Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Megszülettél

2011.04.08. 05:06 Bryan Beersworth

Négy kilósan, és 57 centisen jöttél világra, meglehetősen gyorsan, de korántsem egyszerűen. Gyönyörű vagy, apa sírt, amikor meglátott, és alig mert megfogni.

Anya egész nap fél órás fájásokkal bírkózott, este, mire Fábry képernyőre került, ezek tíz percesre sűrűsödtek. Fél tizenegykor indultunk el a SOTE2-re, parkolóhely volt, a szülőszoba is üres volt, így anya ott vajúdott veled. Tizenegy óra után pár perccel már CTG-re kötve feküdt a rendkívül kultúrált szülőszobában hárum ujjnyira kitágulva. Éjfélre megvolt a negyedik ujjnyi tágulat is, öt-tíz perces fájásokkal, és átszakadt a magzatburok is. Azt hittük, minden könnyen megy majd. Nem így lett.

Anya sokszor nézte a tévében a Várandós tinik című műsort, amiben te sosem fogsz szerepelni. Abban a kislányok 12-16 órákat vajúdtak, apa ennyire nem, de egy 4-6 órás szeánszra fel volt készülve. A szoba kényelmes: van saját konyharésze, egy kényelmes fotel, labda, szék is van benne zuhanyzóval, ha a vajúdó nő esetleg túlságosan leizzadna. Anya mondta a szülésznőnek, hogy zuhanyzott indulás előtt, de az csak nevetett rajta. Akkor még nem tudtuk, miért.

A CTG-d (szívhangod) először nem volt jó, így rögtön riasztották H dokit, aki mire ideért azt konstatálta, hogy méltóztattál felébredni, és olyan görbéket produkálsz, amiket tankönyvekben szoktak mutatni, ideális képaláírással. Érzéstelenítést nem adott, nem volt rá sem szükség, sem idő – a méhszáj egy órára teljesen eltűnt, vártuk a tolófájások kezdetét, de azok nem jöttek. Anya egy órát szenvedett a percenként érkező fájásokkal, mire kettő előtt nem sokkal (mikor belekakiltál a magzatvízbe) úgy döntött, császármetszéssel vesz ki, mert nem látja biztosítottnak a természetes úton történő szülést. Megsúgom: száz évvel ezelőtt te, és anya sem éltétek volna túl ezt az estét. Én kimentem az ajtó elé és ott vártam, negyed órát mondtak, 25 perc lett belőle. Tiszta ideg voltam.

De akkor meghallottam a hangos gyereksírást három ajtóval, és egy hosszú folyosóval arrébbról és rögtön tudtam, az én lányom sír. Pár percre rá hoztak is, úgy ordítottál, hogy a pletykák szerint kiürítették a Ludovikát. Remélem nem haragszol, de első kérdésem az volt, hogy anya jól van-e. Két hónapja ugyanis azt álmodtam, hogy nem éli túl a császármetszést, és nagyon, de nagyon féltettem. Megnyugtattak, jól van. Megmutattak, felöltöztettek, megmértek, 57 centi lettél, és 4 kiló. Szép megtermett magyar baba vagy, anya, és apa lánya. Ordítottál mint a sakál, de megismerted a hangom, és akkor elhallgattál. Fél órával később már rám is néztél, barna göndör hajad van, és szép barna szemed, a lábujjaidat, a füledet, és az orrodat tőlem, a vonásaidat innen-onnnan, a szádat anyától örökölted. Sosem láttam még ilyen szép babát, mint te vagy. Megfogtalak a pólyában, és a magunk csendességében elbeszéltettünk a szülőszoba magányában. Nem gügyögtem neked, beszéltem hozzád, te pedig a hangom hallatára befejezted az ordítást – emlékeztél rá, és ez nagyon sokat jelentett! Fél perc múlva megint nyomad, de biztos sok volt az újdonság idekint, a nyugodt ringatódzás után nagy váltás ez, elhiszem.

Felejthetetlen volt az az öt perc kettesben veled, apa és lánya először együtt. Csináltam pár fotót, sokat nem, a nagyközönségnek majd akkor mutatunk meg, ha partiképes leszel, a magzatmázas fotók halálra idegesítenek a Facebookon – ráér az még pár napig. Aztán picit beengedtek anyához, aki már az őrző helyett (tele volt) egy hat ágyas kórteremben pihent a műtét után. Bevittelek, megmutattalak neki is, élveztük, hogy hárman lehetünk. Anya nem volt jól, remegett, és nem tudta mozdítani a lábát, ez természetes egy ilyen műtét után. Boldogok voltunk hármasban míg el nem vitt a szülésznő, hogy az első földi éjszakádat a szüleid helyett egy tucat másik gyerekkel töltsd, akik kisebbek, és könnyebbek nálad. Amikor megláttalak, nem sírtam. Amikor kézbe vettelek, akkor sem.

Amikor felhívtam az anyukámat, elmondani neki a hírt, akkor igen. Utána csendesen, kettesben voltunk, te is sírtál, és kicsit én is. Harmadjára akkor, amikor a kezemben fogtalak a pólyában, és rád néztem. Megláttam benned a gyönyörű édesanyádat, aki ott feküdt mellettem az ágyon. Életem női vagytok, és lesztek is mindig.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr702808681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peto777 2011.04.08. 08:10:27

Gratulálok! :) Elállt a szavam is, hogy miként alakultak a dolgok, és hogy frankón megírtad ide. Örülök, hogy végül jóra fordult, már a körülményekhez képest... Minden tiszteletem a tiétek, és gyors gyógyulást a feleségednek!
Sok tökös csávónak látszó fazont ismerek, akiket felmostak a szülőszobán, vagy utána szimplán hülyék lettek, mert a látványtól "kiszerettek" a nőből. Remélem, én is ilyen tudok majd lenni, meg így helytállni, mint te, akármi történik is.

A blogodnak ma is az Indexen lenne a helye, de (még) nincs ott. Sokat tanultam belőle, tetszik, thanks.

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2011.04.08. 10:41:39

gratulálok! isten áldjon benneteket! maradj ilyen vagány, fanyar, érzelmeit nem szégyenlő, kitartó édesapa! cool a blogod, foglak ajánlani.

IrishOak 2011.04.08. 11:21:26

Gratula:-D!!!!
(Eddig direkt nem írtam, hogy ne befolyásoljon ki mit mondd;-))

Nos : feladat! megvenni a mai napi újságokat -vidéki rokonokat egyébként is fel kell hívni, velük is megvetetni mindent - mekkora aji lesz ez 18 év múlva:-)! most a Széchenyi könyvtár csinál ilyen szolgáltatást -horror pénzért

Aztán ma meg holnap tejfakasztó bulit csinálni, mert kedden már otthon lesznek a csajok.!

Az én férjemnek akkora bulit sikerült csapnia, hogy a nagy lányom este hazaérkezvén nem tudott bejutni a lakásba(hogy segítsen még utolsó pillanatban rendet tenni). Mivel aludt már, és minden díszkivilágításban állt, a kulcs belülről a zárban - mivel semmi, így kihívta a rendőröket, azok a tűzoltókat azok meg a mentőt.Úgyhogy az egész utca tele volt villogókkal.
A férjem meg aludt. Aztán felébredt -de nem arra, hogy dörömbölnek, meg vágtáznak, meg kint az egész utca -hanem arra, hogy: pisilni kell:-DD meghallotta a dörömbölést, és kinyitotta az ajtót. Aztán nagyon csodálkozott, hogy a rendőr, a mentős, meg a menetkész tűzoltó néznek vele szembe. Megköszönte a közreműködést,meg a gratulációkat, és elment pisilni. Aztán az összes szomszéddal ittak még egy kört:-DD
A mi Lilka-Milkánknak meg annyi tej lett, hogy fél évig vitték az anyatejgyűjtőbe is:-DD

Nem semmi méretűre nőtt a kis bige:-)Azok a magzatvédő vitaminok...ugye. A mérleget máris ki lehet húzni a használatra kellő eszközök közül.

Az belevalóságra vall, hogy már a kezdet-kezdetén belexarik a világban:-D az én Lilim is pont ezt csinálta, csak ő még a teljes vízmennyiségbe, úgyhogy féltem, hogy meg is issza.
No de kaland félretéve: a legjobbakat kívánjuk nektek:-D

Elindora 2011.04.08. 13:56:17

Gratulálok C-nek, Lilinek és Neked is, Apuka! Szép munka volt. :P

kakaosbogre 2011.04.08. 14:49:55

Hatalmas gratula! Főként az anyukának, de az apukának is, hogy így helyt állt a szülés alatt! Lili szép nagy baba, elhiszem, hogy nem lehetett könnyű C-nek az utolsó pár hét... 56-os babarucikat gyorsan félre is rakhatjátok :-D
Sok örömet hozzá, jó egészséget mindegyikőtöknek! Ja és minél kevesebb babasírást és mihamarabbi átaludt éjszakákat!

Ui: terhesvitamin csak városi legenda, rengetegen megcáfolták már az anyukák közül, hogy nincs összefüggés a kettő között. Pl: szedtem végig és 4.15tel született a fiam, a kolléganőm is mindkét gyerekénél és mindkettő 3 kiló alatt született. (Testalkatilag mi is és az apukák is nagyon hasonlók vagyunk.)

kakaosbogre 2011.04.08. 14:52:22

@IrishOak: Ez a tejfakasztó bulis történet hatalmas :-DDDDD
süti beállítások módosítása