Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Mérleg a szekrény tetejéről

2011.08.18. 20:31 Bryan Beersworth

Gyereket vársz? Az asszony babát vár? NE VEGYETEK, VAGY BÉRELJETEK MÉRLEGET! 

Barátom, nem lesz könnyű dolgod, mert a nőket állandóan a gyerek súlyával stresszelik. Két óránként akarja majd méregetni, hogy mennyit evett. Ha sokat zabál az a baj, ha csak csipeget, akkor az. Ha sokat hízik amiatt aggódik, ha nem eleget, akkor azért. 

A gyerek úgyis jelzi, hogy érzi magát, mert nem egy autó, amit időnként tankolni kell. Jelzi ő, ha valami nem oké. A mérleg vagy rosszul mér, vagy jól, de tök mindegy is, idegesíteni fogja a feleséged. Ha nő vagy, és úgy olvasod ezt, nézhetsz hülyének, de majd megtudod. :)

A miénket dühömben feltettem a szekrény tetejére, ma este vettem észre, hogy megint ott van a komódon. A gyerekünk boldog, és kiegyensúlyozott, szemre is látszik, szépen fejlődik. De a feleségemnek valamiért kell az a nyomorult mérleg, már alig várom, hogy a tesója, akinek most született gyereke, végre elvigye innen. 

Ja, hetek óta nem csippant a légzésfigyelő, lassan attól is elköszönünk. Most megyek, mert anyád vacsorát csinál, carbonara spagetti lesz kakaós palacsintával. Mindkettőt szeretem, és szörnyen éhes is vagyok. 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr613163491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zelje 2011.08.18. 22:14:10

szia!

tíz hetes a kisfiam, nagy tapasztalatom azért nincs, de azt az elejétől tudtam, hogy nekem mérleg nem kell, nem fogok grammokat méregetni. aztán a gyerekorvos az első látogatáskor (épp szoptattam...) azt mondta, hogy a gyerek nem eszik eleget - ekkor volt 5 napos, akkora gyomorral kábé, mint egy cseresznye. hogy ezt az orvos ránézésre honnan tudta, nem tudom. a védőnő felírt egy képletet, hogy mennyit kell ennie egy ilyen súlyú babának, 60g/alkalom. a gyerekorvos azt mondta, a képlet jó, de napi 8 szoptatással számol, az nem jó, csak napi 7 legyen, és így 75 g/alkalom a szükséges mennyiség. aztán kaptam kölcsön egy mérleget, néhányszor használtam, de mikor láttam, hogy 60 grammot evett a gyerek, honnan tudtam volna, hogy aznap nyolcszor fog enni és ez elég vagy csak hétszer, és akkor ez kevés? soha többet nem mértem azt, hogy mennyit eszik, csak heti egyszer simán a súlyát.
aztán a védőnő azt mondta, mikor sokat sírt a gyerek, hogy adjak neki tápszert, mert nem eszik eleget, nem adtam, majd 4 nap múlva kérdezte a súlyát, és mikor megmondtam neki, el volt ájulva, hogy ilyen sokat hízott... majd a gyerekorvos (aki ugye azt mondta, hogy nem eszik eleget) az egy hónapos vizsgálaton azt mondta, ne szoptassam napi nyolcszor, inkább adjak neki vizet. hát igyon ő vizet, ha éhes :-) de persze nagyon tetszett neki a baba súlygyarapodása, azt mondta, hogy teljesen jó. ha csak vizet kap egy szoptatás helyett, lehet, hogy nem ez lett volna az eredmény.
kicsit összevissza, amit írtam, amit mondani akarok vele az csak annyi, hogy ebben nem kell a védőnőre és a gyerekorvosra hallgatni, össze-vissza beszélnek, maguknak is képesek ellentmondani, hát még egymásnak... ha a gyerek jól van, akkor minden oké, ha éhes, akkor úgyis jelzi. amelyik gyerek eszik, nagyon ritkán tud alultáplált lenni... egy csomó dolgon lehet stresszelni baba mellett, ezen fölösleges :-)

Tinkahold 2011.08.19. 10:28:39

Szia!

Mi is kaptunk mérleget. Soha nem mértem a gyereket etetés után, azt ellenőrizendő mennyit eszik. Azokban a hónapokban mérjük meg, amikor nem megyünk tanácsadásra, meg eleinte hetente egyszer, csak kíváncsiságból. Csatlakozok az előttem szólóhoz. Ha szopi után megnyugszik, pláne elalszik, akkor biztosan eleget evett. Mondjuk én nem tartom magam szigorúan az órához, ha úgy látom hamarabb megéhezett, hamarabb kap. Az ő igénye szabályozza a termelődő tej mennyiségét. Vannak náluk fejlődési bummok, amikor a gyakrabb szopival biztosítják, hogy legyen elég tej. Minél többet szopik, annál több tej termelődik. Jól van ez kitalálva. A szopcsizás a babáknál nem csak táplálkozási célt szolgál, az anya közelsége megnyugtató bármilyen nagyobb hiszti, vagy fájdalom esetén (pl. fogzás, éjszakai fájdalmas felsírás). Mindenki ismeri a saját gyerekét, s ha igazán tud rá figyelni, nagyon szépen összhangra lehet találni.

IrishOak 2011.08.20. 14:46:21

Már nem is mondom amit már régen is többször leírtam. :-)
Soha nem mértem a lányaimat, és mindig meglepődtem, ha tanácsadáson bemondtak valami súlyt a kis malacka-mázsálóról:-D

Viszont, ha a gyerekorvos beböfögte az ellenőrzésnél,hogy biz az kevés, akkor tessék hízókúrára fogni a gyereket.( Az orvos ritkán szól, és ő csak és kizárólag objektív adatok alapján értékel.Ha gondot lát akkor drasztikus is tud lenni, de nem érzem, hogy nagy baj lenne)
Nem vicc - meg tudják keseríteni az ember életét, és olvasom hogy a családon belül is folyamatos stressz a dolog.
Most gyorsan el kell gondolkodni, hogy 6 hónapos korára kell duplázni a súlyát . Akkor az elkövetkezendő hetekben mennyit kell híznia, hogy meglegyen a jelentőpont.

Megnézni a tápszer kalóriaértékét, és a bébikajáét. És nagyon klasszul rá lehet állni a 2 óránkénti evésre. (ez nem 24 órára érvényes) reggel hattól este 8-ig 2 óránként más-más dologgal etetni) Nagyit áthívni azok nagyon jók az unoka etetésben. Vannak nagyon jó tejpépek, meg gabonás fincsik. Pikk-pakk behozza a súlyt a csajszi, és nem lesz baxtatás a dokitól sem.

De majd megnézem az egyéves "parát", hogy mekkora rémület lesz, hogy 12 kilónak kell lenni:-DD

Ja és a mérleget tessék kidobni de azonnal. Egyből megjön a "fogásra" történő súlybecslés képessége:-D
süti beállítások módosítása