Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

A játszótér

2012.07.04. 11:10 Bryan Beersworth

Én először azt hittem, hogy egy jó placc, ahová leviszem a gyereket, aki eljátszik, én közben ülök a padon és jófej emberekkel beszélgetek olyan témákról, ami mindkettőnket érdekel. Aztán rájöttem, hogy ez ennél sokkal bonyolultabb. 

Fogalmam sincs, hogy én bonyolítom-e túl a dolgokat, ezt lécci kommentben vágjátok a fejemhez, amennyien így van, ne csak a politikai témájú postokhoz legyen már hozzászólás. :)

A játszótér tele van egymást stírölő kismamákkal, akik azt figyelik, hogy a másik milyen ruhában van, mennyit hízott, hogy néz ki, milyen a haja, a keze, a körme, és próbálják belőni, hogy vajon milyen kasztba tartozik. Az egyik játszótéren figyeltem meg, hogy az anyukák a babakocsik típusa alapján gyűltek össze. Az egyik blokkban voltak a közép- és felsőkategóriás kocsik, a másikban az alja, én pedig a homokozóból jót röhögtem rajtuk miközben azt figyeltem, hogyan méregetik és beszélik ki egymást. A háromszázezres stokkéval vagánykodókat mindenki utálta. 

A játszótéren kevés a jó nő, tele van felkötött hajú, kinyúlt pólós nyivákoló anyukákkal, akik rendkívül irritáló hangnemben társalognak a sikoltozva rohangáló gyerekükkel. Ha akad egy csinos nő, a többi merő irigységből kiveti magából. Alapfelszereltség a hátizsák, a kismotor és a homokozófelszerelés. Én úgy láttam, hogy senki nem öltözik ki azért, mert oda megy, de örömmel fikáz bárkit, aki nem úgy néz ki, ahogyan ez neki tetszik. Én ettől hányok. Az emberek gyanúsan méregetik egymást, a beszélgetések felszínesek és jellemzően a gyerekre korlátozódnak, hogy mit és mennyit eszik, hogy alszik, satöbbi. A kisebb gyerekek szülei nem beszélgetnek, a saját kölyküket kergetik. 

Vannak szerencsés apák, akik tudják, hogy kell élni, ők gyakran bandáznak a homokozó mellett. És vannak a szerencsétlen béna faszok, mint én, akik örülnek, ha az esti fürdetés előtt 45 perccel odaérnek kicsit még hintázni, csúszdázni a gyerekkel. 

A játszótérre illik játékot vinni, de azzal más gyereke fog játszani, ezért fekete filccel rá kell írni a gyerek nevét, nehogy más véletlenül hazavigye. Mi vettünk egy Maclaren gyerek babakocsit, amit Lili imád tolni, ez mindig leköti, kivéve a játszótéren, ahol más gyerek bármilyen játéka érdekesebb, mint az övé. Így kábé az van, hogy a mi játékunkat kiöntjük a homokozóban mikor megérkezünk, aztán hazafelé menet összeszedjük őket. A miénkkel más játszott, a máséval pedig mi, jól működik ez így. 

A gyerek persze nem kéri el a játékát senkinek, odamegy, és megfogja. Ilyenkor én keresem meg a játék birtokosát, hogy udvariasan elkérjem tőle azt, amivel az enyém már vígan játszik. Szinte mindig ideadják, vicces, amikor a másik gyerek rinyálni kezd, mivel nem nála van az a játék, amivel egyébként sem játszana. Lili ilyenkor furán néz, mert nem érti, mi történik, a másik gyerek bömböl, az anyja nyugtatja, én pedig megkérdezem, hogy visszaadjam-e, és remélem, hogy nemmel válaszol, mert abban az esetben az enyém fog ordítani és azt nem akarom, ordítson inkább az övé, azzal nekem nincs bajom. :)

De az emberek alapvetően barátságosak, mondjuk én eleve közvetlen vagyok, néha talán túlzottan is. Alap kérdés, hogy mennyi idős a gyerek, tippelni életveszély, simán néztem már másfél évesnek három éves gyereket is, fordított esetben én biztos megsértődnék, mindenki jobban jár, ha először kérdez, és csak utána nyitja ki a száját. 

A játszótér a magamfajta humán beállítottságú embernek, aki imádja megfigyelni az emberi kapcsolatokat ideális hely, és egyébként szeretek is lemenni. Nem tudom, hogy jól látom-e a hely törvényeit, de ha igen, én elfogadom ezeket, szóval mindig a jobb pólómat veszem fel, ha kimegyek. Így, a szabályok elfogadása után elég jól el lehet lenni. Én simán leülök a gyerekkel a földre kavicsokat számolgatni, bárkinek odaadom a játékunkat, és nem sértődök meg, ha valaki nem adja ide a sajátját. Ugyanakkor jót röhögök azokon a túlsúlyos anyukákon, akik furán néznek rám, mert a csúszdáról lecsúszó lányomat hangos kacagások kíséretében feldobom a levegőbe, amiért nem érdekel, hogy koszos lesz-e, és amiért nem csucsujgatom halálra azért, mert pofára esett, és sír. Ez van, majd legközelebb jobban figyel - nekik persze biztos rossz apa vagyok, de ezzel nem kell foglalkozni, vannak ott éppen elegen ahhoz, hogy velük ne kelljen foglalkoznom. Azért titkon remélem, hogy találkozok majd ott magamfajta fickókkal, akikkel jól elleszek majd, netán össze is haverkodom, de nem fűzök nagy reményeket ehhez. 

Amúgy lehet, hogy nem is nekem kell ott jól éreznem magam, hanem a gyereknek, ő pedig úgysem foglalkozik a férfiak státusz iránti vágyával, vagy a nők közösségi érzéseivel. . 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr274627406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brigi182 2012.07.05. 11:11:10

Szia Bryan:) Tavaly decemberben fedeztem fel a blogod, és nagyon szeretem olvasni, felér egy sorozattal:))) Sok minden történt veletek az 1év alatt és mindenhez csak gratulálni tudok. Igaz volt egy nagyobb kihagyás, mindig felnéztem, van e már új post... Részvétem a családnak:( Jó, hogy egy férfi így meg tudja osztani a gondolatait, azt, hogy ő, hogy látja a dolgokat. Én nagyon remélem, hogy a mostani párommal fogok megöregedni, és a blogod olvasván, eszembe fog jutni minden amit leírtál, hogy toleránsabb legyek és megértőbb. Sajnos rossz országba születtünk, mert itthon küzdelem normális körülmények között fenntartani azt, ami máshol természetes alap dolog. Biztos a feleséged is jobban örülne ha 4-kor végeznél 5re legkésőbb otthon lennél...:) C-t is maximálisan megértem, egy nő nem akarja elveszíteni a párját csak mert gyerekük lett. Kell a törődés és az érzés, hogy Ő még mindig szeret. Persze azért dolgozol ennyit és próbálsz mindent biztosítani, dehát mi nők ilyenek vagyunk...:) Mi gyerek nélkül is sokszor elfáradunk...A nagypapát elítélem, hogy nem foglalkozik veletek, nem segít, de lesz ez még így se, mikor öreg lesz majd ki látogatja?! Kitartást kívánok nektek, és boldogságot, az olvasóknak pedig még sok-sok postot, már amennyire az időd engedi:) Szép napot!

mackofej 2012.07.05. 15:55:13

végre.végre.végre.régóta olvaslak, hiányoztál. olyan sokat kihagytál, hogy időközben nekem is lett gyerekem:).írj,írj,írj

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2012.07.09. 12:21:12

@mackofej: Szia, oké, de akkor cserébe írsz te is, legalább ide. Deal? :)

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2012.07.09. 12:22:31

@Brigi182: Szia Brigi, köszönöm a kedves szavakat, ha ez a sok sületlenség, amit összehordok csak annyit ér, hogy pár nő elgondolkodik azon, hogy vajon mi mit érzünk, akkor már megérte ennyi hülyeséget leírni . :)

mackofej 2012.07.09. 15:02:23

Ok.3hónapos.És senki nem mondta, hogy egy gyerek ekkora szívás.Bár a szívás és aranyos arány időről időre változik, azért mégis.És én még nem szólok semmit, mert van segítség.1fő nyugdíjas nagymama, szinte állandóan.Mégis: szeretnék majd egy másodikat. Majd. Téged követünk o nagy blogger: sudokrém, ABC design mamba:) és a férfiak igenis foglalkozzanak otthon a gyerekkel, a munka az 8óra a gyerek 24, de inkább forever.Kérdés?

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2012.07.09. 15:32:12

@mackofej: akkor egyre jobb lesz, szerintem ahogy nő a gyerek, úgy egyre jobb vele. amíg leteszed valahova és ott marad addig nem túl izgalmas, amikor már simán szét tudja törni a fejét bárhol, onnan válik érdekessé a történet. :)

fiú, vagy lány? mi a szívás benne nektek?

mackofej 2012.07.09. 16:58:48

fiú.szívás:alapvetően nem sok: alszik este, napközben nagyon keveset, ezért nem lehet tőle sok mindent csinálni, két emberes gyerek. az egész gyerek dologra értettem a szívást, ahogy ezt te is írod több helyen.mit nekünk babamagazinok, nem rózsaszín minden. az ősanyák a fenébe, és jobb lenne ha mindenki beismerné, hogy nehéz.csak úgy mint ahogy teszed te is ezen a felületen.
süti beállítások módosítása