Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

A feleségem iszonyú feszült, és ez rajtam csapódik le

2011.07.09. 20:49 Bryan Beersworth

Próbálom érteni, és megérteni miért, de nem mindig sikerül, ráadásul mikor hozzám nem úgy szól, ahogy azt elvárnám, szó nélkül sem hagyom. Mozgó boxzsák pedig nem leszek. 
 
Értem én, hogy nekünk támogatni kell a nőket. Tűrni, mikor menstruáció előtt, után, közben megkattannak, mikor az első 12 hétben megőrülnek, mikor a terhesség alatt hisztiznek, és amikor az utolsó időszakban már minden rossz nekik, amikor a gyerekszülés után hazajönnek, mikor hozzá kell szokniuk az anyaszerephez, mikor belövell a tej, mikor fáradtak, mert felkelnek éjszaka, mikor nem eszik a gyerek, satöbbi, satöbbi, satöbbi. 
 
De azért mindennek van határa. Bocs, de én is itt vagyok, és ez a sztori nekem sem olyan könnyű, hogy mindig csak támogassak. Nekem sem egyszerű felfogni, hogy gyerekem lesz, hogy megváltozik az életem, a nőm, és hirtelen jön valaki, aki felordít éjszaka, én sem tudok mindig kőszikla lenni. De ha az vagyok, elvárom, hogy tiszteljenek érte, és hogy normálisan szóljanak hozzám, mert ha ezt nem kapom meg, kurva pipa leszek. (copyright C) Mindezt úgy, hogy eszem ágában sincs degradálni a munkát, amit elvégeznek. 
 
A nyaralás előkészületeit a feleségem végezte, én dolgoztam. Ő írta össze mi kell, készítette össze a cuccokat, és koordinálta a pakolási folyamatot. Két napig nem lehetett hozzá szólni. Lejöttünk, kipakoltunk, egész nap meg akart felelni, de nem nekem, hanem a házigazdának, második nap szintén, nem nekem, hanem a házigazdának. Velem pedig úgy beszélt, mint a kutyával, amivel megmondom őszintén, ki van a faszom. 
 
Tőlem mindig azt várja el, hogy mellette álljak, amit meg is teszek, cserébe viszont elvárom, hogy normálisan beszéljen velem, és azt, hogy a sokadik agymenést, a sokadik próbatételt, a sokadi nehéz napot, helyzetet ne úgy akarja átvészelni, hogy engem mar, mert nem azért vagyok itt, hogy mozgó boxzsák legyek, és a nő támogatása nem azt jelenti számomra, hogy mindent el kell tűrni. 
 
Tegnap sírt is, szerintem a feszültség szakadt ki belőle, de nem akarta elmondai, miért. Az édesanyja barátnője hívott meg minket, és szerintem neki akarta megmutatni, hogy az anyja jó lánya, és méltó hozzá - ezt elfogadom, és tisztelem is, viszont abból nem engedek, hogy a stresszt rajtam töltse ki. 
 
Miért van az, hogy a feleségem minden idegessége rajtam csapódik le, és ő tök természetesnek veszi mindezt? 
 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr483053571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mackofej 2011.07.10. 10:56:10

Azért, mert sokkal több együtt gondolkodást, együtt cselekvést, várnak a nők.A nőnek ez a magától értetődő, a férfinak meg amaz.A férfiak agya máshogy van beállítva, mint a nőké.Ennyi.És ez így lesz míg világ a világ.A nő segítséget vár és nem érti, nem hallja magát, hogy bizony nem kér, hanem...Pláne nem érti, hogy a féri ezt miért nem látja, vagy úgy látja ahogyan ő.Szerintem.Ahogy írtad, egy nő mindig mindenkinek (de főleg saját elvárásainak) meg akar felelni, minden "fronton".Kin máson csapódjon le az idegessége?:)

peto777 2011.07.10. 19:31:20

Az utolsó kérdésedre: Mert amiket leírtál magadról, azok történtek, történnek vele is. Plusz az első komolyabb kiruccanásotok felelőssége az övé volt, ez nagy stressz, ami vagy kifelé jön egy emberből, vagy elfojtja, de akkor betegség szokott lenni belőle. A vendéglátótokra nem zúdíthatta rá a feszültségét, azt te se tennéd. Marad az, akiben bízik, mert sokféle állapotában és helyzetben elfogadta őt : te.

A sírás a köztudatban a gyengeség jele, de ez hülyeség, mert a sírás gyógyít fiziológiai értelemben is. Egy kiadós stressz-sírás (nem a zsarolós hiszti) érzelmekkel van tele, és a tehetetlenség miatti harag, düh kivezetése, viszont növeli a vörösvérsejtek oxigénfelvelvő-képességét, és az ilyen könnyek endorfin tartalma is nagyobb.

Van egy keleti mondás: Ha a nők nem menstruálnának, nem sírnának, és nem veszekednének, akkor szétrobbannának a saját érzelmeiktől. A párok tűrőképessége nagyon tág határokon mozog, a tietekét ti tudjátok bekalibrálni, aztán újratárgyalni is, ha kell. Én mindig a megbeszélés híve vagyok, aztán van, hogy tök másként alakul, mint ahogy megbeszéltük, de legalább megpróbáltuk. Az elhallgatással kezdődik az elhidegülés.

IrishOak 2011.07.11. 14:10:09

Hoho:-) Pici gyerekkel nyaralni már csak ilyen;-)

Semmi baj, oldjuk a feszültséget:Strandoltunk egy napot.Sok fénykép, meg filmezés után itthon nézegetjük a képeket, a gyerek is nézi.
Gyerek felragyog, és hablatyolva kommentálja a boldogságát. Látványosan emlékszik a fürdőzésre.

Mondom: Na látod, milyen okos már a gyerek, van neki memóriája, és már nem is aranyhal kategória(4mp.) és hogy örül az emlékeknek.
Férjem: na ja persze, de a fényképezőgépnek jelenleg több a memóriája..

Asszittteemmmm megcsapom! De azért még jó ideig röhögtünk.
A készülődés, pakolás meg pár alkalom után már rutinból megy, és már nem is lesz ideges az ember, csak ha a férje fürdőgatyában állva kérdezgeti: na megyünk már? rosszabb mint egy gyerek!:-D

bilon21 2011.07.14. 10:01:39

kitartás! ez a kispapák keresztje. mi nem szenvedünk a szüléssel, de cserébe mi vagyunk kéznél, ha feszültség van, és anya épp a határain van. ekkor belénk rúg párat, meg összekarmol, de alapjában nem ránk mérges, hanem csak úgy. aztán elmúlik, és még bocsánatot is kér...ha nem is mondja, de a szemével tudatja. és mi ugyanúgy szeretjük, mert ő a világ legszebb és legjobb anyukája. :)

loire 2011.07.14. 21:47:14

Ismerős :) Van egy 2 évesem és nőnemű vagyok. Mostanában idióta vagyok a férjemmel és az a legszebb az egészben, hogy fogalmam sincs miért. Szinte egész nap viszonylag jó minden, aztán hazaér és dirrr, nekirontok minden apróságért. Ha így csinálta miért nem úgy, ha meg úgy, akkor miért nem így. Baromira sajnálom és legtöbbször bocsánatot is kérek, saját magamat utálom emiatt, ami még inkább ront a kedvemen és ez egy ördögi kör. Szerintem talán a monotónia lehet az oka. Asszem. Én nő vagyok, de a férfiak nevében együtt érzek veled :) Nem a segítség hiánya a baj, férjem sokat segít, egyszerűen gyakran nincs is semmi ok. Ja és amúgy egészen sok barátom van, tehát nem vagyok vegytiszta antiszoc :)))) Sokat segítettem?
süti beállítások módosítása