aki azt mondta volna, hogy kéne ilyen készülék.Ők pedig nagyon ismerik a dörgést.Jó játéknak találják, és néha bosszankodnak, hogy a téves riasztások után a halálra várt arcú szülők őrjöngve követelik, hogy azonnal máris...

Azt gondolom azonban, hogy a megoldás a terhesség során elvégzett kromoszóma vizsgálat mindenkinél kötelezővé tétele oldaná meg.
Ugye tudjuk, hogy mo.-on 35 fölött ez mindenkinek kötelező,(na ilyenről sem tudok máshol a világban) és ha más kívánság nincs, akkor a 23-as kromoszómát nézik,és a gerincvelő záródásáért felelős összetevőt. (Gerincet meg tarkóredőt az uh-on is, de az "közelítő" eredményeket ad. Bár elég jók már a készülékek,így nagyon keveset hibáznak a szonográfusok.)
Azonban lehet kérni , hogy minden darab kromoszómát egyenként és alaposan vizsgáljanak meg...és akkor minden kiderül... még az apa vagy az anya addig fel nem derült rendellenességei is!

Lehet ezt csináltatni is,(35 alatt bárkinek)kb 300 ezer ft a díja. Talán ezért vállalkoznak rá olyan kevesen. No meg nem is túl kellemes a beavatkozás sem, de egy kismama mindent kibír, ha gyerekének egészségéről van szó.

Pont ezért, a down-os babák 75%-a a 35 év alattiak gyermeke.
No meg a szívzáródási rendellenességgel születettek. Évente ca 450 egy-két órás babát operálnak... tehát minden napra egy biztosan jut! OMG!Ők sem a 35 fölöttiek gyermekei, vagy ha azok, akkor azt tudatosan vállalják a szülők.

No most már tényleg nem offolom szerteszét a blogot, mert ki leszek tiltva:-DD

//De senki ne essen az én hibámba... mert cipőfüggő, és biokajáló lesz a nagy gyereke,és az naaaagyon sokba kerül:-D//

IrishOak 2011.07.07. 21:37:26

@peto777:
'30-as főorvos dolog:
Teljesen el voltam képedve.Nem csak azon, hogy az urológus "srác" főorvos,(végignéztem a táblát, csak főorvosok voltak kiírva, és ott szerepelt az én dokim is)... de az egész sürgősségi orvos és ápolócsapata átlagban kb a 28-at üthette.
Legkeményebb egy kb 18-as kisfiú, aki szerintem eü szakközepet végezhetett. Az SBO-n ő hordta a kötszereket, és ő vette ki a műanyagvénámat...

Biztosan van idősebb orvostársadalom is, de nekem a sorsnak hála, csak fiatal (és nagyon helyes) nők és férfiak jutottak.

...és én egyszer sem féltem:-D

peto777 2011.07.07. 23:42:35

@IrishOak: Ezt a cipőfüggés elméletet elmondom az anyósomnak is, aki biztos fellélegzett, hogy azt már én finanszírozom. :)) Pedig ő nem is számoltatta a kromoszómákat. "Csakis biokaja" veszély nálunk nincs, a gyrosomban hülyén is nézne ki a répa, mégha bio is...
30-as főorvos meg úgy lehet sztem valaki, ha eltekintenek a tudományos publikációktól, meg állati nagy a szükség. :)

IrishOak 2011.07.08. 14:06:21

@peto777:
Én nem nagyon értem ezt a cipőmániát:-)) Mondjuk a nagyobb lánynál még nem tudtak így kromoszómát számolni -de szerintem az időleges fetisizmus nem mutatható ki:-D

Kb 2 éve minden cipőről elmeséltetem, hogy azt épp miért is kell megvenni:-D ....ééééssss elmagyarázza! Képes rá!

Míg élt az apja, ő csak a haját tépte, és engem hívogatott, hogy hátha tudom a megoldást.( már 21 éve elváltak útjaink, de nagyon jóban voltunk.A férjemmel kv-zgattak a konyhában.)

De persze bő egy hete a szülinapjára is cipőt kért.Komolyan egy százlábú családban nincs annyi cipő, mint a nagyobbik gardróbjában:-D
De a kicsi is kezdi már: kb 3 hetente nő ki egy pár cipőt... a cipőboltban meg dobálózik a neki nem tetszőkkel. Úgyhogy az is el lesz rontva...már érzem előre:-) csak találjanak maguknak olyat aki átveszi tőlem a felelősséget ...

Fiatal dokibácsik és dokinénik meg azt hiszem,hogy épp azért vannak máris "előre"tolva, mert talán így marad még orvos az országban.Legalább a szakmai megbecsülésük legyen meg. Egyébként a stílus, és a szaktudás elképesztően szuper. (Pedig láttam sok ország, sok kórházát, dokikkal, és minden mással.)

peto777 2011.07.08. 17:13:02

@IrishOak: Azt kéne még megtudnom, hogy a cipőmánia genetikus-e, mert akkor kell egy harmadik állást is találnom. :)) Bár a kettővel is úgy van szabadidőm, hogy a feleségem segít anyagot gyűjteni, aztán én gatyába rázom (az anyagot).
És igen, mindig van hozzá indok, hogy ez a cipő pont miért kell azonnal és feltétlenül, mondtam is, hogy annyira utálok shoppingolni, hogy már csak a végeredményt kérem láttatni. :) De egy szavam se lehet, nekem is van mániám, ami nélkül tudnék élni, csak épp minek?

Képzeld, pár éve olvastam, hogy megtalálták a cipőpucolás génjét! A fetisizmus nagyobb gáz, mint ha nem pucolok cipőt, szóval szerintem azt is megtalálják, ha eddig még nem.

Addig maszekolgatunk itt, hogy együtt leszünk kitiltva, meglásd. :))

IrishOak 2011.07.11. 13:30:07

@peto777:

Tényleg ki leszünk tiltva:-DD

A cipőmánia biztosan nem genetikus.Én- fogalakozásom miatt is-de úgy egyáltalán nem rajongok a vásárlás ceremóniájáért. Na jó persze van cipőm is, így nem járok mezítláb, de ez odáig fajult, hogy amikor a Lili kicsi volt a férjem vásárolt nekem bakancsot, szandált, és félcipőt. Meglátott valamit, megtetszett, és hazahozta./ Elegem van a Merell-ből! /
Úgyhogy inkább evolúciós robbanás eredményeként jelentkezik a cipőmánia:-)
Ezt úgy lehet kifejleszteni, hogy egészen kis kortól engedjük válogatni a gyereket. Ez odáig fajul, hogy képes lesz folyamatosan válogatni, és mivel már kiskorától megy az indoklás,és magyarázat, így ezt művészi tökélyre fejleszti. Ezzel meg is könnyíti az életet, mert felügyelet nélkül!(képes bármennyi pénzt elkölteni), csak vele menni ne keljen!

Ugye ezek a gének... pont tegnap láttam egy filmet, amiben boldogan taglalták, hogy világító nyuszikat, tollatlan csirkéket, és egyéb elképesztő dolgokat csinálnak a génmanipulációval.
Azt azonban nem mindig verik nagydobra, hogy az emberben is megtalálják a dolgok okát. Én már azt is hallottam, hogy az agresszivitás génjét is azonosították, így majd a bűnözőket is meg tudják "javítani"... háááá' nagyon nem értek vele egyet, hogy bármit kéne az embernek manipulálni, még ha nem is feltétlen "hasznos" és "boldogító".
Bár az méltánylandó, hogy a bajok pontos okát már tudják -és fel tudják készíteni az embert, hogy mire számítson.
A cipőmánia, a körömlakkimádat, a bulifaktor valószínűleg a maradék 98%-nyi fraktálban van amit eddig dns szemétnek gondoltak:-D
süti beállítások módosítása