Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Anya egyre elgyötörtebb

2011.06.16. 20:43 Bryan Beersworth

Borzalmasan fáradt, táskás a szeme, kialvatlan, arra vágyik, hogy elmehessen valahová nélküled úgy, hogy ne kelljen hazajönnie szoptatni, hogy felelősség nélkül csinálhasson valamit, ami megnyugtatja. 
 
Gondolj bele, tizenegy hónapja étkezik felelősen, nem iszik alkoholt, vigyáz magára. Februárban kórházban volt három hétig, a terhesség utolsó néhány hónapja masszív szopás volt, nem volt levegője, nem tudott aludni, aztán megszülettél, és azóta három óránként etet meg. Minden, amit csinál, három órás blokkokra van osztva, és ez tíz hete így van. Közben tisztába tesz, rendben tartja a lakást, ápol téged, vigyáz rád, játszik veled, szeretget, és még rám is szán némi időt, bár ezt elsősorban este. Bárhová elmegy, három óra múlva haza kell jönnie, ami nincs három, mert a büfiztetés, összekészülés, és odaút-visszaút elvisz legalább egy órát. Nem ehet rengeteg mindent, mert árt a tejének. De állva el tudna aludni, lebukik a feje, leragad a szeme, fizikálisan irtózatosan megerőltető számára ez az időszak veled. Én könnyen beszélek: reggel elmegyek dolgozni, és csak este jövök haza. De ő minden nap tapos a malomban. 
 
Az energiaszintje nagyon alacsony, most játszik. Szereztem egy Motorola Xoom tabletet kipróbálni, és most azon tolja az Angry Birds-öt, az előbb anyázta a disznókat, amiért kiröhögik. Nem tartozik ide szorosan, de nem értettem ezt a hype-ot a tabletek körül, nem láttam, hogy miért lenne jó ilyen az embereknek, pláne ilyen drágán. Tegnap hoztam haza, azóta nyomkodja, ő, aki szerint ez az egész egy nagy - idézem - szar. 
 
Sokként érte, hogy kitágult a csípője. Szinte a teljes ruhatárát kicserélheti, mert nem jönnek rá a régi szűk nadrágjai. Ha régi képeket nézünk szomorúan látja, hogy milyen vékony, és csinos volt, és aggódik, hogy sosem lesz olyan újra. Én mindig megnyugtatom, hogy dehogynem szívem, de most szültél, ráadásul szoptatsz is, persze, ne egyél este tízkor pizzát, (nem is eszik) és menj majd el mozogni, de most még ne aggódj semmi miatt, ennek ez az ideje, most ez van soron, hosszú még az élet, lesz máshogy is. Nagyon aggasztja, hogy a régi kedvenc ruhái nem jönnek rá, és szerintem az is zavarja, hogy maradt rajta hat-hét kiló a szülés után. Engem ez nem aggszt túlzottan, ha egy év múlva is így állunk, majd visszatérünk a kérdésre. Most az a feladata, hogy tápláljon téged és nem az, hogy kockahassal virítson a strandon, azt meghagyjuk a sok hülye hollywoodi picsának, akik nem szoptatnak, mert jaj, mi lesz a cicijükkel. 
 
Nagyon haragudnék, ha kiejtené komolyan a diéta szót addig, amíg szoptat - utána sem kell hozzáfogni, nem kevesebb kaja kell, hanem több mozgás. De mindezt majd akkor, ha eljön az ideje. 
 
Szerintem most is csinos, én még vonzóbbnak találom mint egy évvel ezelőtt, sőt, talán még jobban is kívánom, és szeretem, mint amikor még rájött a Stradivarius szoknyája. 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr462990395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peto777 2011.06.17. 09:04:24

Azok a nők, akiknek a szépségmítoszok fontosabbak a gyereknél, sokszor nem is a pasiknak (vagy maguknak) akarnak tetszeni, hanem egymással rivalizálnak. A koplalás ilyenkor nemcsak a gyerek miatt hiba, a nőt legyengíti és feszültté teszi, az meg van anélkül is. Jó esetben itt jönnek a nagyszülők boldogan tehermentesíteni... Like C-nek és a te hozzáállásodért is.

kakaosbogre 2011.06.17. 10:42:17

Sok-sok kitartást C-nek!
Súlyprobléma tényleg nem azért gáz, mert annyira kövérnek érzi magát az ember, hanem mert tele a szekrény ruhákkal, de tényleg szinte 1 se megy rá az anyukára. Újakat venni meg se pénze, se ideje, se energiája egy pici mellett, pláne úgy, hogy lehet, hogy mire beszerzi őket, addigra belefér a régiekbe is újra. És néha azért ki kell menni az utcára is, nemcsak mindig otthon lenni a bő melegítőben meg egy kényelmes pólóban. Az első pár hétben még ok a terhesgatya, de aztán már az lecsúszik a visszahúzódott pocakról, a régieket viszont még nem tudja se becipzárazni, se begombolni az ember :-(((
Nálam kb. 3 hónap volt és diéta és egyéb edzés nélkül rámjött a nadrágok nagy része (mondjuk a gyerek mellett tényleg alig volt időm enni, viszont az aktív testmozgást biztosította), szóval fel a fejjel C, ne add fel, szoptatás után könnyebb lesz, meg hamarosan el lehet majd kezdeni finoman tornázgatni, ha van hozzá kedved meg energiád, akár otthon is, míg a gyerek alszik.

Carpi 2011.06.17. 12:39:27

@kakaosbogre: Köszi, a csípőm is összemegy, mert az összes gatyám és szoknyám csípő fazon? :)

VaTi 2011.06.17. 14:29:33

@Carpi: az én csípőmet alaposan szétcsapta a kölök. Bár gyorsan fogytam, a csípőm visszarendeződése lassabb folyamat volt. Én össz 19 kilót híztam a terhesség alatt, a 2. hónapra visszaállt az eredeti súlyom, a 6. hónapra -6 kg. Én az az alkat vagyok, aki nagyon fogy a szoptatástól, pedig rendesen ettem. Viszont mikor már alatta voltam a kezdősúlyomnak, a csípőm még akkor is szélesebb maradt kicsit (a nadrágokból éreztem). Viszont, ha bíztathatlak: kb 1 év alatt az is visszarendeződött. Szóval lassúbb folyamat, de rendeződik. Én úgy hidaltam át ezt az időszakot, hogy turkálóban vettem 2 gatyát, amit hordhattam, így nem nagy befektetés (meg szeretek is turizni). Menni fog, ne keseredj el az alakod miatt. Mondjuk könnyen dumálok utólag, akkor én is el voltam keseredve.
@peto777: nem is feltétlenül csak a rivalizálás, hanem az is, hogy az embernek kialakul egyféle testképe és ha úgy gondolsz magadra, hogy én egy karcsú nő vagyok, akkor szarul esik, ha nem megy rád egy csini gatyeszod.
Bryan: megerősítés kell. Baromi sok. Nekem egyszer régen azt mondta a férjem, hogy számára akkor vonzó, csinos egy nő, ha két kézzel át lehet fogni a derekát (értsd képletesen). Szülés után ez jó darabig NAGYON nem így van. Én meg emésztettem magam. Hülyeség tudom. Neki meg nyilván eszébe nem jutna olyasmi, hogy mért nem lehet egy frissen szült nő derekát két kézzel átfogni?
Szóval C-ne: nyugalom, vissza fog állni az az alak. Főleg, mert akarod. Aki akarja (tehát tesz is érte), annak visszaáll. Különbözőek vagyunk: van, aki baromira fogy a szoptatástól, van, akin meg sem rezzennek a kilók, elválasztás után viszont szinte leolvad. Erőltetni nyilván nem szabad a kicsi érdekében. Bár tudom, hogy nehéz türelmesnek lenni...
Bocsánat, h ilyen hosszú voltam.

VaTi 2011.06.17. 14:32:55

Tényleg, átmeneti visszafogyási időszakra nálam még az is játszott, hogy a kissé teltebb alkatú húgom és unokatesóm adtak kölcsön néhány holmit, nadrágot, rövidnadrágot, amit ők ritkábban hordtak, tudtak pár hónapig nélkülözni.

Carpi 2011.06.17. 14:54:47

@VaTi: Köszi a biztatást. :) A kölcsönkérést megfontolom, a turiban pedig mindig benne vagyok, csak most Lilitől nem szabadulok. :))

Tjerk 2011.06.17. 15:35:50

Csak megerősíteni tudom a többieket, nálunk is ment a nagy ruhacserebere az elején család és barátok között. Mindenki élvezte.

Viszont lehet sportolni a babával is! Nálunk a mama és a baba jógázni jártak hetente egyszer. kb 2 hónapos kortól. Ez ilyen szülés utáni jóga volt babákkal, tehát hasonló passzban levő anyukák a babáikkal tornáztak. Volt társaság, meg lehetett beszélni az mindennapi nyűgöket, lehetett ott szoptatni is, meg minden. Egy kellemes délutáni kikapcsolódás volt mindenkinek, csak ajánlani tudom! Ráadásul mivel ez születés utáni jóga olyan gyakorlatokat csináltak, ami a test regenerálódását segítette. Nem is volt gond egy szál se! :)

peto777 2011.06.17. 16:30:45

@VaTi: Könnyebb átvészelni ezt az időszakot, ha a nő lát magán pozitív változást is, tehát ok, ha valaki a szülés után fogyni szeretne. Amit én nagyon nem szeretek az az, amikor bármi áron, meg minél gyorsabban, pl.Rubint Réka nekem inkább egy nőférfi, mint szupernő, bár ezzel megint kilógok a sorból.

Az1 év békénhagyás reális, a női test visszaalakulásához idő kell. De ha a feleségem tesz érte, meg nem eszi ki a hűtőt titokban, akkor nincs jogom felróni, ha a szülés miatt megváltozott, én se vagyok már olyan, mint mikor megismert.

Az igénytelenség miatti szétesés már más. Ha nincs egészségügyi oka, csak a nemtörődömség, arra nincs mentség, akkor jó pár nagy levegőt vennék, mielőtt megszólalnék, ha közölné, ő már így marad örökre, mert "meganyásodott". Elsőre vennék posztópapucsot meg egy kinyúlt melegítőt, és némán ülnék naphosszat a tévé előtt 2 sörrel. :) Attól jól megijedne, mert a mondatból eddig csak a 2 sört ismeri.

kakaosbogre 2011.06.17. 21:28:40

@Carpi: Csak az tudom én is mondani, mint az előttem szóló anyukák. Sajnos hosszabb, lassú folyamat, de szinte biztos, hogy visszamegy. Én talán 2 héttel a szülés után próbáltam fel először a nadrágjaimat, hát, nem tudtam felhúzni a csípőmön, csak 1 bővebb kordnadrágot, azt is nagy szenvedések árán... Kb. fél évvel a szülés után már csak az extraszűk nadrágok és szoknyák nem jönnek rám. (Nekem sajnos csak 6-7 hétig volt tejem és a fiam semmilyen próbálkozásra nem akart szopizni, azért ennyire "gyorsan".)
Szóval ne add fel és még ne ajándékozd el a ruhákat! Addig is pár nagyobb méret vagy csererucik, ahogy korábban írták, vagy ha van már olyan nadrág, ami feljön a csípődön, de még nem lehet begombolni meg teljesen becipzárazni, akkor arra azt a trükköt vetettem be, hogy egy nagyobb befőttes gumit/hajgumit beleakasztottam a gombba, aztán át a gomblyukon, majd a másik végét megint a gombra akasztottam és felvettem egy hosszabb fazonú felsőt, ami ezt a kis trükköt gondosan eltakarta. :-) Vagy hasonló megoldás lehet még gumi helyett egy övvel összefogatni a nadrág derékrészét, amíg nem lehet begombolni.

IrishOak 2011.06.17. 21:50:03

Eddig minden újszülött pontosan 3 hónapot ordított.Aztán varázsütésre lettek "normális babák":-) (Nem csak enyéim, de az összes akit csak láttam-hallottam)

Az én lányaim napra pontosak voltak-pedig addigra már az összes könnyem kizokogtam,és csak bámultam bele a kiságyba mint egy zombi.
Az elsővel nem tudtam csak 7 hetesen utcára menni, mert annyira legyengültem és a gátmetszés annyira megviselt. a Lilivel meg a szétrángatott és kinyújtott hasizmom, meg a nem működő lábam vitt a sírba.
Az viszont biztos, hogy ha nem jártam volna el a barátnőmhöz egy héten egyszer "privátban" kv-zni akkor beleőrülök.:-) Vele aztán alaposan kitaglaltuk a hetenkénti "nyomorúságomat":-D

Fel a fejjel! mindjárt vége a bevezető időszaknak!

A visszaváltozásról pedig : minden pont olyan lesz mint régen - sőt még jobb, mert ott a gyönyörű, és tökéletes gyerek.
A csípő is visszamegy ugyan olyanra. Most van egy érdekes időszak: valami fura oknál fogva a fenék nagy lesz, és valahogy lóg.. vagy nem tudom- de teljesen ki voltam akadva én is. Az egész olyan érzés, mintha valaki felfújná az embert - és nem tud úgy mozogni mint régen, és a ruhák meg vagy összementek, vagy valami rémség történt velük.
Az egészben csak az a baj, hogy mire visszaváltozik az ember, már más lesz a divat... úgyhogy én most odaadtam az összes ruhámat a nagyobbik lányomnak.. és vettem újakat... és marhára boldog vagyok, mikor egy 'stradis gatya lötyögni kezd rajtam... :-)) ja és nem tornázom... az fáraszt:-DD

Az első év után az ember lánya annyira vágyik visszakapni a "saját" testét, hogy megtörténik...magától! Most amíg a pici anyatejen él, nincs még itt az ideje. Aztán meg menni fog... feltéve, hogy nem szokik rá az ember a sírás elleni - folyton evés végtelen ciklusra.

Kdv C: nagyon megértem a bajokat... xarni bele.. :-)a jelenlegi leosztásban akkora az igénybevétel, hogy nem is kell nagyon szívre venni ezeket a múló dolgokat. (ja és kevés fényképen rajta lenni, azt is eldugni privátba:-DD) és majd később jót derülni rajtuk.:-)

Carpi 2011.06.18. 21:47:22

@IrishOak: Köszi, igyekszem kitartani.
süti beállítások módosítása