Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Gondolatok a konyhában

2011.06.28. 23:43 Bryan Beersworth

Apád nem Vörösmarty, hogy könyvtárban gondolkodjon, ezért nekem csak a sarki szék jut a konyhában, mert a kedvenc kocsmám kedvenc asztalát hónapok óta nem láttam. 

Mindenki ijesztget, lányom. Sokszor leírtam már neked - mert attól függetlenül, hogy néhány tucatnyi ember olvassa a blogot, ez elsősorban neked szól - milyen szerencsénk van veled eddig mert jól viselkedsz, és jól is alszol, ennél nagyobb áldás nem tudom, érhet-e fiatal szülőt. Az emberek versenyeznek egymással, ezt idővel meg fogod tapasztalni. Ha rólad valamit mondok valakinek, emel a téten, és dícséri a saját gyerekét. Aki meghallja, milyen jól alszol, elmondja, hogy majd később, négy, hat, nyolc hónaposan, egy évesen nem fogsz, mert az övéké is akkor kattant meg. Ne örüljek ennek, annak, mert majd jól megváltozik, és szopni fogok én is, mint ők. Apa ilyenkor udvariasan mosolyogni szokott, és soha többet nem beszél erről a témáról az érintettel. 

Anyád szerint ne beszéljek arról, hogy nem alszol majd, mert bevonzom a bajt. 

Sztár vagy, Csillagom. Ha kiveszünk a babakocsiból odajönnek a népek, és dícsérnek, hogy milyen kivételesen szép vagy, hogy mekkra hajad, szemed van, satöbbi. Ez persze jól esik anyának és nekem, a napokban a nyílt utcán sereglettek körénk vagy nyolcan, és odáig voltak tőled. Az egyik bababoltban kivettelek a mózesből, te nézelődtél, és végigmérted a veled egyidős kopasz kis vakarékot a babakocsiban, amelyik a fejét alig tartotta még. Én tök büszke voltam rád - látod, apa is versenyez, ilyenek vagyunk, nincs mit tenni. 

Az élet azonban nem csak habostorta. Irtózatosan megváltozott az életünk, és ezt néha nehéz elfogadni. Tavaly nyáron gondoltunk egyet, és felültünk a Corvin tetőre dumálni egyet a barátokkal, vagy a Zöld Pardonba mentünk pizzát enni, mert finom volt, vagy éjszaka a Balatonra fürödni. (amihez nekem volt kedvem, anyádnak nem, így elmaradt) Oda mentünk akkor, és amikor csak akartunk. Szabadok voltunk. Ez már nincs így. 

Egyedül az én anyukám tud vigyázni rád, a korábbi bejegyzések alapján már te is tudod, hogy másra nem számíthatunk. Ő dolgozik, így nem ér rá mindig, de ha jó is neki, a csillagok szerencsés együttállása is kell az elinduláshoz. Egyrészt, hogy aludj el. Ezt este kilencre tudjuk biztosra állítani. De ha el is alszol, jön anya, és az elgyötörtsége. A múltkor is elaludt a moziban, hová vigyek este kilenc után egy hulla fáradt fiatal anyukát? Ráadásul ott van még nagymamád, aki tegyük fel, éjfélig vigyáz rád, még hazaviszem, másnap reggel ötkor, hatkor kel. Nehéz ügy ez, emiatt bő egy hónapja annyit voltunk kettesben, amíg ma este húsz percre lementünk az Intersparba vacsorát venni. Nem voltunk a Corvin tetőn, a Zöld Pardonban, és demoralizáló, hogy a fél nyolcas fürdetés után mikor kijövök a szobából még száz ágra süt a nap - de mi nem mehetünk sehová, hiába van ilyen jó idő. 

Gyereket vállalni bizonyos szempontból komoly szopás, és ez akkor válik nyilvánvalóvá, amikor eloszlik a rózsaszín köd, és amikor a forró lakásban ülve eszedbe jut, milyen jó volt ülni a Corvin tetőn a meleg nyári estéken. De elhessegeted magadtól a gondolatot, mert tudod, úgysem ülhetsz fel oda olyan nyugodtan lehet, soha többé. 

 Komoly árat fizetünk az éjszakai nyugalomért. Tartjuk a napirendedet, lemondunk mindenről, (bár körülményeinket ismerve, ha nem akarnánk lemondani sem menne semmi) többek között ezért sem örülök annak, amikor ijesztgetni próbál valaki - kibaszott idegesítő, hogy be vagyunk zárva a lakásba, rossz, hogy nem tudunk kettesben lenni, marha nehéz elfogadni, hogy oda a szabadságunk, és ha ráadásul még aludni sem hagysz majd bennünket, akkor jöhetnek az igazén nehéz idők.

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr843023300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakaosbogre 2011.06.29. 00:09:35

Bryan, ne hallgass rájuk, ha a gyerek alszik - tök mindegy, hogy ez tartós, vagy hamarosan vége - annak igenis örülni kell és maximálisan kiélvezni! Nálunk is jól alszik a gyerek, de én is félek már néha bevallani, mert a legtöbb ember elég rosszul reagálja ezt le.
Mert ugye a jó szülő a szupermártír típus, aki nem alszik, nem eszik, csak a gyerek igényeit elégíti ki, a sajátjait teljesen háttérbe szorítja.... És ez nagyon nem így van....
A bezártság nagyon kemény. Főleg annak, aki előtte mozgolódós típus volt. Persze sokan ezért is beszólnak, hogy jaj, hát milyen önző, örülne inkább, hogy van egy szép egészséges gyereke, azt ilyenekért sír.... Igenis, miért ne sírhatna vki ezért??? Mindenkinek más hiányzik a régi életéből. Aki azt mondja, hogy neki semmi sem hiányzik, az tuti hazudik. És attól, hogy hiányzik, az ember még ugyanúgy imádja a gyerekét és nem kérné vissza tartósan a régi életét. Max pár órára. De utána már vágyna is vissza.

VaTi 2011.06.29. 09:59:30

hallottam egyszer egy jó kis mondást: az életed akkor lesz újra a tied, ha a gyerekek kirepültek és a kutya is megdöglött végre :)
(már bocsánat, nem akartam morbid lenni :) )

maccoy 2011.06.29. 10:50:15

már akartam írni neked kommentben, hogy elfelejtheted a régi életed. Nekem is küzdeni kell, hogy legalább tv-ben megnézzek egy Fradi-meccset. amúgy meg tv sincs nagyon bekapcsolva. De ez van, és én nem érzem tehernek. És nekem még kutyám is van kettő :)
Persze lehetne úgy is csinálni, hogy hagyni anyát, én meg bulizok. De ezt meghagyom másnak. Vannak ilyenek is.

nagyi vagyok 2011.06.29. 13:06:47

Felneveltem 2 gyereket, és sose volt kutyánk. :)
Szülőnek lenni nagy ajándék az élettől, sok öröm, de a "minden percét élvezem" az hazugság. Eleinte kimerült és bizonytalan voltam. Később a wc ajtót is csak akkor csukhattam magamra, ha elég gyors voltam a gyerekekhez képest. Folyton a nyomomban voltak. Saját életem akkor kezdett megint lenni, ha elmentek nyári táborba, mert rokonokhoz, nagyszülőkhöz nem mehettek nyaralni.
Nagyon együttérzek veletek, és tetszik a blogod.

peto777 2011.07.03. 09:31:27

Már nem emlékszem, melyik posztban írtad, hogy erős az új autótok, de eszembe jutott most, hogy ezt a kis biztonságos dömpertank családi autót néztem:
www.youtube.com/watch?v=Vwy6nY78sZk&feature=share
Az kész, mikor a Meki ablakában látszik a kerék. :)

Risooth 2011.07.03. 21:50:48

Postot szeretnénk! Hazajöttem a Balatonról 2 nap után és még mindig semmi hír a kedvenc családomról! Remélem nincs semmi gond veletek.
egy régóta némaságban olvasótok :)

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.07.04. 00:30:37

@peto777: honnan tudtad, hogy ilyet vettem? kicsit sokat eszik városban, de valahogy mindig beengednek maguk elé a szomszéd sávban állók. :)

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2011.07.04. 00:31:10

@Risooth: Szia, nagyon kedves vagy, köszönjük. :) Üdv a társaságban. :)

IrishOak 2011.07.06. 10:11:21

@peto777:
Véletlenül épp láttam a tv-ben ezt a részt:-D
Mondtam a férjemnek, hogy cseréljük le az én autómat is:-D Erre vett magának egy sorrento-t... :-D

IrishOak 2011.07.06. 10:19:18

Az a baba aki szépen "megtanul" aludni -mert rendszer van az életében, nem beteg, jól van lakva, és nem fázik/melegszik túl, az olyan is marad!

Persze lesz egy kis fogzási macera, de az csak egy két nap lesz:-D azt állva is kibírja a szülő.(na jó lehet néha nekidőlni az ajtófélfának)

Még pár hét - míg nem kezd el forogni, kúszni, és gyümölcsöt enni - addig nehéz.Aztán tényleg élvezet lesz kisgyerekes szülőnek lenni... De most meg nagyon jó,mert van egy kisbabája a fáradt szülőknek.

Na mondjuk az élet már soha nem lesz olyan, mint előtte volt... ;-) azért a régi jó szokások is nemsokára visszatérhetnek a régi mederbe, csak valami fura dolog miatt egyre kevésbé van az embernek kedve hozzá.Mert van egy sokkal jobb "időtöltése":-))

peto777 2011.07.06. 19:58:32

@IrishOak: A sorrento vétel önmagában nem zárja ki, hogy vegyen neked egy piros dömpert. :) Csak ne mászkálj vele sokat (és Bryan se) a budai rakparton, mert rámtör a frász, ha mellémálltok a lámpánál. :)

IrishOak 2011.07.07. 20:33:14

@peto777:

Azt mondta 'azuram, nem kapok csak olyan autót amire jogosítványom van...pedig kinéztem egy szép motort is, de arra meg az volt a válasza, hogy gyerekülés nem rakható fel rá...
Meg vagyok lőve... csak be ne kínáljon egy biciklivel.

De hatásos volt a hőbörgésem, mert a GPS-e nem mutatta csak a határon kívül eső összes európai utca nevét:-D ...de megcsináltatta:-/

IrishOak 2011.07.11. 13:12:27

@peto777:
ÁÁÁÁÁ' már a film elején láttam, hogy baj lesz! Ráhúzni "hanyatt" egy autót az 50 cm-es hóra...

Bakter ezt a megoldást, melyik "dobozból" húzták az okos pasik?:-DD

peto777 2011.07.11. 17:04:41

@IrishOak: Ez az "autót kihúzni" doboz, és vigyáztak, hogy ne érjenek hozzá semmi más dobozhoz. :)
süti beállítások módosítása