Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

A hálapénzről

2011.04.18. 07:38 Bryan Beersworth

Egy évvel ezelőtt felnégyeltem volna a hálapénzt kérő, és elfogadó orvosokat. Amikor H doki kérdésemre elmondta a tarifáját, agyon tudtam volna ütni. Megszületett a lányom, kinyögtük azt a pénzt is, és érdekes módon, nem sajnálom. 

A nőgyógyász százezret kapott, a szülésznő huszat, mert császármetszés lett a vége. Mindketten kaptak még egy-egy üveg minőségi bort szép zacskóban, hogy a borítékot is tudjuk mibe csomagolni. Mindketten kedvesek voltak, megsimogatták a gyereket, vagy C arcát, és szemrebbenés nélkül tették el az átlag magyar fizetésnek megfelelő összeget. Korábban nagyon haragudtam volna rájuk ezért, ma azonban érdekes módon, inkább hálás vagyok. 

Néhány év múlva, veletek, ugyanitt

A derék doktort többször cikiztem amiatt, hogy a magánrendelésén mindig az inge mellényzsebébe teszi a vizsgálatért kért tízezrest. Tíz perc, tízezer forint, őszinte leszek, kidobott pénznek tartottam az elején, és az apajelölt kiskakas bizony harcolni akart az egész világgal.  A 16. hét környékén kérdeztem meg, mennyibe fog fájni a történet, és a kerek szám hallatán kedvem támadt egy parasztlengővel leteríteni emberünket.  

Édesanyám műtétjekor megkentem az őrzőben lévő nővéreket, így lett takarója, és így vették ki még ott a katéterét. A többit aki nem fizetett, órákkal később látták el már a kórteremben, amikor anya már vígan mászkált. Ötezer forintért emberségesek leszünk, gratulálok a magyar egészségügyben dolgozó patkányoknak. 

A szülésnél tízezer az altatóorvosnak, kétezer a kocsitologató gyereknek, akire rászóltam, hogy ne nézze C-t, amíg pucéran felfekszik a kocsira. Mondjuk ez nagy bunkóság volt és azonnal meg is bántam, de a gyerek engedelmesen nézett ki az ablakon, miután rászóltam, persze előtte simán zsebretette a lóvét. Magamnak meg megmagyaráztam, hogy a biztos a stressz hozta ki belőlem. 

Bár az intézményre haragszom, a pénzt nem sajnálom. Úgy tekintek rá, mintha biztosítást kötöttem volna, és vásároltam volna egy szolgáltatást. Amikor bementünk a szülőszobára, az orvos már úton volt a szülésznővel együtt. Végig felügyelet alatt voltunk, az orvos bent ült a szülőszoba sarkában, a szülésznő végig C körül sürgött-forgott, folyamatosan mondta mi történik, és mi fog majd. Amikor nem jöttek a tolófájások, másfél óra kínlódás után jött a császár, ami sikeres volt. Törődtek velünk, figyeltek, és vigyáztak ránk. Amikor kellett, ott voltak. 

Most itthon ülök a kanapén, van egy műtéten sikeresen túlesett feleségem, és egy tündéri lányom, és rövidebb vagyok egy egész tisztességes összeggel. Nem sajnálom. Ha ennyibe kerül megváltani a családom biztonságát, kifizetem. 

Nyolc magánrendelés, három ultrahang, egy genetikai vizsgálat, hálapénz, és biztos van, amire nem emlékszem. Vizsgálatokkal, paraszolvenciával együtt nagyjából háromszáz darab ezres. Már ezt sem sajnálom. 

Azért dolgozom napi 10-12 órát, hogy megtehessem, a lányokért semmi sem drága. 

(Update a rengeteg komment miatt: Tőlem bárki mehet tüntetni a vak madaraktól kezdve a magyar demokráciáig, ha a családom biztonságáról van szó, nem fogok forradalmat szítani, mert a forradalmárok egyrészt fiatalon halnak, másrészt lehet széllel szembe húgyozni, csak ne lepődjön meg azon a delikvens, ha az arcába csap vissza. Választott orvossal, és anélkül is történhet baj, könnyű kitalálni, melyik esetben kisebb ennek a kockázata. Én pedig ezt a kockázatot akartam minimalizálni. A hivatásos fikázók pedig elhúzhatnak a picsába, ha nem tetszik, nem kell idejönni, leszarom a hisztijüket, ahogy az ősanyákét is.)

139 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr712835362

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan ússzuk meg a hálapénzt? 2011.04.20. 11:44:13

Az Index nyitólapján is megjelent szülésről és hálapénzről szóló bejegyzés annyi emléket és gondolatot felidézett bennem, hogy kénytelen vagyok egy teljes bejegyzést szentelni a témának.  Jómagam két szülésen vagyok túl, és mondhato...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2011.04.19. 14:40:21

@bájgúnár: erről írtam mindvégig, biztosan engem akarsz meggyőzni? Sztem mellécímezted :) Én veled értek egyet :)

nezet 2011.04.19. 14:41:36

@VaTi: Nem, de utána nem kürtölném széjjel, hogy milyen jól is működik ez az egész, főleg hogy a problémát, amit látott előtte utána is megmaradt. Max boldog hogy nem volt semmi komplikáció, ami az esetek nagy részében így van. Amin viszont kiakadtam, ő azonnal és mindenkinek adott pénzt! Így tényleg elérte, hogy őt priorizálják mással szemben. És nem biztos, hogy ő többet fizettet, mint más, csak ő feketén és személyesen tette, míg más sok adóval közvetve. Ilyenek a politikusaink is ezért "szeretjük" őket annyira. Ha tényleg mindent ki akar fizetni, menjen magánklinikára! Ja, nem véletlen hogy ott senkinek nem szabad elfogadni semmit, mert akkor megszűnne a kiszámítható jó színvonal "ott is lennének még egyenlőbbek" (persze nem vagyok Naiv valamennyire a szubjektívum miatt így is van). Szóval a baj hogy a posztoló el van szállva magától és úgy gondolja, ha a másikat lenyomja, akkor ő előrébb jut, ahelyett hogy másokkal összefogva a rendszert másítanánk meg. Arra nem gondol, hogy ő is lehet vesztes, esetleg ha majd olyanokkal lesz körül véve, akik ötszörösét adják annak, amit ő ad, akkor lehet nem ért majd hol lett elrontva. Most úgy beszél a többi nőről, aki benn feküdt meg a személyzetről, mint kellékekről az ő C.-je körül, és ő milyen fa*a hogy megtalálta a módját hogy a KÖZ szolgálatára hívatott korházban minden az ő (nem is a C.-je) kívánságainak megfelelően mozogjon

VaTi 2011.04.19. 14:46:45

@tygger: borzasztó ez. Fent kérdezte valai, mit lehet ez ellen tenni: hát szerintem először fizetést adni az orvosoknak, ápolóknak. Mert most kb teszkós árufeltöltős fizut kapnak. Ami iszonyú méltánytalanság. Na UTÁNA lehet hörögni a hálapénzes orvosok ellen. Mert ő tanult so évet és felelőségtejes munkát végez. Lásuk be, nem sokan végzünk ilyen melót. A legtöbbünk pl sztrájkolhatna egy hétig is, nem lenne nagyobb para. Mert mi baj lenne jogászok, ügyfélszolgálatosok vagy operaénekesek nélkül egy hétig? DE ha az egészségügy csak 1 napra állna le? Na, itt kezdődnek a krva fontos emberek, akiket NAGYON meg kellene fizetni.

neumarkter 2011.04.19. 14:46:52

hehe, 2000 a mütösfiúnak, 5000 az aneszteziológusnak aki nélkül a nögyógyász nem tud operálni - ha meg mütét közben kicsit gáz van akkor ö szedi ki a kakiból az egesz sleppet...nagyon jó arányok, gratulálok.
ès hol marad még az anesztes asszisztens meg a mütösnö? ha már fizetsz akkor csináld rendesen vagy inkább el se kezdd..

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.04.19. 14:48:45

@Tedat: nicsak, egy lázár-tanítvány. "nem teljesen igazságtalan, hogy kevesebb szolgáltatást kap..." bazdmeg. azért hívják közteher-viselésnek, mivel mindenki a jövedelmének megfelelően járul hozzá. szerintem mindenki szeretne évi kétmilliót betolni az egészségügyi kasszába, csak hát a lehetőség nem mindenkinek adódik egyformán. amúgy meg azért közkórház, mert mindenkinek elvileg egyformán járó szolgáltatásokat nyújt, így értelmezve pedig a hálapénz színtiszta korrupció, ami jelenleg bűncselekmény.

VaTi 2011.04.19. 14:51:14

@nezet: "ahelyett hogy másokkal összefogva a rendszert másítanánk meg. " ezen sosem akkor gondolkodik az ember, mikor a műtő előtt vár. Ha te is úgy gondolod, h a rendszert meg kel változtatni, meg sokan mások is, akkor el kel menni tüntetni az orvosok helyet, mert nekik nem lehet. Olyankor, mikor senkid nincs kórházban, mer nem érzel téthelyzetet.
Szóval szót emelni, hogy az orvosok kapjanak NORMÁLIS fizut, ugyanakkor ne fogadhassanak el hálapénzt. Tekintve, h a dokiknak meg van kötve a keze, miért nem kiabálunk mi helyettük?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.04.19. 14:52:06

@Tedat: egyetértek, a helyzet az ORVOS szempontjából a legcikibb, nem is értem, hogy (sajnálom, de ez van) tökhülye programozók jönnek hozzánk minimum 200K fizetési igénnyel,egy orvos (a legbestiálisabb egyetem + gyakornoki idő) keres 150K forintot.... ez teljesen abnormális.

Mint ahogy abban is tökéletesen egyetértek veled, hogy ha magán egészségbiztosítónak mondanák azt, hogy egy szülés 500K, tessék átutalni, akkor mindenki normálisan elfogadná, hogy ezért a seggét is kinyalják azok, akiket busásan megfizetnek a kórházban ebből a pénzből - és még méregdrága műszerekre is futná. Csakhát "az egészségügy nem üzlet", ugye.

Kár, hogy ezt azok az orvosok nem tudják, akik nemtudom hány Dé ultrahangért, amit a kórház gépén végeznek el, maszekban, kérnek 10-20K között az aggódó szülőktől.

VaTi 2011.04.19. 14:52:25

pcsába, beragad az L betűm, mert belemorzsáztam

Advanced Flight 2011.04.19. 14:54:46

@tygger: itt a pénz nem hálapénz, hanem egy szolgáltatás ára, bár valóban feketén van fizetve. A szolgáltatás pedig az, hogy a választott doki (és szülésznő) pattan, ha helyzet van. Ha ez a helyzet karácsonykor, Nagyi szülinapi buliján, haver legénybúcsúján következik be, akkor is.

Ha nem akarsz pénzt költeni erre, lehet járni a kórházba a vizsgálatokra, és az ügyeletes orvosnál szülni. Nyugi, ilyenkor tényleg nem kell adni semmit, sem előre, sem utólag.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.04.19. 14:56:40

@Tedal: bocsi a hangnemért, kissé elragadtattam magam. ha tehetetlen az ember egy ilyen szituációval szemben, hamar ideges lesz.

HaMenniKell 2011.04.19. 14:56:50

Sziasztok, orvos volnék, és gyűlölöm a hálapénz rendszerét. Én a közepes fokban kapók közé tartoztam, diploma után kb. 2 évig nem voltam hajlandó elfogadni. Aztán teltek az évek, és láttam, hogy akárhány grádicsot megyek felfelé, ez bizony nem lesz több. A betegszálltó kiröhög, hiszen talán ha 20000-rel keres kevesebbet, és nála semmi gond a büntetett előélettel, a takarítónők nálunk vállalkozásban csinálják és szerintem kb, ugyanannyit keresnek. Gratulálok a posztolónak a kislányához, remélem minél kevesebbet fog találkozni a továbbiakban az intézménnyel. Az, hogy nem haragszik a hálapénz miatt, jelenleg 100 százalékban az egészséges kislány miatt érzett eufóriának köszönhető.

bájgúnár 2011.04.19. 14:57:53

@VaTi:
VaTi 2011.04.19. 14:12:54
Erre válaszolam!

nick066 2011.04.19. 14:58:26

"Nagyjából háromszáz darab ezres. Már ezt sem sajnálom."

Még egy kicsit kipótoltad volna, és szülhettetek volna magánkórházban, mindenkivel csak jót tettél volna:
- magatoknak: még jobb, és számonkérhető szolgáltatást kaptok,
- nem hajbókolsz markodban a bankókkal nyolcfelé, hanem úriember módjára a péztárban lehúzzák a kártyádról a dijat
- tehermentesítetted volna - nekünk -az állami ellátást
- nem lettél volna bűnsegéd ahhoz, hogy újra és újra kineveld nekünk a balkáni tipusú korrupt, zsaroló mocskos orvosokat

VaTi 2011.04.19. 15:02:25

@bájgúnár: jah, értem. Mert egyébként teljesen ok, amit írsz. A fiatal, motivált és még nem pénzéhes doki kérdéskörről ugyanezt gondom

B_L 2011.04.19. 15:03:30

Egész jópofa és szimpi lett volna ez az egész, egészen eddig a pontig:

"A szülésnél ötezer az altatóorvosnak, kétezer a kocsitologató gyereknek, akire rászóltam, hogy ne nézze C-t, amíg pucéran felfekszik a kocsira."

No viszont innentől én úgy gondolom, hogy semmikor, semmilyen helyzetben nem szeretnék a posztolóval találkozni, hivatalos vagy akármilyen ügyet intézni...

Egyre több az ilyen agresszív figura, el tudom képzelni, hogy a fillérekért ott dolgozó srác mit gondolt róla, amikor kiderült, hogy attól félti a szülés előtt álló feleségét, hogy megnézi a kórházi személyzet magának (anyám, borogass)....

Szomorú ez az egész...

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.04.19. 15:08:56

Basszus, ha legalább kisfiad született volna, még megérteném...

bájgúnár 2011.04.19. 15:10:52

@VaTi:
Mert nemcsak a dokik vannak alúlfizetve hanem az egész magyar társadalom.Már 60 éve nyomott,állami szinten visszatartott béreken tengődik a magyar.A versenyszférákban tudnának magasabb béreket adni de nem adnak mert 1990-ben az Antal kormány pénzügyminisztere körbejárta az akkor bejött multikat és megkérte őket ne adjanak nagyobb bért mint amit az állam tud adni mert bérfeszűltséget okoznak.MDF után azMSZP pénzügyminisztere ugyanilyen kéréssel járta körbe a múltikat.Én ottvoltam ezeken a tárgyalásokon.Innentől kezdve a múltik már nemadnak.Az állam nemtudna annyit fizetni a közalkalmazottainak és inkább nyomot bért tartanak fent.Maguktólpedig a múltik nemfognak már adni.A szakszervezet sehol csak kiröhögik őket vagy megsem tűrik.Szóval sajnálom az orvosokat de a rendőrt is a tűzoltót is és még a TESCÓ-s pénztárost is.Mert alamizsnáért dolgoznak.És ezt nemlehet a piacgazdaságra fogni.A multik óriási adókedvezményt,támogatást kapnak az államtólDupla nyereséget visznek ki az országból.Tehát ők tudnának bért emelni.Viszont az előzmények miatt nemfognak.És nemtudom meddig lehet ezt a nyomott bért fentartani.

nezet 2011.04.19. 15:11:41

@anyádbogár: A gond hogy sokan nem viselik a közterheket, így a kötelességet nem, csak a jogot kérik. (ezért nem teljesen elvetendő a teljes magánosítás, persze jobb lene ha a fekete gazdaságot fel lehetne számolni, de ahhoz túl nyitott az ország lásd offshore cégek, szlovák rendszámok stb)

Kivlov 2011.04.19. 15:24:38

@bájgúnár:
erről van szó. ezért (is) kellett volna antallt akasztani, nem pedig isteníteni. de az ég csak megbüntette a férget...

traff 2011.04.19. 15:26:21

"gratulálok a magyar egészségügyben dolgozó patkányoknak."

innentől paraszt vagy .Hülye, aki azt hiszi, fizetni kell.Kap más is takarót, kiszedik a katéterét, te csak azt hiszed, hogy jót tettél azzal a nyomorult ötezreseddel, hogy előbb húzták ki a katétert, mint ahogy kellett volna. Majom.

Tedat 2011.04.19. 15:34:33

@nick066:
"Még egy kicsit kipótoltad volna, és szülhettetek volna magánkórházban, "

Én úgy tudom, hogy a Nyírő Gyulában kb. 250 ezer egy szülés, számlával. Az magánkórház vagy legalábbis osztály.

trillára 2011.04.19. 15:40:10

@B_L:

"Egyre több az ilyen agresszív figura, el tudom képzelni, hogy a fillérekért ott dolgozó srác mit gondolt róla, amikor kiderült, hogy attól félti a szülés előtt álló feleségét, hogy megnézi a kórházi személyzet magának (anyám, borogass)...."

A kórházi dolgozóknak a pucér betegek, főleg szülészeten, biztos, hogy természetesek, és nem érdeklik őket De a pácienset igen is zavarhatja, ha minél több idegen szem rászegeződik, mikor pucér, és/vagy fájdalma miatt kiszolgáltatottnak érzi magát.

Én szülésért 300 ezret, (beleértve megelőző vizsgálatok, orvosnak, szülésznőnek összesen) csak számla ellenében adnék ki....300 ezer legombolása, már nem hálapénz, hanem rablás állami intézetben..

Állami rendelőben nulla forint alapjáraton, max., ha van választott orvos, annak adnék, hiszen azért illik megfizetni, ha akár az éjszaka közepén a saját családját otthagyja, és ugrik. Ezt értelemszerűen nem várhatja el senki ingyen, hogy rendelkezésre álljon. Nem előre, csak utólag, ezt is!

Ezt leszámítva, érvényes eü biztosításai jogviszony mellett, állami rendelésen, állami eszközök mellett egy fillér sem.

Magánrendelésen számla ellenében fizetés A számla ellenében szolgáltatást veszek igénybe, a szolgáltatásért pedig a szolgáltatást nyújtónak felelőssége van. Ingzsebbe dugott pénz esetén hogyan lenne felelősségre a vonható a munkájáért?

Magánrendelés mellett, szülésre pedig magánkórház is megoldás, de az sokba fáj. Nálunk viszont ez lesz, viszont minden számla ellenében megy, nincs simli.

Andie 2011.04.19. 15:43:30

Na, de jó kis téma. Ugyan nekem már másfél évvez ezelőtt volt aktuális, de végülis még ma is napirenden van.
Hozzád hasonlóan énis úgy gondolkodtam, hogy ha pénzbe kerül a születendő fiam, és anya biztonsága, egészsége, épsége, netán méltósága, akkor fizetek. Én viszont nem háborogtam, és forrongtam, nem akartam pofozkodni. Kérdeztem mennyi, és fizettem.
10x10ezer ft a terhesvizsgálat, 1x100 a szülés, plusz az apraja (éjszakás nővér, urológus -mer becsúszott egy vesekő is szülés előtt 2 héttel - kisdoki, nagydoki, takaritónő, tökömtudja már ki)
Én össze se számoltam. Mi értelme volna? Amit lehetett, megtettem, ott voltam, mikor birtam, vittem amit tudtam, aki anya körül volt, megkapta amit kért / ami járt, hogy úgy érezze, a pluszért plusz jár.
A gyerek szépen megszületett, egészséges, mint ahogy anya is.
Mondjuk ilyen dolgok, hogy "nézzen félre 2000 ftért" számomra érthetetlen dolgok - ahogy írod is, később ő vette le az ágyról. Sajnos ennek ki van téve az ember(lánya) kórházban, nem lehet mit tenni. Az urológián is egy nagydarab kancigány srác volt a hordár, ő tette-vette asszonyt mikor a köve és a katéter miatt mozogni sem birt. Bár eszembe jutott, hogy akkor ez most a felhelyezéskor még a méhszáját is látni fogja szegénynek - dehát mit tudsz tenni? Legyen ez a legnagyobb öröme. Bár jelzem, normális volt a srác és abszolute nem láttam rajta, hogy erre verné esténként. Aztán valójában meg ki tudja?

A lényeg, hogy én már egy ideje inkább fizetek az orvosért, mert akkor érzem, és tapasztalom, hogy ellátást, szakértelmet kapok. Aktuális: egy hete ledöntött a lábamról a vesekő. Gyerekek, ilyen fájdalmat én még nem éltem át, akinek nem volt még, nem is kívánom. No, ügyeletes doki koktélja enyhitett a dolgokon, megyek az SZTK urológiára, jófej, kedves, öreg doki, olyan vizsgálatokat végzett, hogy szerintem simán tegeződhetünk. Átküld röntgenre, felvételen alig látszik valami, talán kő.. talán nem... szedje ezt meg ezt, aztán egy hét múlva, ha nem jön ki, jöjjön...
Kérdezem: ultrahang nem segitene? - áh, azon még ennyi se láccana.
Azért 3 nap múlva elmentem egy fizetős ultrahangra, doki azonnal megmondta, hol van, mekkora, milyen alakú, mire számitsak még...

Most mer pill gyerekorvost keresek Szentendre környékén, aki jó szakember, és ügyeletet is vállal. Amolyan vész esetére. Nem érdekel, mit kér érte, de ha hivom, éjszaka, vagy hétvégén, álljon rendelkezésre fél órán belül. Ha tudtok ilyet, irjatok pls!

maccoy 2011.04.19. 15:43:34

mi most szültünk. magánrendelésen voltunk, előre tisztázott tarifával, számlával. 10ezer/vizsgálat.
a szülés után (ami már állami kórházban volt) adtunk a dokinak 80ezret, a szülésznéninek meg 40ezret. De nem sajnáltuk. Ha bármi gondunk volt, egyből ugrottak, és segítettek, maguktól érdeklődtek, hogy minden oké, és nem csak a kórházban, hanem előtte és utána is. És nem volt meghatározott ár, viszont éreztük a törődét, és aggódást.
Az előző dokinál nem éreztük, és mégis kérte a pénzt...nála sajnáltuk, ezért váltottunk.

Énbagoly 2011.04.19. 16:01:57

Végigolvastam a kommenteket, és olyan érzésem volt, hogy a férfiaknál ez egyfajta dicsekvés, hogy ők mennyit tudtak fizetni az orvosnak. Ez is olyan, mint ha megkérdezik kinek milyen nagy?

Ez azért szerintem nem normális hozzáállás a dologhoz. Azokkal értek egyet, akik azt írták, hogy akinek van rá pénze, az vigye magánkórházba.

Solera · http://www.gali-na.hu 2011.04.19. 16:07:38

Az a bosszantó, hogy előre kérik.
Ha meg vagyok elégedve a munkájukkal, akkor hadd döntsem már én el mennyit adok.

johevi 2011.04.19. 16:09:07

Nem is az a baj, hogy ennyiba kerül, hanem hogy zsebbe. Legyen kint egy árlista és ne legyen ciki csúsztatgatni. De ezért hivatalosan is vállalják a szolgáltatást, ne szívességből legyenek jófejek.

Kivlov 2011.04.19. 16:10:59

@johevi:
nem is az a ciki, hogy ennyibe kerül, hanem az, hogy még a fizetésből is betol az ember havi 30at...

dömötör 2011.04.19. 16:17:15

Én ezt az egészet nem értem.
Most szült a feleségem egy hónapja. Terhesgondozásra "A" doki privát rendelőjébe jártunk, néhányszor 10e Ft, oké. A szülést "B" doki vezette, mert "A" doki nem vállal szüléseket, "B" dokinak a szülés után három nappal adtunk 50e-t, mert szokás, jobb indokot nem tudok felhozni, hogy miért. A dolog anyagi része egyszer sem került szóba közöttünk. Ő nem mondta, én nem kérdeztem. Mindkét doki csillagos ötös volt, egyébként.

És ennyi. Senki másnak nem adtunk semmit. Sem a nővéreknek, sem az aneszteziológusnak, senkinek. És nem is értem, miért kellett volna. Így is minden teljesen rendben volt.

kakaosbogre 2011.04.19. 16:22:49

@Advanced Flight: én is így gondolom. Nem az emberséges bánásmódért kéne fizetni, hanem egy plusz szolgáltatásért. Akinek okés egy ismeretlen ügyeletes orvos,azt finanszírozza a TB. Azt nem, hogy a választott orvost/szülésznőt bármikor ugraszthasd, ha gond van vagy beindult a szülés, akkor is, amikor ő szabin van, a gyereke szülinapját ünnepli vagy romantikus hétvégére ment a feleségével/barátnőjével. Nagyon sok ember ezt fizeti meg külön a TB felett (és ebből a szempontből a szülészet különleges terület a hálapénz témában).
Nekem megnyugtató volt, hogy egy olyan orvos volt mellettem a szülésnél, aki ismerte a terhességemet oda-vissza, tudta, hogy mit szeretnék, mit nem (pl. fájdalomcsillapítás kérdése).
Ezt is lehetne mondjuk legalizálni, pl. x ezer forintért, számla ellenében lehet választott orvosod vagy szülésznőd a kórházban. Ugyanúgy, ahogy sok helyen már van fizetős 1 ágyas szoba is. Egy plusz szolgáltatás lenne, amiről mindenki dönthet, hogy szeretné-e és hogy tudja-e finanszírozni.
PS: Nekem 2-3 napig volt benn a katéter, de piszok hálás voltam érte, mert minden mozdulat fájt és a fene akart így egész nap az ágy meg a mosdó között grasszálni. Nem éreztem egyáltalán, sokkal kényelmesebb volt így. Műtősfiú is látta bizonyos részeimet, meg még rajta kívül jópár kórházi ember, nem igazán hatotta meg őket, max orvosi szempontból és abban az állapotban engem se nagyon érdekelt ;-) Ja és pénz nélkül is próbált nagyon óvatosan pakolni egyik ágyról a másikra és a műtő felé vezető úton kedvesen beszédbe elegyedett velem, hogy elterelje a figyelmem a félelemről meg fájdalomról.

Tedat 2011.04.19. 16:22:50

@Énbagoly:
"Ez azért szerintem nem normális hozzáállás a dologhoz. Azokkal értek egyet, akik azt írták, hogy akinek van rá pénze, az vigye magánkórházba. "

Ezzel tényleg tele van a tököm!

Baze, a fizetésemből lenyúl az állam havonta 50 ezret, hogy "egészségügyi járulék", és akkor menjek magánkórházba? És fizessem ki ÚJRA amit járulékként már egyszer elvettek?

Fekete Mamba 2011.04.19. 16:27:09

@bájgúnár: először azt hittem, komolyan gondolod, aztán kapcsoltam, hogy paródia. Így viszont jó, van tehetséged az íráshoz.

Énbagoly 2011.04.19. 16:30:09

@Tedat: bocs, de te elolvastad egyáltalán, amit írtam?
Szerintem, aki kifizet az állami ellátásban 300.000 forintot zsebbe, feketén, a szülésért, az ilyen erővel magánkórházba is viheti, nem?
Ha meg az állami ellátást akarja igénybe venni, akkor miért ad plusz pénzt az orvosnak?

orient 2011.04.19. 16:37:59

Nesze neked napi díj és egyebek. Hosszútávon megoldotta volna ha kaptak volna a dokik egy egyszeri béremelést és a napi-vizit díjakat folyamatosan bérfejlesztésre fordítanák akkor valóban hosszútávon megszűnhetne ez. Amíg eza doki hazavisz 120-t nettóban addig ne várja senki hogy változni fog. Aki kicsenget 300-t annak jó, akinek meg nincs annyi annak lehet szerencséje és nincs komplikáció, vagyis nem döglik meg a műtőben és nem hagyják benne 2 hétig a katétert meg egyéb bizsukat,"véletlenül".

Ennyit a gyógyszercégek által felajánlott pénzről amit az orvosok bérrendezésére lehetett volna fordítani. Nem lehet...

GeorgeousGlory 2011.04.19. 16:40:18

@Kivancsi:
igen,esetleg még hozzá irhatjuk az autóvezető oktatókat vizsagabiztosal együtt:
saját példa:
rutin:5000
forgalom:20000

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.04.19. 16:41:28

na most fel kellene jelenteni teged is es az orvosokat is es mindannyiotokat minimum felfuggesztettre, az orvosokat pedig a praxistol eltiltasra kellene itelnie a birosagnak

czege 2011.04.19. 16:46:28

igazi Sipivel egyetértek... életemben nem fizettem hálapénzt és nem is fogok - pedig szültem is, éppen ma 8 hónapja. Az orvosom fogadott volt, magánrendelésre jártam hozzá, ahol alkalmanként fizettem és az árlistáján az is rajta volt, hogy mennyit kér, ha azt szeretném, hogy ő legyen velem, amikor szülök. És minderről számlát kaptam... Így is lehet... Ha nem tűrnétek el a sok hálapénzezős eü.alkalmazottat, akkor így is lenne.

Tedat 2011.04.19. 16:46:56

@Énbagoly:
Akkor nem jól olvastam, bocs, pörögnek itt a kommentek...

300 ezer az valóban gáz. Ha az ember 100-150 ezret ad, akkor még mindig "féláron" szült a magánkórház tarifákhoz képest. De a teljes magánkórház-árat kifizetni egy vicc.

A posztoló viszont rosszul írta a 300 ezret, mert az nem csak a szülés volt, hanem az előtte lévő nőgyógyászati vizsgálatokat is beleszámolta. Amit a magánkórház esetén is pluszban kell fizetni.

Amúgy aki adózik, az kössön egészségpénztáras szerződést, és kérjen számlát a magánrendeléseken! Kb. 13-15%-ot vissza lehet így kapni az adóból a következő évi bevallásnál.

PITTA 2011.04.19. 16:48:47

Mi magánkórházban szültünk itt a BP. béke tér mellett. 250e lett volna, de a császár miatt 300 lett. Kaptam számlát, egészségpénztárban elszámolható, állambácsi visszaad 100e-t adóbevalláskor, mert saját zsebből fizettem ki. 4 napot volt bent az asszony, komplett kiszolgálás, mindenki érte volt. Aznap csak Ő szült! Egy összegben fizettem a végén kártyával...

orient 2011.04.19. 17:02:55

@czege: küld már el privátba légyszi az orvos vagy rendelő nevét. Ritkán találni ilyet.

VaTi 2011.04.19. 17:14:57

nabammeg, Bryan, kellet neked index címlap :) Itt van már a sok becsületmintaképe álampógár, 'szt jól feljelent. Bszameg, ennyi büdösbunkó megmondóembert.
Cseszni bele, Bryan, ne foglalkozz a kispöcsű másnaktutitmegmondó izékkel.

peto777 2011.04.19. 17:23:51

Az észosztó hozzászólásaitok nem oldják meg a Mo-i paraszolvencia kérdését, és Bryan se fog a gatyájába csinálni tőletek. Nincs köze senkinek ahhoz, hogy ment volna magánkórházba, a pénzét mindenki arra költi, amire akarja.

Amíg nem vagy benne, fogalmad sincs róla, amikor meg ott vagy egy kórházi, műtéti helyzetben, akkor az össznépi érdek meg az etika érdekel a legkevésbé.

A nyári kánikulában egy bp-i kórházban fekvő anyámnak reggelente adtak egy kancsó vizet, hogy ossza be aznapra. Gyenge volt, meg se tudta emelni, hogy öntsön magának pohárba, de ez nem érdekelt senkit. Fizettem a nővéreknek, egyből tudták itatni, és sok másért is fizetnem kellett. Mindegy, kinek mi erről a véleménye, akkor ott így láttam jónak.

Egy ismerősöm a blogjára nagy betűkkel kiírta: Ez itt az én blogom, amibe azt írok, amit akarok. Húzzon el innen, aki fikázni jött!

Bryan,
úgyis csak az marad itt, akit a témád érdekel. Most jópáran kiélik magukat a Nagy Megmondó Igazságosztó szerepében, tettél egy jót az emberiséggel, hogy kiengedik a gőzt. Aztán megint nem látjuk őket a következő Index címlapig.

Amúgy tiszteletem az építő hozzászólások íróinak! :) Másnak nincs értelme.

jágör68 2011.04.19. 17:29:01

Aki előre kéri az bűncselekményt (is) követ el.
Aki ad- az is.
Nem borítékokat kell a zsebekbe dugdosni, hanem normális egészségügyért tüntetn, írni a választott képviselőnek stb.
És persze több járulékot is fizetni. Meg LEGÁLISAN számla ellenében végezni MINDEN NEM SÜRGŐS és ÉLETMENTŐ beavatkozást. Létrehozni MAGÁNKÓRHÁZAKAT is, nemcsak rendelést- mert az qrva nagy biznisz- eljön a beteg PRIVÁTBA, oszt beutalom az ÁLLAMIBA- effektíve pluszmunka a többi állami egészségügyisnek (anesztes, műtősnő, asszisztens, nővér, stb).
NEM és NEM.
Aki privát rendelésre megy az vagy mágán kórházba köteles menni vagy fizessen 100%- ban, legálisan, nemcsak a derék magánrendelő sebész/nőgyógyász/ortopédus stb kollegának.
Ezért kell KÜLÖN MAGÁNBIZTOSÍTÁS lehetősége is- na de nem magyar posztkommunista rablókapitalista kleptokrata rablóprivatizációs módra, hogy átjátsszuk a TB- kasszát a magánbiztosítóknak.
Hanem szépen hozzanak tőkét, fektessenek be, építsenek pár magánkórházat és majd 2-5 év múlva lesz nyereség.
Dehát Madzsarisztánban megszokták, hogy a PRIVATIZÁCIÓ azt jelenti, hogy ELLOPJUK az állami vagyont.
Ha minden így megy tovább tényleg CSAK ÖRÜLNI lehet a HÁLAPÉNZnek meg hogy VAN MÉG KINEK fizetni.
Mert a fiatalok gyomra felfordul az egésztől. Ez minden fejlődés és tisztesség gátja. Ezért lépnek le 1000- vel.
Egy kis adalék- úgyis nemsoká itt van május 1- je (nem a sörvirslis- banzájok ideje, hanem Ausztria és Németo. korlátlan munkaerőpiac megnyitása):

hetivalasz.hu/uzlet/verelszivas-36768/

Az utolsó kérem kaccsojja le a villanyt!

FuBu 2011.04.19. 17:31:17

Előtte vagyok a szülésnek, de soha ebben a tetves életben nem fogok egyetlen kanyi vasat sem csúsztatgatni egyetlen orvosnak sem. Mintha én lennék a tolvaj, aki odalopja neki a zsetont.

Az az orvos, aki bevállal mindent, és ugrasztható a gyereke szülinapján, meg bármikor az lesz az aki bemegy oszt tolja orrba -szájba az oxitocint, meg kinyomja a gyereket, meg megcsászároz 5 perc után. Szóval ezt lehet megvenni.

Mind emellett, az az orvos, aki nekem ott várja a pénzt, az olyan is, eddig sem adtam pénzt orvosnak, pedig volt már egynehány műtétem, egyéb problémák, és sose kerültem bajba.

A tesómnak mind a két fia úgy született, hogy tejeltek a dokinak, meg velük együtt még annyian tették ugyanezt, hogy a doki sehol nem volt a szüléskor, mert valószínűleg volt aki többet adott...

jágör68 2011.04.19. 17:31:30

@jágör68:
NEM SÜRGŐS és NEM ÉLETMENTŐ természetesen...

peto777 2011.04.19. 17:32:23

@VaTi: Tudod, elemi szükséglete mindenkinek, hogy nagynak lássák. Ha nincs annyi tehetsége egy szellemi törpének, hogy ezt elérje, akkor tapos másokat. Az egyszerűbb, mint pszichológushoz menni. Mert az neki nagyobb gáz, ha rendben lenne a feje, mint csak úgy beugrani egy blogba fröcsögni a szart.

Én is remélem, hogy Bryan továbbra se hagyja magát befolyásolni a "kispöcsű tutimegmondók" által. :))

FuBu 2011.04.19. 17:35:02

@PITTA: Megírnád mi az elérhetősége? Ránéznék, mert még nem döntöttem, hova menjek. :)

FuBu 2011.04.19. 17:37:18

@peto777: az én anyukámmal majdnem ugyanezt csinálták, sőt, cseszték átpelenklázni. Nem, nem fizettem nekik, hanem elvittük onnan. Mert tudod az ilyenek akkor fognak a kedves mamával törődni, amikor ott vagy, amikor nem akkor meg tesznek rá.
Hivatás-, kötelességtudatot nem vehetsz.

Tedat 2011.04.19. 17:46:07

@jágör68:
"Aki privát rendelésre megy az vagy mágán kórházba köteles menni vagy fizessen 100%- ban, legálisan, nemcsak a derék magánrendelő sebész/nőgyógyász/ortopédus stb kollegának."

Amikor látom, hogy havonta legombol rólam az állam 50 rugót egészségügyre, és itt te azzal jössz, hogy nem mehetek az állami kórházba, akkor én azt mondom: menj a francba!

peto777 2011.04.19. 17:47:01

@FuBu: Én is elvittem volna anyámat máshová, ha ezzel nem oldódott volna meg a helyzet. De akkor is rend volt, ha én nem voltam bent.

jágör68 2011.04.19. 17:52:43

@Tedat:
Sztem csak nem olvastad el rendesen:
Aki PRIVÁTHOZ megy az PRIVÁTHOZ köteles további ellátásra is menni. Vagy fizessen mindent az ÁLLAMIban.
A havi 50 ezer meg tudom soknak tűnik, de 3 millió embre fizet 10 millióra és pont az a 3 nem használja...
Sajnos ez van. Amúgy egy újraélesztés- kimegy a mentő a 89 éves mamihoz- üzemanyag és munkaerő nélkül!- alsó hangon benne van 50 rugóban. És még nem is biztos, hogy sikeres. Vagy ha igen- elhúzódó gépi lélegeztetés, ITO, antibiotikum stb- az már akár 1 millió Ft/ nap is lehet- és még 1x: nem biztos, hogy túl is éli.
És tessék belegondolni, hány ilyen van csak egy HÉT alatt...
Szóval vagy az ellátást kell megtagadni, aki nem fizet semmit- ez jelenleg alkotmányellenes.
Vagy el kell fogadni, hogy a TB csak egy alapcsomag- mert az is!- és aki jobb ellátást akar, az pluszban fizet. Magán biztosítást vagy zsebből.

Pico 2011.04.19. 17:53:55

A történet szép, egy egészséges feleség, egy tündéri kislány sok mindent megér!

Ám, van egy másik nézőpont is:

1., Az egészségügyi ellátást - benne a szülést - egyszer már megfizetted az egészségügyi járulékkal, ami egészésgbiztosítás és eleve levonták a fizetésedből - ha beteg voltál, ha nem...

2., Az egészségügyben dolgozókat - munkájuk értékéhez képest - felháborítóan (nem egyszer a létminimum szinthez közel) fizeti meg az állami biztosító. Ennek következményeként a hálapénz már gyakorta nem is a hála kifejezése, hanem a betegtől való járandóság. Gyakorta így is kezelik azt. Éppen ezért még ennek ellenében sem nyújtják azt, ami ingyen járna.

3., Az anyagi megbecsülés hiánya létszámhiánnyt ewredményez, ami miatt az egészségügyi dolgozók túlterheltek, túlfáradtak és idegesek. Rossz a munkahelyi légkör.

4., Generálisan ez a "mi - teszem hozzá - ingyenes egészségügyünk" minden, csak nem ingyenes - annak ellenére, hogy a járulék mellett az adófizetők adójából is ki kell azt egészíteni, hogy a rendszer egyáltalán működni tudjon.

5., Nem is lenne baj alapvetően, ha nem lenne az állami egészségbiztosítónak prioritása és lehetne olyan magánbiztosításokat kötni, amely a hálapénz legalább egy részét átvállalná.

Minden probléma forrása a pénzhiány. Az meg nincs.

jágör68 2011.04.19. 17:57:13

@jágör68:
Ja, természetesn mindent legálisan- nem ZSEBBE- és úgy hogy a TELJES munkaerő kapjon belőle.
Senki se gondolkodik azon miért nincsenek 20-22 éves nővérek 100 számra? Pedig- még- van képzés...
Vagy anesztes miért lép le annyi?- mert gyakorlatilag a nőgyógyász/ sebész házára/ kocsijára keresi a pénzt, nem magára...
Szóval az egészségügy drága dolog és nagyon kevesen fizetnek- és egyébként az átlag is 'keveset'.

FuBu 2011.04.19. 17:57:47

@peto777: minket gyakorlatilag megzsaroltak. Az orvos. Akkor megfordult a fejemben, hogy nő létemre megfogok egy széket és szétcsapom az arcán.
e addigra már megvolt az új hely, beintettem és mentünk. Sajnos anyu meghalt, de legalább nem úgy, hogy megjegyzéseket tettek rá, hogy milyen büdös, és megint tisztába kell tenni. Undorító emberek is dolgoznak az eü-ben. Meg persze rendesek is. :)

Tedat 2011.04.19. 18:04:26

@jágör68:
"Szóval az egészségügy drága dolog és nagyon kevesen fizetnek- és egyébként az átlag is 'keveset'. "

Átlagkereset: 206 ezer bruttó
Ebből egészségügyi+munkaerőpiaci járulék: 67 ezer Forint. (Ebből csak valami kis rész a munkaerőpiaci).
HAVONTA.

Tehát átlagosan havi 67 ezret fizet egy dolgozó ember az egészségügyre.

Tedat 2011.04.19. 18:06:24

@jágör68:
"Vagy el kell fogadni, hogy a TB csak egy alapcsomag- mert az is!- és aki jobb ellátást akar, az pluszban fizet. Magán biztosítást vagy zsebből. "

Ok, lehet alapcsomag a TB, de akkor havi 10 ezer legyen, a maradék 40 ezret pedig hagyja nálam az állam, hogy befizessem a magánbiztosítónak.

Másrészt havi 50 ezer = 10 év alatt 6 millió, 30 év munka alatt 18 millió. Nyilván nyugdíjas korban "ebből" ápolnak, de szerintem még így is bőven fedezi. Na meg a gyerek is ebből jön le.

jágör68 2011.04.19. 18:09:48

@Tedat:
Átlagkereset. Aha. Átlag. TB nem egyenlő egészségbiztosítási járulék. Az EÜ- járulék 9%. Az máris csak kb 18.000 Ft.
Nem figyelsz.
7 millió ember nem fizet egyáltalán SEMMILYEN EÜ- járulékot.
1,5 millió bodzás naponta ugráltatja az orvosi ügyeletet minden xir- xarhoz (is). És van még a 3 millió nyugdíjas is, aki gyakorlatilag szintén. Plusz akik fizetik a járulékot, azokat is el kéne látni...
Úgyhogy ennyit erről.

jágör68 2011.04.19. 18:14:17

És egyébként, ha mindenki ennyire elégdetlen lenne ezzel a hálapénzes rendszerrel, akkor miért nincs semmi tüntetés? Tiltakozás? E- mail- ek, levelek milliói az EÜ- miniszterhez, miniszterelnökhöz?
Mert mindenki- sztem Te is- tudja, hogy ez még így is sokkal- sokkal olcsóbb, mintha MINDENKInek, akinek van valami jövedelme TISZTESSÉGESEN fizetni kéne a járulékokat.
Mondom, 7 MILLIÓAN nem fizetnek SEMMIT.
Nulla. Semmi. De nekik is "minden jár, inygé, azonnal, hajnali 4- kor is" mer "minden jár"

Visegrádi 2011.04.19. 18:15:38

Másik lehetőség: nincs pénzünk?? Kinyitjuk a szánkat:)
Pénz és kommunikáció. Ez hiányzik az egészségügyből.

jágör68 2011.04.19. 18:22:13

@Rubicon:
Épp azt csinálom.
Oktatom itt a népet.
De egy Intézményvezetőtől ilyet nem fogsz hallani.
Ő azért kapja a pénzét, hogy- ha csak papíron is- de minden, mindig a legnagyobb rendben legyen.
Ez az ország már csak ilyen- akár verseny akár állami szféra:
legfelelül a xarháziak felveszik a nagy lóvékat, a becsületes meg lent mejd megszakad, őt szidja a nép, de még húzza is be fülét- farkát mert bármikor kirúghatják orvosként/ nővérként/ asszisztensként, stb minimálbéres állásából...
Erre mondom mindig:
Madzsarisztán= posztkommunista rablókapitalista kleptokrácia

Visegrádi 2011.04.19. 18:23:34

@jágör68: ez így elég demagóg. Merthát a 7 millióba a gyerekek és a nyugdíjasok tartoznak főként. Másrészt: az életünk során igénybe vett egészségügyi kezelések 80 %-át nyugdíjas korunkban vesszük igénybe, pont akkor, amikor már kevesebb jövedelemmel rendelkezünk.
A lényeg: a TB egy nagyon jó dolog, ennek leépítése halálos bűn lenne. Az már viszont elgondolkodtató, hogy oké, hogy a finanszírozási oldal állami, de az ellátórendszer miért nem szektorsemleges?? MAgyarul: nem csak azt finanszírozná a TB ami állami, hanem azt, amit mi igénybeveszünk. Ez versenyhelyzetet is teremtene, minőséget is javítana és rugalmasabban illeszkedne az igényekhez. ...persze , aki kicsit foglakozott eü. politikával, tudja, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű...És ennek egyikoka pl. az eü high-tech stb.

jágör68 2011.04.19. 18:27:25

@Rubicon:
A 1,5 millió bodzásról nem szóltál.
Sztem se kell a TB-t leépíteni, de azt elvárni, hogy abból 10 millióan itt XXI. századi ellátást kapjanak, mosolygós, pihent személyzettel, amikor csak kedvük tartja, na ez sehol se megy.
Ahol 350 fontot fizetnek havonta és a lakosság 60- 70%-a- ott SEM.

jágör68 2011.04.19. 18:31:44

Ja és még valami:
SOHA, SENKI se adjon hálapénzt- ELŐRE semmiképp sem.
Helyette: "Dr úr/nő írunk az egészségügyi miniszternek egész családommal- hogy adjanak maguknak rendes fizetést!"
De hát erre lassan 70 év alatt (Rákosi kócos pajtás óta- ugyanis azóta létezik hálapénz) nem sikerült rájönni, akkor most.... Talán....
Hálapénzből nem lesz se jobb kórház, se kipihentebb személyzet, se modern eszközök, gyógyszerek.
Max. aki kapja annak gyűlik új kocsira...
Már aki előre kéri.
Mert azért sokan elrakják, ha UTÓLAG kapnak. A nettó 70- 80- 90 mellé....

kakaosbogre 2011.04.19. 18:33:12

@FuBu: Nem igaz, hogy minden választott orvos így viselkedik. Vannak ilyenek is, de azokat nem kell választani, hanem keresni egy olyat, aki nem tolja majd az oxit meg sürgeti a szülést. Az ilyennek pláne nem kell fizetni!!!
A tesódék előre fizettek az orvosnak? Mert ha nem és letojta őket a szülésnél, akkor én a helyükben nem adtam volna egy fillért se, helyette megmondom neki, hogy miért nem kap, ha hőbörög. Olyat is hallottam, aki előre fizetett, aztán a doki leszerepelt, ő meg elé állt és visszakövetelte a pénzt. Én mondjuk előre nem is adok pénz orvosnak, aki ezt akarja, otthagyom, és eddig csak a szülésznek adtam, más orvosnak nem, mert ő olyan dolgokat tett meg értem, amiért nem fizeti neki külön a TB, a többi orvos meg a rendes melóját végezte, semmi többet.
Manapság nagyon könnyű leinformálni a szülészeket, aki lesz@rja a kismamát - még a fizetőst is - az hamar kiderül, ha az ember nyomoz egy kicsit. Meg már a terhesgondozáson is sokszor látszik, aki ott próbálja mihamarabb kidobni a kismamát, nem válaszol rendesen még az alapvető kérdéseire se, az a szülésnél sem lesz más.

A választott orvos, ha nem találod megfelelőnek, lecserélhető, nem kötelező fizetni neki. Az ügyeletes nem, annál az van, amit épp dobott neked a gép.

Rui Blaaz 2011.04.19. 18:34:29

a praxisblogból már kitiltottak párszor, pedig tényleg csak azt írom le hébe-hóba, hogy mennyire jólesett fém célszerszámmal pofánbaszni azt a "doktort", aki műhibát vétett édesanyámon

összesen hétszámjegyű parát fizettem ki

anyám meghalt, a delikvens pedig jóval nyolc napon túl gyógyult (nem tudok róla, de remélem, azért valami maradandót is alkottam), aztán peren kívül megegyeztem a kórházzal, hogy ők összefoltozzák a köcsögüket, én pedig eltekintek a kártérítéstől. Megérte.

Azóta egy kibaszott fillért sem, egyiknek sem, soha, semmilyen formában. Előre fizettem egy életre.

jágör68 2011.04.19. 18:39:34

@Rui Blaaz:
Akkor is küldtem már neked:

vastagbor.blog.hu/2010/10/25/lerajzoltak_tanart_orvost_nem_verunk

Gratulálok az építő jellegű hozzáböfögésedért.
Büszke lehetsz magadra. Nyilván tudod mi az a "műhiba" és erről még bírósági ítéleted is volt.

jágör68 2011.04.19. 18:41:20

De ahogy látom senki se a megoldásról koptatja a billentyűzetét rajtam kívül, csak orvost ekézni jött ide.
Úgyhogy feleslegesen töröm magam.
Gyorsan el is húzok inkább külföldébe.
További jó ekézést, maszatolást, orvosverést!

peto777 2011.04.19. 18:43:40

@FuBu: Biztos túl keveset voltam Mo-i eü helyeken, de igazán rendes kórházi dolgozókat eddig csak külföldön láttam, ott, ahol nincs hálapénz, van viszont korrekt biztosítási rendszer, és nem otthonról kell bevinni cuccokat, hanem a kórházban van minden, ami kell.

veny 2011.04.19. 18:49:26

Akinek meg nincs zsebből zsebbe 300 ropi, mondjuk pont mert befizette adóban/járulékban a hülyéje, az meg dögöljön megfele, evolúció. Grat.

Amúgy teljesen természetes, hogy addig rágtad magadban a dolgot, amíg be nem láttad a lépéseid helyességét. Fel kell oldani valahogy a disszonanciát, különben lelki beteg lehetsz hamar... :)

Rui Blaaz 2011.04.19. 18:51:13

@jágör68:
csak olyat verünk, aki rászolgált
nem véletlenül nem lett belőle rendőrségi ügy, összeállt, okoska? mindenhatónak, sérthetetlennek képzelte magát, mint a praxison is pár faszfej, aztán koppant.
tompán.

és jaja, büszke is vagyok rá, hogy birkaországban - körültekintően, alapos mérlegelést követően, pro és kontra érveket gyűjtve, kockázatot vállalva - cselekedtem.

NEM
VAGYTOK
ISTENEK

FuBu 2011.04.19. 18:51:29

@kakaosbogre: előre fizettek, mert így kérte az orvos, akit leinformáltak és mindenki dicsért.
Nem, egyértelműen nem minden orvos ilyen, be is b..na, ha m ind ilyen lenne.

De az én nőgyógyászom soha nem fogadott el semmi borítékos sorsjegyet. Megvolt, hogy mi mennyi, számlával, korrekten a pénztárnál. Elköltöztem és azóta se találtam ilyet. Rég elkezdtem a keresést, egyik páciens azt írja, hogy hijj, mekkora király, a másik azt,. hogy egy Mengele. Nem sikerült még olyat találni, akiről normálisan nyilatkoznának, mert nekem nem kell, hogy kedveskedjen, meg heherésszen, csak normális ellátást szeretnék.

Anyunak 20 évig ugyanaz a férfi volt az immunológusa, ez az orvos soha senkitől egy fillért sem fogadott el, ki is utálták minden orvosbrancsból. Úgy néz ki mint egy melós, filléres ruhatár, de...anyu volt az első páciense, aki a betegség szövődményeibe halt bele, 25 év alatt, és javarészt gyógyíthatatlan betegek közül. :)

Jadedreams 2011.04.19. 18:54:41

minden hónapban súlyos ezreket vonnak Tb ürügyén. Rendben. Csak éppen azt a pénzt én nem "használom" fel, mivel - szerencsére - nem vagyok beteg, évenként egyszer nődoki, tüdőszűrés(munkahely fizeti). Kötve hiszem, hogy az éves levonást felemésztené az én orvoshoz járásom.

Ellene vagyok az ún. hálapénznek. (hálapénz?előre...)Ha úgy adódik, hogy gyereket vállalunk a párommal, akkor se fogok egy fillért se fizetni a kötelező orvosi vizsgálatokra. A szülésre se szándékozom ELŐRE fizetni. Utána, talán. De szerintem, ha már fizetnem KELL, akkor már inkább magánrendelő, magándoki. De az, hogy állami kórházba járok kontrollra, állami kórházba szülök, miért kellene fizetnem?
Csak akkor kedvesek, tündibündik, segítőkészek, ha csúsztatok egy kis pénzt?Ugyan már! Amikor elkezdte az iskolát TUDTA, hogy milyen a bérhelyzet. Akkor miért csodálkozik, hogy annyit kap? Tartja a markát, miközben felesküdött a gyógyításra. Nevetséges.
Dühít, hogy sokan megszokásból fizetnek, félnek, hogy mi lesz, ha. Az orvosnak olyankor nincs lelkiismerete, ha nem kap pénzt?Akkor nem számít az eskü?
Azt kellene végre felfogni, hogy NEM KELL fizetni! Akkor fizess, ha magánkórházba, magánorvoshoz mész és kész.
De az a felfogás, hogy előre, hogy emberségesen bánjanak velem...gusztustalan bagázs, mind, aki tartja a markát azért. amire felesküdött...

FuBu 2011.04.19. 18:57:00

@peto777: engem nem zavar, hogy ha az amúgy állandóan szedett gyógyszereket nem a kórház adja, amikor bekerül valaki. Az sem, ha mondjuk azt mondják, hogy be kell állítani a vérnyomást menjen valaki oszt vegye meg. Győrben sok-sok éve már így van, egész jól elevickélnek. Pár éva már elköltöztem, de ameddig csak lehetett oda jártam vissza, itt Pesten volt olyan kórház, ahonnan kidobtak, amikor leállt az egyik vesém, mondták menjek másnap rendelési időben. Akkor egyedül éltem, ott álltam full egyedül éjjel az utcán orbitális fájdalom közepette. :(

kakaosbogre 2011.04.19. 19:03:34

@jágör68:
Igazad van, normális megoldás kéne. Az nem fog bekövetkezni magától, hogy egyszer csak senki nem ad, vagy elutasítja az összes egészségügyi dolgozó és ezért megszűnik a jelenség. Szerintem először a megfelelő körülményeket kéne megteremteni az eü-ben: normális fizetések és körülmények a dolgozóknak, bizonyos fizetős extraszolgáltatások bevezetése (pl. bizonyos osztályokon a orvosválasztás), majd mikor már nincs ok a hálapénzre, akkor elkezdeni kampányolni ellene, tudatosítani az emberekben, hogy erre már nincs szükség és keményen büntetni aki elfogadja és azt is aki adja.

peto777 2011.04.19. 19:10:48

@FuBu: és amikor ott állsz éjjel egyedül a bajban, akkor ha van rá pénzed, és csak azon múlik, te is fizetsz... de ha előbb el kell menned patikába, hogy ellássanak, akkor is, nem?

Érdekes dolog ez a nagy forradalmárkodás itt, de az a nagy realitás, hogy amikor az élet vagy életfunkció függ a kórháztól, akkor nem hőzöngeni kell, hanem gyorsan dönteni. És vannak helyzetek, amikor mindegy mennyi TB-t fizettél már ki, vagy fizetsz, vagy szarba kerülsz.

tibidanny 2011.04.19. 19:13:49

ez nagyon durva...
feleségem külföldön (Spanyolországban) szült, a Doki Argentin.
Volt, hogy éjjel fel kellett őt hívnunk, jött, diagnozis, szuri, fájdalom elillant...
Jött a szülés ideje, pont ügyeletben volt. a 24 órás ügyeletéből 37 óra lett, mert mindenképpen ő akarta levezetni.
Volt kis komplikáció, megoldotta.
Én már előre kérdeztem a feleségemtől (Dél-Amerikai), hogy náluk mi a szokás, mennyit kell adni? Mikor ezt megtudta a Doki, Ő volt megsértődve, hogy mi/Én ezért fizetni akarunk... Ő nem ezért csinálja...
ekkor előadtam a magyar "szokást" és nem kicsit döbbent le...

Jadedreams 2011.04.19. 19:14:50

@peto777: jó, csak akinek nincs pénze az megdögölhet?(pedig becsületesen fizetett minden rohadt adót, csak éppen nincsen fölösleges 50-x százezer forintja)nonszensz.
Az eskü az eskü. Tudta mire vállalkozik, amikor elkezdte tanulni ezt a szakmát. Tudta mennyi bért fog kapni, akkor miért pislog nagyokat, hogy hát de?

peto777 2011.04.19. 19:15:36

@kakaosbogre: a tied a 10 pont! :) Egyetértek, így kellene. Csakhogy anyagi fedezet és államvezetési motivációk nélkül a gyakorlatban ez még a "Szép új világ". :)

FuBu 2011.04.19. 19:20:26

@peto777: nem, akkor sem fizetek pluszban, és nem is fizettem, mert minden egyes hónapban fizetek TB-t, és ezt már 18 éve művelem. Ehhez képest minimális összegbe kerültem az egészségügynek. Nem hiszem, hogy további pénzekkel kellene támogatnom őket. Az adómból tanulnak, a TB-mből tartják fent nekünk a kórházakat. Mit kélne még tennem?

Ez nem forradalmárkodás, egyszerűen annyira undorítónak tartom azt, hogy az embereket az egészségükkel, adott esetben az életükkel zsarolják, hogy nem vagyok hajlandó ennek behódolni. Vagy állami eü, azt kifizettem már, vagy magán eü, azt meg ott, akkor kifizetem.

peto777 2011.04.19. 19:21:53

@Jadedreams: Igazad van, de az orvosira felvételizők egyáltalán nem azért akarnak orvosok lenni, mert majd 7-8-10 év után szakorvosként kapnak 120 ezret, és hűde felkészültek erre. Nagyrészük gyógyítani akar. Én sokáig gyerekorvos akartam lenni, és nem azért nem lettem, mert ott nem röpködnek a százezrek, hanem mert más jobban tetszett.

peto777 2011.04.19. 19:26:07

@peto777: nem rád írtam a forradalmárkodást, hanem a fentebb hőzöngőkre. :)

peto777 2011.04.19. 19:30:54

@FuBu: ja, rosszul linkeltem :))))

FuBu 2011.04.19. 19:32:09

Azért az nekem is tiszta sor, hogy amikor valaki úgy dönt, hogy nem fizet, akkor az illető - ma Magyarországon - kockáztat. Tisztelet a kivételnek,a kivételes helyeknek, embereknek.
A posztoló csak megpróbálta a családját megvédeni, nekik a lehető legnagyobb biztonságot megadni.

Szomorú, hogy ez így működik, de fentebb leírták, hogy fizetéseket kell emelni, aztán pedig tényleg szigorúan tiltani a hála, meg "előhálát",meg a rosebb tudja milyen zsebbe pénzt.

peto777 2011.04.19. 19:41:10

@FuBu: Fentebb valaki írta, hogy elhúz innen, mert itt csak ekézzük az orvosokat, pedig csak tapasztalatokat írunk, hogy miért fizettünk ún.ingyenes ellátásért.
Egy ismerősömet törött lábbal bevitték kocsival a kórházba, ahol épp elfogyott a gipsz (!), és a sofőrjének kellett hoznia egy meghatározott patikából. Ez a kis kitérő 1 órás utat jelentett. A sérült azt mesélte, ha egyedül ment volna be, mondjuk mentővel, és ilyet kérnek tőle, valakit lefizetett volna, hogy hozzon, pedig ő egy permanens nemfizető.

portugéza 2011.04.19. 19:43:49

@Jadedreams: "Amikor elkezdte az iskolát TUDTA, hogy milyen a bérhelyzet. Akkor miért csodálkozik, hogy annyit kap?"

Amit nem tudott, pontosabban nem élt át a saját bőrén, hogy valójában lelkileg milyen terhet, stresszt, felelősséget jelent orvosnak lenni, milyen súlyos döntéseket kell meghozni. Az emberek többségének, pályaválasztás előtt álló tinédzsereknek pláne fogalma sincs erről.

(Én nem vagyok orvos és nem is védem a hálapénzt, a félreértések elkerülése végett.)

Lazán kapcsolódik ide, hogy bizonyos körökben a közhangulat mintha a szellemi munkát végzők ellen kezdene fordulni, ebbe a szórásba az orvosok is belesodródnak. Nincs elismerve már, hogy a szellemi munka a látszat ellenére sokszor kimerítőbb, mint a fizikai, nem lehet parancsszóra abbahagyni a munkaidő végén, mert a lelkiismeretes embernél ez nem így megy. Sőt, az ember hazaviszi a munkát, de legalábbis a fejében a problémákat, ezen agyal a munkahelyén kívül is. Mindez hatványozottabban igaz orvosokra, tanárokra. És ez egyre kevésbé van elismerve, de bezzeg a mesterembereknek kifizetjük a sokezres órabért feketén, ha elromlik valami vagy építkezünk, ők derék, tiszta emberek, ők megérdemlik.

FuBu 2011.04.19. 19:52:06

@peto777: igen ez egy más eset, ebben az esetben nyilván valóan ezt kell tenni.
Meg lehet ezen sértődni, de aki azt gondolja, hogy minden orvos, vagy eüs szent, az téved, mint ahogy mindenhol vannak lelkiismeretlen vagy hanyag emberek.

Az elfogyottról jut eszembe, egyszer történt egy kis "baleset" mégpedig egyszerűen elszakadt az óvszer. Eleve el kellett jutni a város másik végibe (Pesten!) , ahol a portás megkérdezte mit akarunk, mondtuk evvan, közölte erre meg erre kell menni, és jól kiröhögött minket. Azt hittem a dolog kínosságán nevet, de nem. Kijött egy ügyeletes és közölte, hogy elfogytak az előkészített receptek, úgyhogy jöjjünk vissza másnap. Másnap vissza mentünk, ahol nuku vizsgálat - mi lett volna, ha van egy párhetes terhességem??? - felírta a bogyót, oszt csákesz. Kezembe nyomott egy papírt, a kimutatás szerint, volt minden, többek között rákszűrés. Közben gyakorlatilag egy kétperces beszélgetés volt. :(

Nem ekézés ez, sajnálom a csalásra, hálapénzre rákényszerített eüs dolgozókat, mert szégyen amennyit keresnek, de nekem itt emberek életéről, szenvedésének enyhítéséről van szó. :(

Lacusru 2011.04.19. 19:52:53

Ez így nagyon szép... és örülök neki, hogy ilyen sikeres volt a szülés!
De, két kérdésem azért lenne:
- mi a rákért fizetjük a TB-t?
(teljesen felesleges! legyenek magán kórházak, és fizesse mindenki a kezeléseit, vagy kössön magának olyan biztosítást, amilyen szolgáltatást igénybe szeretne majd venni alkalom adtán)
- miért sírnak az orvosok / ápolók?
(azért, mert adómentesen, az állami kórházakban szó szerint hülyére keresik magukat?) - VAGYONOSODÁSI VIZSGÁLATOT AZ ÖSSZES ORVOSNAK!!!

FuBu 2011.04.19. 19:54:50

a "nekem" az véletlenül került oda :)

peto777 2011.04.19. 20:01:19

@FuBu: Nekem sokszor bevillan a Tanú c. film, ha a neten ilyenekről olvasok. Nyilvánvaló, hogy nem a mi tüntetésünkre rendeződne ez a helyzet, hanem a nyugatiakhoz hasonlóan tiszta alapokat kellene létrehozni, de az meg nem érdeke a zsebbe fizetett jól keresőknek. Nem a jól kereséssel van bajom, hanem a megkülönböztetéssel, hogy a zsebbe fizetőknek van tiszta ágynemű, és mégis én is ebbe szaladtam bele, amikor anyának akartam, ami amúgy járt volna, de csak pénzért volt.

FuBu 2011.04.19. 20:11:28

@peto777: hát ez az, a korrekt ellátás jár mindenkinek, akinek luxus kell az meg megy a magánba. Én anno azon akadtam ki, hogy anyu nem is egy túlzsúfolt osztályon volt, ott lézengtek az ápolók.
Én jártam régebben önkéntes munkára a Hospice-ba, nem ápoltam, mert tudom, hogy arra nem vagyok képes, egyéb módon segítettem, de volt ott egy csomó ingyen munkálkodó ember.
De! Nem is havi x száz órában meg iszonyat mennyiségű ügyeletben, elfásulva tették a dolgukat.
Én szívesen megfizetem az árát annak, ami megéri, most egy feneketlen kútba dobáljuk a TB-t, mert amikor szarban vagyok, akkor tejeljek külön.

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.04.19. 21:47:01

@Énbagoly: Szia, ritkán reagálok kommentre, de itt néhányan nagyon elmentetek rossz irányba.

Tudom, hogy sokan nem tehetik meg, hogy orvost válasszanak, de ettől én még megtehetem. Attól, hogy más nyomorult, hogy éhezik, hogy nincs hol laknia, nekem még nem kell felgyújtanom a fedelet a fejem felett, és szétosztanom a hűtőm tartalmát.

Ha ki tudod fizetni megteszed, ha nem akarod, nem teszed, az a gyerek így is, úgy is kijön, a te döntésed, hogy miként történik meg mindez. Igen, ez egy lehetőség annak, aki megteheti, miként a gazdag jobb iskolába járatja gyerekét, jobb egészségügyi ellátást kap, jobban étkezik, nyaralni jár, a szegénynek pedig egy pad jut a Havannán.

Az élet igazságtalan, ez van. Amióta létezik civilizáció voltak, akik halálra ették magukat, és voltak, akik éhen haltak. Ilyen a természet, ilyen a világ. Lehet harcolni ellene, csak nem érdemes.

kakaosbogre 2011.04.19. 21:55:43

@FuBu: Mikor nyomoztam az orvosok után, gyakorlatilag mindenkiről volt jó is meg rossz is. Olyan nem volt egyszerűen, akiről csak jót írtak volna. :-( Úgyhogy azt néztem, hogy ki az akiről nagyon nagy arányban van a jó. A dokiról, akinél szültem, talán 2 negatív bejegyzés volt, a többi mind pozitív. Felhívtam, megbeszéltünk egy találkozót, megvizsgált, elbeszélgettünk, nagyon szimpatikus volt a hozzáállása, így maradtam nála. Az első pár terhesgondozás után is maradt róla a jó vélemény, így végleges lett a döntésem. Ha mégsem lett volna valami szimpatikus benne, akkor megnéztem volna egy másik dokit. Amúgy én is utálom, ha egy nőgyógyász nagyon bizalmaskodó, nekem ne tündérkézzen, de ne is legyen bunkó. Normális, korrekt módon lehessen vele beszélni, mondja el mikor mit csinál és miért és vizsgáljon óvatosan.
Nagyon sajnálom a tesódékat, ez a leggerinctelenebb dolog, amit orvos megtehet, hogy előre elrakja a pénzt, aztán nem teljesíti a vállalt dolgokat. És még elég vér sincs a pucájában, hogy odaálljon az anyuka elé, hogy mivel nem tudta megtenni amit vállalt, ő visszaadná az összeget, mert nem dolgozott meg érte (vagy ha részben igen, akkor legalább egy részét adná vissza). Megérdemelné, hogy az apuka kicsit elbeszélgessen vele ;-)
@peto777: Én is attól félek, hogy itt eü és hálapénz ügyben nem lesz előrelépés a következő években, vagy inkább évtizedekben... Meg mire az emberek hozzáállását megváltoztatják! Magyarországon még mindig sokan az átkosban élnek és úgy is viszonyulnak a dolgokhoz...

kakaosbogre 2011.04.19. 22:21:19

@Bryan Beersworth:
Én is meg kell, hogy védjem Bryant. Azt tette, amiről úgy gondolta, hogy az adott helyzetben azzal segíthet a legtöbbet a feleségének és a gyerekének. A mai világban aki megteheti, hogy fizet, nagy valószínűséggel ugyanezt tette volna. Lehet hősködni, hogy fizetem a TBt, nem adok, de ha ezután mégis valami baj történik, egy életre furdalná a lelkiismeret az adott embert, hogy biztos, hogy megérte-e a hőst játszani.
Elsülhet jól is, ha az ember nem ad hálapénzt meg rosszul is, kérdés, hogy ki mennyire akarja kockáztatni a saját vagy a szerettei életét és egészségét. És van aki nem szeretné egyáltalán kockáztatni, de nincs miből adnia. Szomorú, de manapság Magyarországon ez van és a közeljövőben valószínűleg nem fog megváltozni, ehhez jóval hosszabb idő kell és érdemi intézkedések.

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.04.19. 22:24:32

@Rui Blaaz: Megértelek, és nagyon sajnálom, ami történt.

peto777 2011.04.19. 22:32:46

@kakaosbogre: és pont az ilyenek nyomják a süket dumát, hogy mekkora szemétség elmenni más országokba dolgozni. Ahol nem kell választani, hogy vagy becsületes maradsz a nyomor szintjén, és körberöhög még a portás is, hogy mekkora lúzer vagy, hogy ennyi pénzért ennyit tanultál, vagy elfogadod a hálapénzt, hogy létezni tudj.
Mert azért a pályakezdő orvosok sokáig trenírozzák magukat a hálapénz elfogadására, az nem egy veleszületett készség. Van, akinek nem is sikerül kifejlesztenie magában, ők mennek el Mo-ról az első hívásra. Becsületesen jól fizető munkát vállalnak, aztán őket fújj-olják a hálapénzt zsebbe tetető kollégák, akik gyakran többet keresnek náluk, csak feketén.

Rui Blaaz 2011.04.20. 15:23:53

@Bryan Beersworth:
[köszönöm és elnézést... nem akartam elizélni a posztot - szerencsére nem is sikerült. a paraszolvencia viszont egy olyan hívószó, amire ugrok. nem mindig volt így.]

a gyerekeket (a sajátjaimat is, naná) pedig imádom, bár ez sem volt mindig így. hajrá, kispapa! :-)

P4p3r Dr4g0n 2011.05.16. 08:28:31

Én nem vagyok teljes mértékben a hálapénz ellen. Egy kedves, rendes, figyelmes, munkáját jól végző orvosnak én is szoktam adni egy minimális összeget, de túlzásba nem viszem. A szövegben írtad, hogy "egyfajta biztosítás". Ez az ami engem sokkolni szokott. Ilyenkor inkább félelempénznek kéne nevezni a dolgot, ráadásul mindig az jut eszembe, hogy bármi megtörténhet. Egy orvos ne közölje előre a tarifáját szerintem, mert egyrészt az pofátlanság, másrészt, ha a munkáját jól elvégzi, úgyis leesik neki valamennyi a beavatkozás vagy szülés után. Mindenesetre felháborítóak az árak szerintem. Amit te "átlagkeresetnek" hívtál, az úgy néz ki, hogy két hónapot dolgozok az összegért, és ebbe nem számoltam bele a vizsgálatokat, ami alkalmanként plusz összeg. Tehát ha azt veszem, hogy szeretnék élni a pénzemből és ezt a pénzt is ki akarom fizetni, akkor fél évről is beszélhetünk, ha meghúzzuk azt a bizonyos nadrágszíjat, de ezt egy terhes nő mellett nem lehet megtenni ugyebár. Két fizetés mellett is más a helyzet, de nagyon sokat számít így is. Azon a véleményen vagyok, hogy az orvosok azt az összeget fogadják el, amit a páciens rászán a dolgokra. Találkoztam már olyan orvossal, aki jobban örült egy kisebb ajándékcsomagnak, mint a pénznek. Amúgy sokra tartom azokat, akik az egészségügyben kiállnak amellett, hogy a hálapénzt szabályozni kéne valamilyen jogtiszta mederbe, csak ezzel is az a baj, hogy szinte lehetetlen a dolog, az pedig nem lesz megoldás, hogy kötelezően kell fizetni egy adott összeget. Szerintem sokkal jobb lenne a helyzet és a betegek is hálásabbak lennének, ha az egészségügy is normális lenne. Gondoljunk bele, hogy ha műtenének minket, és normális kórtermekbe lehetnénk és ha valami gondunk van, azonnal jön a "felmentősereg", jobban megnyílhat a mi pénztárcánk is, de amíg egy teljesen lepukkant kórteremben fekszik valaki törött lábbal és nincs aki segítsem abban, hogy a wc-hez elérjen, az étel ízetlen és az ápolók mogorvák (amit szintén megértek), addig senkinek sem lesz kedve fizetni egy vasat sem. Az ilyen hiányosságokról különben sokat lehet olvasni itt-ott. Nemrég jelent meg egy orvos által írt könyv is, amiben ezeket mutatja be, de szóba hozza a gumikalapácsos eseteket is az orvos. Jó könyv és ingyen van ráadásul. Szerintem érdemes elolvasni. Néhány ötletet is felvet a hálapénz témájában. www.ingyenesenletolthetokonyvek.hu/konyvek/szuleszeti-zarojelentes-dr-berko-peter-2011
süti beállítások módosítása