Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Kiakaszt a gyereksírás

2011.06.05. 00:56 Bryan Beersworth

Tehetetlen vagyok, felidegesítem magam, ezt érzi a gyerek, és a feleségem is, én pedig már azon dühítem magam, hogy megint ideges vagyok. Ördögi kör, de ma legalább ki tudtam mászni belőle.

A gyerekvállalásban az a szopás, hogy nem marad időd magadra. Én szeretek magamban lenni, és igénylem is, hogy mindenki békén hagyjon, ilyenkor nem akarok menni sehová, csak ülni a kanapén a seggemen, mert ez tölt föl. Csendet szeretnék magam körül és azt, hogy senki ne szóljon hozzám. Másfél, két óra elég ebből hetente. Elég lenne. 

A feleségem utál magában lenni, hétköznap pedig a gyerekkel van kettesben, érthetően igényli a társaságom, én is az övét. Munkanapokon a gyereket sem sokat látom, amikor igen, abban sincs mindig köszönet, marad tehát a hétvége. De mivel egy nap 24 órából áll, ezért a hagyjatok most békén két órája az, ami elmarad, mert az asszony sem bánja, ha napközben sem csak rá marad minden. 

Nem vagyok egyébként ideges típus, ritkán adom ki magamból a mérgem, általában magamban tartom a bosszúságom. Ez a feleségemmel úgy szokott történni, hogy a baszogatását egy ideig szó nélkül tűröm, aztán egy apróság miatt leüvöltöm a fejét, ő pedig az enyémet, ilyenkor bizony szól a hatlövetű. 

Ha nyugodt vagyok, és sír a gyerek, nincs semmi gond, megpróbálom megnyugtatni, megkeresni az okát, miért sír. Nem éhes, nem szart be, nincs melege, nem szomjas, satöbbi, minden oké. De mégis vörös fejjel üvölt. Felveszem, ringatom, a vállamra teszem, sétálok vele, és nem hagyja abba. Fél óra után szoktam elveszíteni a fonalat, ilyenkor lepasszolom az anyjának, nekem nem megy. 

De ha nem vagyok nyugodt, és azért lássuk be, kicsiny országunk ezer és ezer okot szolgáltat erre, a fél óra türelem tíz másodpercre redukálódik. Ez hétköznap esténként jellemző, amikor hét előtt hazaérek, a gyerek pedig már ordít, majd fürdetés, és alszik - vagy ordít. Arra vágynék, hogy a munkanap ugyán becsukjam magam mögött az ajtót, és nyugalom várjon. De nem. Másnap ugyanez. Harmadnap szintén, nekem csak annyi jut a gyerekből, hogy üvölt, mint a fába szorult féreg, mindezt a fülemtől öt centire, mert persze, hogy felveszem, ki se bírnám, hogy ne tegyem. Az anyja megnyugtat, hogy napközben ez nincs így, csak este, menetrendszerűen, de nekem ez nem sokat ér, mert én csak rinyálni látom. 

Aztán jön a hétvége, amikor tényleg nem ordít egész nap, az élet szép, lehet kirándulni, fagyizni, ezek jó dolgok, de amikor leülnél tíz percre a kanapéra nyugodtan tuti, hogy a) az asszony talál ki valami hihetetlenül fontos dolgot, b) a gyerek kezd el sírni, és nyugtasd meg te. Ráadásul tehetetlen vagy baszki, ha fejre állsz, akkor sem hagyja abba ha nem akarja, majd esetleg az anyja kezében, ott lehet, de a tiédben tízből egyszer, akkor persze vered a melled ezerrel, hogy mekkora király vagy. 

Ma kirándulni voltunk a hegyekben, tök jó volt. Hazaértem, és vágytam egy kis nyugalomra itthon, a magam csendességében. Az egész nap jól viselkedő Lili elkezdett nyűgösködni, az anyja pedig rám hagyta, és az én lelkiismeretem is azt mondta, hogy ez most az én feladatom. Ez fél hétkor volt, és szorítottam, hogy fél nyolcig, fürdetésig kibírja hiszti nélkül. Nem bírta ki. Bármit csináltam, nem segített. Ideges lettem, felbasztam az agyam, amit a gyerek persze megérzett, és olaj volt a tűzre. Odaadtam az anyjának, kimentem a kocsiba valamiért, és arra vágytam, hogy szétrughassak, üthessek, verhessek valamit, mert a kurva életbe nem tud ez a gyerek nyugodtan lenni, amikor én arra vágyom, és a faszom kivolt a folyamatos rinyával, satöbbi. Két perc alatt rájöttem, felesleges az idegeskedés, úgysem segít. Visszajöttem, legyőztem a saját dühömet, vállamra vettem a gyereket, és a fekete-fehér függöny hathatós segítségével (imádja bámulni) tizenöt perc munkával három percre lecsendesítettem. Vertem a mellem mekkora király vagyok, majd amikor újra elkezdte, odaadtam az anyjának, hogy na gyerünk, csináld csak utánam. 

Aztán elaludtak. Most van időm magamra, ülhetek a kanapén a magam csendességében, mindenki békén hagy, és senki nem szól hozzám. Még csak hajnali egy óra van. Tényleg, végülis mi a francért hisztizek? 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr162958028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peto777 2011.06.06. 22:17:05

Én napi min.1 óra szobai békénhagyással működöm jól, akkor ez nem lesz túl jó tárgyalási pozíció... Olyankor csak nézek előre és gondolkodom, aminek az eredményét néha közlöm.
Amikor a szomszédomba gyerek született, totál kiakadtam, hogy nem igaz, hogy nem tudnak segíteni rajta. Nem tudtak, 2 hét után magam is láttam. Akkor lett csend, mikor forgolódni kezdett.

IrishOak 2011.06.08. 00:06:52

Egy újszülött az első 3! hónapban -óóóórdít.Ez világmindenség rendező.
Nincs már sok. azt a még bő egy hetet fél lábon(ja én) ki lehet bírni... aztán jön a megváltás..

www.youtube.com/watch?v=-kTKJzsNb_A&NR=1

és nem elkámpicsorodni, mert pár hét pihi után jönnek a fogak:-DD

IrishOak 2011.06.08. 00:16:12

hiszen a dal utolsó mondata: " kitől számíthatok ennél jobbra?":-))) és valóban!

IrishOak 2011.06.08. 00:28:12

ja, bocsi, nem egy hét... egy hónap:D anya most sír a legjobban.. ekkor vannak a legpusztítóbb gondolatai.- ez teljesen normális.

Tjerk 2011.06.08. 23:58:05

Ez az ordítás nálunk is volt. Leírom mi mit csináltunk, hátha nektek is segít. Nekünk bevált.

Mi arra jöttünk rá (hosszú ordítós hetek után), hogy a gyermek nálunk azért ordít olyan nagyon, mert fáradt. Ugyanis a babák még nem tudnak maguktól elaludni, azt is meg kell tanulniuk. Nagyon erősen reagálnak mindenféle külső (általunk néha észrevehetetlen) ingerre, ami meggátolja, hogy pihenjenek.
Szal ami nálunk bevált, az az, hogy amint a fáradtság első jeleit észrevettük (kisebb sikongatások sírásfoszlányok), eltettük a babát lefeküdni olyan ingerszegény környezetbe amilyet csak össze tudtunk rakni. Amikor már nagyon sírt ez sokkal nehezebb volt.
Ez többnyire a kiságya volt, de napközben pl a sétekát úgy időzítettük, hogy akkor menjünk amikor kezdett fáradni. (kocsiban séta közben nagyon jól tudnak pihenni)
Amikor nagyon ordított a nagy terhességi gumilabdán való üldögélés hatott (ezt több forrásunk is ajánlotta).

Remélem ez segít és kitartás nemsokára tényleg jobb lesz!

kakaosbogre 2011.06.09. 10:22:00

Bryan, átérzem, mert nálunk is napok óta nonstop hiszti van. Hogy a meleg, a fogzás, vmi más, vagy több kombója, azt nem tudom. Általában csak akkor nem sír meg nyügődik mikor alszik. Ha valaki jön hozzánk, akkor hiszti abbahagy és átvált tündibündi nevetős babába. Amint a vendég elmegy, rövid idő után ismét jön a hiszti. Ha még egyszer azt mondja nekem vki, hogy milyen jó gyerek, semmi gondom nem lehet vele, esküszöm megfojtom ;-)
A másik amit észrevettem, hogy mivel én vagyok itt vele egész nap, estére megun és várja apát. Ha apa átveszi, akkor általában nincs komoly baj, jól elvan. Viszont ha apa nem jön haza este vele foglalkozni, mert mondjuk céges program van, vagy sörözik egyet a barátokkal, akkor véres bosszút áll rajtam több órányi masszív üvöltéssel.

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.06.09. 20:13:55

@Tjerk: Szia, köszönöm a tanácsot, a feleségem megpróbálta ma, de nem aludt el a kiságyában sem, kihoztuk a kanapéra a pihenőszőnyegre, itt sem aludt el, csak délután egy órára, viszont ma este fürdetés után azonnal, szóval ami veszik a réven, visszajön a vámon. :)

Tjerk 2011.06.10. 00:32:08

Nincs mit! Sajnos - ha tényleg fáradt - akkor ez nem olyan dolog ami hirtelen az egyik pillanatról a másikra megváltozik. De lassan lehet rajta javítani. Nekünk azzal, hogy amint lehetett igyekeztünk kikapcsolni az ingereket kb 1-1,5 hét alatt sikerült már érezhető javulást elérni.

A multkor nem irtam, hogy amikor nyűgös volt napközben akkor sokszor használtunk hordókendőt, amiben a baba szoros testi kontaktusban lehetett velünk, hiszen ott az anya (vagy apa :)) teste és a baba nem voltak elválasztva. Szerintem egy jó hordozókendő egy kicsit olyan érzetet adhat a babának, mintha visszakerült volna az anyaméhbe. Nálunk amint bekerült, szinte pillanatok alatt megnyugodott és elaludt.
süti beállítások módosítása