Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Az ősanyák mondjanak le

2011.03.25. 20:10 Bryan Beersworth

Vigyázz, okoskodás következik. Tegnap este arról beszélgettünk C-vel, hogy hülyét kapunk az ősanyáktól és azoktól, akiknek életük értelme a gyerekszülés. Mert szerintünk ennél sokkal fontosabb az, hogy becsülettel felneveljük. Az pedig nem megy úgy, ha mindent neki rendelünk alá.

Az egész család baszogat minket, mert elgondolkodtunk a császármetszésen. Senki sem mondta azt, hogy az lesz, csak annyit, hogy elkezdjük természetesen, aztán ha azt mondja az orvos, hogy na, vágunk, akkor nem fogjuk meg a kezét, hogy ne, mi nem akarjuk. Ennyi a történet, mégis, mindenki elkönyvelt minket annak, aki ezt is olcsón akarja megúszni. Ez egyszerűen baromság.

Vannak ősanyák, akik abban a pillanatban, hogy gyerekük születik már csak neki élnek. Ők nem kérnek érzéstelenítést, a császármetszés mint olyan nem létezik, és mihelyst a gyereket hazaviszik, már csak ő létezik. Általában elhíznak, mert magukra nem marad idő, kisvirágos felsőt viselnek, mert az mégiscsak nőies, rövid a hajuk, mert a hosszút sokáig tart megmosni, és le sem szarják a férjüket, mert az teljesítette kötelességét, és gyereket csinált. A játszótéren ők tudják a legjobban kritizálni a többieket, mert ők aztán mindent tudnak arról, hogy lehet gyereket nevelni. Hányok az ilyenektől. Az ilyeneknek a gyerel nem eszköz a boldogsághoz, hanem a boldogság maga. Ezzel nem értek egyet.

Szerintem a gyerek nem maga a boldogság, hanem az oda vezető egyetlen út. Akkor lehetsz boldog az életben – mondom most, 28 évesen, szóval kéretik fenntartásokkal kezelni – ha megvalósíthatod önmagad, ha kiegyensúlyozott vagy, ha szeretsz, és szeretnek, ha célokat tűzhetsz ki, és azokat el is éred. Császármetszéssel könyebb? És akkor mi van? Hogy a gyerek mellett szeretnéd, hogy magadra is jusson idő? Hogy nem csak neki élsz, hanem a társadra is figyelsz? Hogy néha apának is odaadod a gyereket, netán el is mész otthonról, hogy mozogj, vagy hogy a kozmetikus rendbetegyen? Hogy esetleg egy-két szoptatás kimarad, és apa ad a gyereknek enni a lefejt tejből, hogy találkozz valakivel, akit kedvelsz? Tényleg bűn lenne ez?

Ismerek olyan férjet, és feleséget, akik már nem foglalkoznak egymással. A férj szerint azért, mert az anyuka már csak a gyerekkel tud törődni, és annyi szeretetet kap a gyerektől, ami elég neki. Szerencsétlen faszi meg ott áll meglőve, hogy most mi legyen. Nincs szex, nincs romantika, nincs összebújás, csak a büfiszagú, állandóan hulla fáradt feleség zsíros hajjal. Az ősanyák öt éves korukig is szoptatnák a gyereket, ha lehetne. Teljesen feladják önmagukat, és a férjükkel egymást, és csak a gyerek létezik. Én nem akarok így élni.

Lili, nagyon fontos leszel te, és a leendő testvéred is, de soha nem szabad elfelejtenünk anyáddal, hogy egymással is tudnunk kell foglalkozni, és magunkkal is. Én szeretnék rádiózni, meccsre menni, anyád el fog járni mozogni, kozmetikushoz vagy bárhová, ahová akar, és úgy, hogy te nem leszel ott, hanem velem leszel itthon. Kienged majd a kezéből, hogy magával foglalkozhasson, mert így kiegyensúlyozott lesz, ami neked sokkal jobb, mintha csak te léteznél, és csak belőled merítené a szeretetet.

85 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr152771754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2011.03.26. 16:03:25

Pedig így fox, szokj hozzá.:))) A császár pedig tényleg sux, a doki kezét igenis vissza kell fogni, amíg lehet, ugyanis nekik-meg a körháznak-JÓ a császár. Több zsé a TB-től, több zsé a szülöktől, kevesebb hiszti anyutól, gyors, tervezett, pikk-pakk. Csak éppen anyut felnyitják, mint egy konzervdobozt. A császár komoly hasi műtét, a megfelelő kockázatokkal. A legjobb a természetes mutatvány. Amióta második feleségem simán kitolta a 4350 grammos kölkünket érzéstelenítés nélkül, az elsőt meg nem vágták egyáltalán egyik lányommal sem, azóta én nagyon természet párti vagyok. Persze a lényeg, hogy a gyerek kézben legyen, de a természetestől eltérő minden verzió erősen B, szerintem. Tehát ha nem megy másként, vagy gáz van akkor jöjjön a szike, egyébként semmi köze a szüléshez...

harmincas 2011.03.26. 16:04:18

Nekem már két gyerekem van (3 és 7 évesek), úgyhogy tudom, hogy az általad leírt "ősanya" maga sem lesz / lehet boldog. A gyerek ugyanis önmagában nem teszi boldoggá és sikeressé a szülőt - még az anyát sem, bár ezt az első gyerek előtti lázban a szülők talán nem ismerik fel. A feleségednek éppen hogy örülnie kellene annak, hogy te már most, előre vállalod a gyerekgondozást, hogy ő egy kicsit egyedül lehessen és magával foglalkozhasson. Ez mindkét szülőnek nagyon kell.

Otthoni krumplipucoláshoz nem veszek fel tangát! 2011.03.26. 16:17:39

Ezzel menny a gyakorikérdésekre, ott gyűlnek a bunkók.

jegevaga 2011.03.26. 16:32:12

És valóban! Nőtársaim, barátnőim nagy része rosszul van az ősanyáktól, ez nálunk ma már szlogenné lett. Persze eleinte azt gondoltuk, hogy mi vagyunk bénák, rosszul kódolt 21. századi nők, de aztán rájöttünk, ez hamis gondolat. Nem fejtem ki, hogy miért gondolom így, mert talán sok ember vallási és egyéb meggyőződését sérteném, azt pedig nem szeretném. Annyi viszont biztosnak látszik most már az én szememben is, hogy akkor lettem nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, amikor elkezdtem edzeni járni, amikor lefogytam, és újra magamra is költhettem egy kis pénzt.
Ami a szülést illeti, a császár egy életmentő műtét, egy nagy alhasi beavatkozás. Azt szolgálja, hogy a baba és/vagy a mama életét megmentse. De ha már erre kerül a sor, jobb mihamarabb kiheverni, és nem a középkori sémához ragaszkodni, azaz, aki császárral született, azt nem anya szülte. De biza!!! Csak jól megszívta szegény anyuka, ugyanis a gyógyulási idő sokkal hosszabb, és fájdalmasabb állítólag. Barátnőim 3 hétig szenvedtek, míg én a nehezen gyógyuló gátsebemmel 2 hétig. És ez fontos különbség!

Svarcenberg 2011.03.26. 16:35:00

Kicsit túlzásokba esel az írásodban, de betudom annak, hogy elég dühösnek tűnsz.
Viszont az általad leírtakkal maximálisan egyetértek.
Három gyerekes családapa vagyok. Mindhárom gyerekem császármetszéssel született. Nem én vagy a feleségem akarta így, és nem is az orvosok. Mindhárom esetben az utolsó pillanatig húzták a dolgot, hátha hüvelyi szülés lesz a dologból. Nem az lett.
9 évet évet dolgoztam az egészségügyben. Nem kell bemutatni nekem. Pozitív véleményem nincs az orvos társadalomról. Viszont nem értek egyet az előttem szólóval, hogy az orvosok azért csinálnak császártmetszést, mert nekik vagy a TB-nek az a kifizetődő. Császármetszés nélkül, most nem lenne egy gyerekem se, de még feleségem sem.
Ha a fogadott doki tele van tömve hálapénzzel, neki akkor is a sima szülés az érdeke, mert egyszerűbb, kevésbé macerás.
A felvázolt ősanya típust én aljas szemétládának tartom. Az emberfia beleszeret egy csinos lányba, feleségül veszi, majd jönnek a gyerekek, annak módja szerint. A csinos lánykából, meg egy szétfolyt trampli lesz. Az embernek feleség helyett már csak egy, kettő az egyben bejárónő-bébiszitter egyvelege lesz. De hová lesz a nő, akivel anno a lávsztori indult?
A következő kommentekben valaki biztosan megmondja a tuttit hová lesz: Dolgozik 8 órában, aztán hazamegy, és vezeti a háztartást, neveli a gyerekeket; míg a férj sörözik és meccsekre jár. Igen, ilyen is van. De én nem erre gondoltam. Létezik az ősanya/anyamedve fajta és a sörös/meccses férj között egy arany középút is. És szerintem az a normális.
Ha eszed van, nem hallgatsz senkire, hanem járod a saját utadat, mert a te életed, a te házasságod, a te családod.
Mint ahogy engem sem érdekel, hogy mondatot, nem kezdünk ”És”-sel. Nyelvtannácik kíméljenek!

whale 2011.03.26. 16:46:46

@Svarcenberg: "Viszont nem értek egyet az előttem szólóval, hogy az orvosok azért csinálnak császártmetszést, mert nekik vagy a TB-nek az a kifizetődő. Császármetszés nélkül, most nem lenne egy gyerekem se, de még feleségem sem.
Ha a fogadott doki tele van tömve hálapénzzel, neki akkor is a sima szülés az érdeke, mert egyszerűbb, kevésbé macerás."

Aha. Akkor nyilván az a véletlen műve lehet, hogy az összes szülések valami 50%-a!! (fele, minden második gyerek stb.:)) császárral születik, igaz?!?!
www.origo.hu/itthon/20070627-a-gyakori-csaszarmetszesek-okai-magyarorszagon.html

2007-es cikk, nem hiszem, hogy túl sok minden változott volna azóta.
Nekem 3 gyerekem van két alomból, a nagyok 13, 11 évesek, a kicsi 3 éves. A kicsinél alig tudtuk LEBESZÉLNI a dokit az EDA-ról pl. Pedig nem volt kicsi a kölyök, a majdnem 4,5 kilójával.:)) Oxitocinnal így is telenyomták anyut, hogy a műszak végéig!!!! meglegyen a gyerek... 2008 János Kórház.

EZsL (törölt) 2011.03.26. 16:59:08

Ez a típusú Ősanya valamiért kompenzál a gyerekkel.

Mákostészta 2011.03.26. 17:02:35

Én nem tartom magam ősanyának, de három lányom minden boldogságot megad. A pici 2 évesen még mindig mindenhol velem van, a nagyokért rohanok suliba, amint ébred a kicsi és együtt vagyunk estig. Ha munka van, együtt csináljuk. A sulin kívüli időt együtt töltjük hasznosan.
Évekig szoptattam, szoptatom őket.
Vékonyabb és fittebb vagyok, mint a szülések előtt, gyönyörű hosszú hajam van és a barátok, ismerősök szerint nagyon rendben vagyok kívül-belül.
A lányokat természetesen szültem, és ellene vagyok a programozott császárnak.
Én lennék az a fránya kivétel?

Dr. Bélus___ 2011.03.26. 17:03:49

@whale: Az eszedbe jutott-e, hogy az ember soha nem volt alkalmas a szülésre (nagyfejű gyerek, 2 lábon járás miatt "keskeny" csípőn nehezen megy át), ráadásul az elmúlt 100-150 év a természetes szelekciót is megszüntette? Lehet ennek is köze van a több császárhoz? Ja meg annak, hogy a dokik inkább nem kockáztatnak, féltik a saját és az anyuka seggét....

jtrencsenyi 2011.03.26. 17:04:12

@whale: János Kórház = mészárszék

Logan Grimnar 2011.03.26. 17:27:34

@Mákostészta: ha együtt élsz boldogságban gyermekeid apjával, akkor igen.

kutya vacsorája 2011.03.26. 17:34:25

posztoló aggodalma, felvetései jogosak, kicsit általánosít, de nem igaztalanul. mondjuk az első pár hónapban/negyedévben ne számítson arra, h.az asszonykának lesz egyetlen sec. energiája/ideje is bármi másra, mint a babázás 0-24. ezt sztem el kell fogadni, végül is közös gyerek, stresszeli majd magát amúgy is csillió dologért szegény nő (és az apuka is persze), egyáltalán nem szükséges,h.még attól is félnie kelljen,h.az ura nem tartja már kívánatosnak.
ha a helyzet nem változik később sem, az más tészta és télleg gáz. ezzel együtt a posztban sztem kettő típus keveredik: az elhanyagolódott házicseléd és a momzilla, utóbbi lehet csilivili királylányka is, az sem rokonszenvesebb. sok ilyet látni.
viszont császárügyben tévedsz sztem. a császár egy jelentős alhasi műtét, pusztán kényelmességből vállalni a kockázatát nem biztos hogy megéri. ráadásul amit nyer a mama ott az altatás vs. vajúdáskor, triplán megszívja addig, ameddig a seb gyógyul. erre még aludjatok egyet, és ne a máv-kórházas herczeg doktor véleményét kérdezzétek ki csak:)

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.03.26. 17:35:44

"Az ilyeneknek a gyerel nem eszköz a boldogsághoz, hanem a boldogság maga. Ezzel nem értek egyet.
[...]
Szerintem a gyerek nem maga a boldogság, hanem az oda vezető egyetlen út. "

MI VAN?!?!?!?!

Kedves Szerző, itt valami nagyon durván, ocsmányul el van cseszve. A gyerek nem eszköz semmihez, és nem is út sehova. A gyerek egy autonóm személy, aki a te gondjaidra van bízva. Ha útnak meg eszköznek akarod használni, akkor már most megbuktál szülőként. Ez nagyon súlyos dolog!

kacagány 2011.03.26. 17:44:01

@Bélus___: "az elmúlt 100-150 év a természetes szelekciót is megszüntette" Nono, azért az a tény, hogy az elmúlt másfél évszázadban kicsit több nagyfejű gyerek maradt életben, még nem jelenti a természetes szelekció teljes megszűnését. A szülések túlnyomó része a világon ma is természetes módon, ráadásul kórházon kívül zajlik. Ez most nem a Geréb-vonal, de azért az abszurd, ha egy kórházban már a szülések harmada-fele császárral zajlik.

gitáros 2011.03.26. 17:45:11

@Mákostészta:
Aha... Apuci meg valahogy kimaradt a nagy lelkendezésben...

whale 2011.03.26. 18:01:12

@Bélus___: Nem, mert akkor evolúciós okokból már régen kihaltunk volna...:))

"Ja meg annak, hogy a dokik inkább nem kockáztatnak, féltik a saját és az anyuka seggét...."

Na, itt van az eb elhantolva.:) Ennek a minősítetten durva esete, amikor a cosmo picsa "anyuka" "élményt" akar kapni a szülőszobában. (gyk. ne érezzen semmit, gyorsan és simán essen túl a történeten. ez az út a programcsászárhoz.)
Élmény az van gazdagon, még nekem is jutott belőle, csak az nem egészen az és olyan, ahogy a 21. századi emancipuncik elképzelik. De semmi gond, mert az egészségügy és a szülesztés ipar szemrebbenés nélkül kiszolgál minden igényt. Csak a kassza csengessen...:DDDD

whale 2011.03.26. 18:03:38

@jtrencsenyi: Ez így, ebben a formában baromság. Kétségtelen, hogy a protokoll némileg elmaradott, pl. mind a mai napig nem értem, hogy mi a facnak kellett a fiamat inkubátorban "melegíteni", amíg a zannyát stoppolták. Az Istvánban már 13 éve sem volt ilyen baromság...:)))) Monnyuk ott stoppolni sem kellett.:))

loislane21 2011.03.26. 18:04:03

Sziasztok! Még sosem csíptem el ennyire aktuális írást! 28 éves vagyok, 1 hete szültem! Cukipofa a gyerek, de MINDENBEN egyetértek az íróval! OK, szerencsém volt, természetes szülés, első gyerek, 6 óra mindennel együtt. DE! Ha császár lett volna akkor az lett volna. Dokibácsi tudja jobban, mikor mi a jobb. Mi is úgy indultunk, hogy természetesen indítunk, de ha császár, akkor császár. Nem vagyok szar anya attól, ha nem "szenvedek". És akkor sem érzem magam szar embernek, ha egy 1 hetes baba mellett arra vágyom, hogy elmehessek fodrászhoz és kozmetikushoz. Hozzáteszem, nem vagyok az a maca típus, csak van egy pasim, és szeretném, ha vonzónak látna. És ja, alig várom, hogy szexeljünk...Na, ennyi. Gondoltam, megosztom. Mert sajnos tényleg kiakaszt engem is ez az "ősanya" jelenség...

whale 2011.03.26. 18:05:15

@Pók: Igen, ez nekem is megütötte a szemem...:DDD De mindenki úgy bacca el az életét, meg a kölykét ahogy neki jól esik. Az enyéimnek annál kevesebbel kell versenyezni a minőségi életért...:))))

whale 2011.03.26. 18:08:03

@loislane21: Szerintem nem szerencséd volt. Ez a normális...

Jamesboci 2011.03.26. 18:16:44

a helyzet már ott kezd "alakulni" mikor a gyerek születése után a házastársak anyukának, apukának szólitják egymást...:

Mákostészta 2011.03.26. 18:16:48

@Logan Grimnar: együtt éltem boldogságban, neki ez viszont nem volt elég. Most már ő is tudja mije volt, mert már "nincs". Jönne vissza, mert szerinte én nagyon jó anya, feleség, szerető, stb. vagyok. Akkor is a családnak éltem és most is a lányaimnak élek. Velük kerek a világ.

whale 2011.03.26. 18:25:58

@Mákostészta: Jahahahaj.....DDDDD Nyilván mindent megkapott tőled, azért lécelt le. Aha...:)))))

pseudrama 2011.03.26. 18:30:12

"Akkor lehetsz boldog az életben ha megvalósíthatod önmagad, ha kiegyensúlyozott vagy, ha szeretsz, és szeretnek, ha célokat tűzhetsz ki, és azokat el is éred."

A lehető legjobbkor olvastam ezt a cikket.
Bizonyos kedves rokonaim (illetve egy, aki mégcsak nem is rokon) örökké beleszól az életembe, főleg a kinézetembe. 24 éves vagyok, szeretek fekete ruhákba járni, illetve van egy piercingem is. Mi volt az első terhesség alatt? "Vedd ki azt a szart, nem anyához való, meg amúgy is!" "Ne hordjál feketét, nem tesz jót a gyereknek!"
Most kérdem én, attól leszek jobb anya, ha rózsaszín virágos cuncimunci ruhákba bújok, napi 30 órát vele vagyok, és minden több ezer forintos játékot megveszek neki? A gyermek nem a színt látja, hanem az édesanyát. És ha ezt látja az anyukáján, azt a jelentést fogja hozzá kapcsolni tudatalatt, hogy igen, ez anyu. Ha olyan dolgokat kellene tennem, amiben tudom, hogy nem érzem jól magam, mivel jobb a gyereknek? Tudok alkalmazkodni, de a lényeg azon van, hogy az az illető tudat alatt úgymond terror alatt tart, beleszól, hogy ezt így, azt úgy. Én megértem, hogy 4 gyereke van, és egyedül nevelte fel, de mindenki más. Ahogy loislane21 írta, nem attól vagyok anya, ha szenvedek.
Lehet, hogy csak 24 vagyok, és hogy örökké kislánynak fognak tekinteni, de őszintén, ennél felnőttebb hogy lehetnék már? A gyerekem boldog, kiegyensúlyozott, mosolyog, ha meglát, a Párom imád, mi kell még? Hogy mutogassam magam, hogy én milyen istenkirány anyuka vagyok? Hogy olyanoknak feleljek meg, akik csak bántanak? Netán vadidegeneknek, "mert mit szólnak"?
A legtöbb "ősanya" kihasználja ezt az állapotot, visszaél az anyaságával, és úgy érzik, joguk van beleszólni más anya életébe. (A babakocsival keresztbeállás az úton meg pláne..)
Hogy őszinte legyek, a legtöbb ilyen anya csak saját magának akar egyfajta önigazolást, hogy igen, én ebben is jobb vagyok. Amíg van étele, tiszta ruhája a gyermeknek, fedél a fejünk felett, és végtelen szeretet a mi kis családunkban, úgy érzem, élhetem úgy az életemet, ami nekünk, hármunknak tetszik. Én így vagyok tökéletes anyja a gyermekemnek, hisz ÉN vagyok az édesanyja.
A gyermekek a legfontosabb dolgot tanítják meg számunkra, az önzetlen szeretetet. Nem azt nézi, hogy na most milyen a frizurám, hány karika van a szemem alatt, hány fém az arcomban, milyen színű ruhában vagyok, hanem ENGEM.
Én 13 és fél órát vajúdtam vele a kórházban igazából, de sose gondoltam arra, hogy na hogy legyen a könnyebb út, vagy, hogy élmény legyen. Hisz gyermeket szültem, egy egészséges gyermeket, és ez a legfontosabb.

jtrencsenyi 2011.03.26. 18:32:18

@whale: persze. Kivételek a Jánosban is vannak, de Budapest egyik, ha nem a legszarabb kórháza.

jtrencsenyi 2011.03.26. 18:36:32

@whale: ott a pont! Mármint, amit Mákostésztának írtál. Odaadó családanya, tökéletes feleség, a pasi meg mégis lelép. Mert mi mind ilyen disznók vagyunk. :)

vasszűz 2011.03.26. 18:37:02

Szóval még meg sem született a gyereked, de már jobban tudod?

Nemanna 2011.03.26. 18:40:56

@Bélus___:
A nő ma is alkalmas a hüvelyi szülésre, ez az evolúciós duma baromság - csak hagyni kell, hogy olyan pozícióban szülhessen, ami előnyösebb, mint a háton fekvés, ami a legelőnytelenebb a gyerekszüléshez.
A császár meg minden esetben kockázatosabb, mint a normális szülés - ahogy már itt a többiek elmondták - persze, jó hogy van, mint lehetőség, ha tényleg veszélyes a helyzet. De nem erre kell készülni - még egy gátmetszés gyógyulása is szar, és megnehezíti az első heteket, hát még akkor milyen lehet, ha a hasadat szétvágják. A természetes szülés pedig nem erkölcsileg jobb (persze van aki ebből erkölcsi kérdést csinál), hanem egyszerűen az a legkevésbé kockázatos megoldás a nőnek, meg a gyereknek - még a fájdalommal együtt is.

Amúgy ha megszületik az ember gyereke, akkor úgyis teljesen átértékel dolgokat, mert látod, hogy a gyakorlatban mi működik és mi nem - egyszerűen az ember nem tudja elképzelni, hogy milyen egy gyerekkel élni - én például arra jöttem rá, hogy egyáltalán nem kell parázni, mert nem olyan bonyolult ez az egész. Másrészt egy csomó gyakorlati dolgot meg nem kalkulálsz be.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.03.26. 18:47:28

Az ősanyák normális faszival nem tudnának élni. Az elhagyná őket, ha nincs elég dugás, ha elhanyagolt a felesége (vagy ha amishnak öltözik), és elmaradnak a közös programok. De az ilyen nők jó érzékkel olyan tehetetlen balfaszokat vesznek férjül, akik csak bambán vigyorognak ezeken a dolgokon.

A császármetszés nálunk 3 gyerekből kettőnél játszott: a középső lányom esetén tényleg életmentő volt, már gyengült a szívhangja, mert rátekeredett a köldökzsinór, a legkisebb lányom meg az előzőeknél is nagyobb súllyal született, ott programozás volt. Annyit elmondanék, hogy a feleségem már az első gyereknél is berepedt a méhszájnál, a gátnál meg vágták, kb. fél év volt a gyógyulása, 45 fokban tudott ülni, a gyereket alig tudta felemelni, a császár ehez képest a hat hetes teljes gyógyulásig maga volt a napfény és szivárvány.

pseudrama 2011.03.26. 18:47:41

Én nem tudom miért, de szülés előtt sem féltem.((: Jobban féltem attól, hogy a gyereknek lesz baja. Jó, a 13 és fél óra egyáltalán nem volt kellemes, a kórház után pár héttel sem, ugye a gátmetszés.....(: de erre tényleg nem lehet felkészülni, akárhány szakirodalmat is nyomnak a kezedbe.

vasszűz 2011.03.26. 18:49:32

"Nincs szex, nincs romantika, nincs összebújás, csak a büfiszagú, állandóan hulla fáradt feleség zsíros hajjal. Az ősanyák öt éves korukig is szoptatnák a gyereket, ha lehetne. Teljesen feladják önmagukat, és a férjükkel egymást, és csak a gyerek létezik."

Az, hogy miért lesz ilyen egy nő, arrólé őt kellene megkérdezni. Egy párkapcsolati válságban benne van a tisztelt férj is, és teljesen független attól, ki meddig szoptat.
Hogy ki meddig szoptat, ahhoz senkinek semmi köze, pláne egy férfinak. Téged komolyan foglalkoztat?

whale 2011.03.26. 18:50:32

@Morsx: Ezzel az egész gyerek dologgal kapcsolatban kb. SEMMIRE sem lehet felkészülni, ugyanis MINDEN másképp van, mint ahogy az ember elképzeli...:)))

whale 2011.03.26. 18:52:35

@vasszűz: Nocsak, mi ez a szexista duma?:))))

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.03.26. 18:53:35

@vasszűz: Már hogy ne lenne köze a férjnek ahoz, hogy meddig szoptat?

whale 2011.03.26. 18:55:39

@jtrencsenyi: Ez általában lehet, hogy igaz, a szülészet csilivili, új szülőszobák (voltak 2008-ban:)), a gond inkább a hozzáállással van. Az valahogy megrekedt 1992-nél kb. (tehát apuka már bent lehet a szülésnél, de anyunak nem nagyon segítenek szülés után, tahók és különben is majd ők jobban tudják, de el nem mondanák a világ minden kincséért sem:))))

psr6 2011.03.26. 18:56:02

Remek post!

Én kétgyerekes apuka, és tudatosan elkerültük az ősanya irányt. Sőt, azt mondjuk, ha mi jól érezzük magunkat a feleségemmel a családban, akkor fogják a gyerekek is jól érezni magukat a következő 20 évben. Ez a garancia - szóval pont fordítva, mint ahogy a játszótéren, oviban és mindenhol jól azonosítható ősanyák gondolják, csinálják :)

A gyerkőcök pedig szuper kislányok, bármennyit vannak velem, vele, vagy rokonokkal, vagy babysitterrel.

whale 2011.03.26. 18:56:58

@RAMBO: Igen, erre én is felkaptam a fejem. Nehogy már csak addig legyen közöm a gyerekhez, amíg megcsinálom, bacca meg!:DDDD

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2011.03.26. 18:57:04

@Mákostészta: :D
... .... :D :D

(Mást is akartam írni, de inkább kitöröltem.)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.03.26. 18:58:07

@whale: én nem pont erre gondoltam, hanem arra, hogy az apa meddig szoptat....

De végülis ja, a gyereknél is érdekes lehet...gondolom.

Peter__Blau 2011.03.26. 19:01:24

"Az ilyeneknek a gyerel nem eszköz a boldogsághoz, hanem a boldogság maga. Ezzel nem értek egyet.

Szerintem a gyerek nem maga a boldogság, hanem az oda vezető egyetlen út. "

Ez a két vélemény végülis ugyanaz. Ne is gondolkodj azon, hogy nem ugyanaz, mert ugyanaz csak más nézőpontból. És egy nagyon nagyon beteg vélemény. Kéretik újra, alaposan átgondolni.

vasszűz 2011.03.26. 19:05:01

@whale: Nem addig van közöd, de ahhoz miért, hogy az anyja meddig szoptatja? Ezt teljesen a nőre kell bízni, ő az egyetlen kompetens.

Nekem az a fura a posztban (nem fura, megszoktam), hogy a párkapcsolat tönkremeneteléért egyedül is kizárólag csakis a nő tehet.
Ha már ekkora az anyákon a felelősség, akkor minek szüljenek gyereket? Elvégre minden tönkremegy, ha már megszületik a gyerek?

pseudrama 2011.03.26. 19:07:20

Szerintem, ha tönkremegy egy kapcsolat, ahhoz mindkettő fél kell. És attól, hogy a nő szüli a gyereket, két szülője van, mindkettőjüké a felelősség. Ketten felelnek a gyermekért, a biztonságáért, a család biztonságáér. Nem lehet csak az egyiket hibáztatni.

vasszűz 2011.03.26. 19:08:25

Az írás végig csak a nő felelősségét firtatja.

jtrencsenyi 2011.03.26. 19:09:18

@whale: mivel 37 éves korom ellenére nincs gyerek, én így nem a szülészetről beszéltem. :)

pseudrama 2011.03.26. 19:13:10

Akkor lehet, hogy csak nekem nem tűnt fel. Viszont, ha tényleg olyan az anyuka, hogy non-stop 7/24-ben csak a gyerek, csak a gyerek, hiába próbálkozik a férfi, mert igen, próbálkozik, kedveskedik, gyengéd, akkor ott tényleg egyoldalú. Ezt helyzet adja.
És sajnos van, ennek az ellenkezője is, hogy minekután a nő beburkolózik, a férfinak is elmegy a kedve mindentől, és a nő úgy érzi, nincs kinek jól kinézni.

vasszűz 2011.03.26. 19:16:27

Morsx, a meglátásom (és tapasztalatom) az, hogy ez egy hosszú, és ennél komplexebb folyamat. Ha az anya (vagy az apa! férfiak is csüngenek teljes imádattal a gyerekükön, félretolva a feleségét!) "beburkolózik", az már inkább tünet, mint ok.

pseudrama 2011.03.26. 19:24:21

Vasszűz, ebben egyetértek teljesen. Nem véletlenül történik, az biztos. Pláne, amikor szülés utáni depresszióval társul.

blue moon 2011.03.26. 19:30:25

Érdemes ebben a témában elolvasni Csernusnak "A nő", illetve "A férfi" című könyveit.

Az első még tele van káromkodással, aztán talán rászóltak, hogy leírva ez a stílus nem igazán jó és a pasiknak szóló könyv már normálisabb.

Röviden a lényeg: Az a nő, aki a gyerekeinek él 150% ban, kompenzál valamivel (mint azt előttem írtátok is). Leginkább azzal, hogy a saját élete el van cseszve. (Csernus szavaival élve). :-)

Kis ember 2011.03.26. 19:33:27

@loislane21:
Nincs egy húgod? Esetleg nővéred?

incognita 2011.03.26. 20:13:16

Azt hiszem, mindennek megvan a maga ideje. Az én dolgom egyértelmű volt, hiszen a születésétől kezdve egyedül nevelem a gyerekemet, de ha az apja velünk maradt volna, valószínűleg akkor sem lennék más ember. Tehát amikor a gyerekem nagyon kicsi volt, valóban az ő érdekét helyeztem a magamé elé. Semmi szélsőség, de volt egy kis kötődő nevelés igény szerinti szoptatással és együttalvással. Aztán előbb félállásban, majd teljes állásban visszamentem dolgozni. Fontos a munkám, fontosak a barátaim, egyáltalán, a saját életem is és ahogy a gyerekem nő, úgy nyernek, nyerhetnek egyre nagyobb teret a saját igényeim, vágyaim is.

Szerintem természetes, hogy az első fél-egy évben egy nő esze többnyire a gyerekén jár és tényleg átmegy ősanyába. (Ahogy az ismerősöknél látom, azért általában az apukák sem viszik túlzásba a segítséget sem lelkileg, sem a gyakorlatban, szóval előfordul, hogy más választás nem is nagyon van.) De nemcsak egy házasságot, hanem akár egy bölcsődés-óvodás korú gyereket is nagyon könnyen tönkre lehet tenni a túlzásba vitt "törődéssel". Amiben általában van egy jó adag önsajnálat, önigazolás és mártírkodás is.

incognita 2011.03.26. 20:18:59

Még annyit, a gyerekem születése természetes szülés volt, ha lehet egyáltalán "természetesség" szerint különbséget tenni a császár és a hüvelyi szülés között. Extrém magas a fájdalomküszöböm, eszembe sem jutott fájdalomcsillapítást kérni. Utólag már hiába kértem, nem adtak vidítógázt :). A szülés körülményei majdnem mellékesek és lehet, hogy óriási érzés volt minden pillanatot a maga teljességében átélni, ha úgy alakult volna, most a császáros szülést dicsérném. A lényeg, hogy a gyerekem baj nélkül megszületett.

Angayasse 2011.03.26. 20:34:04

Tőlem is kb ezt várták, hogy ilyen ősanya legyek. A védőnő közölte: á, az EDA-s szülés az nem szülés... hát cse**ék meg.
Mellesleg én utálnám magam a legjobban ha elhajítanám a férjem csak emrt megtette a kötelességét. Én neki nem ezt fogadtam, nem egy bizonyos határig szeretni hanem mindig. ismerősöktől látom, milyen idegbajos lesz a gyerek, ha csak neki élnek.

Lunchtime 2011.03.26. 20:47:56

a baratnömnek gyerekkoraban csipömütete volt, aminek okan az ortoped szakorvos, aki anno mütötte (90+), a terhesseg elejen megallapitotta es irasba adta, h csaszarral kell szülnie.
itt berlinben a korhazban azt mondtak, h ez faszsag, a csipömütetnek semmi köze a szüleshez, de ha gondolja, kerje ki egy helyi ortoped szakorvos velemenyetg - persze kerte is. ö szinten egyetertett, nyugodtan szülhet termeszetes uton - ha valami komplikacio van, akkor persze metszenek.
nem volt.
nos, az biztos,h mütet eseten Mo-n az orvos többet kap a boritekba es a oep is többet dob a korhazkasszaba, tehat mindenkinek az az üzlet, csak az anyanak tart tovabb a labadozas.
itt nincs boritek es erdekes modon mindenki a termeszetes szülest tamogatja.
az ösanya dologban egyetertek (mellesleg altalaban 28 felett szülnek, hmmm vagy tevedek?)

pseudrama 2011.03.26. 20:48:33

Az ilyen védőnőről is meg van a véleményem... Amúgy szia.(((:

kislámpa 2011.03.26. 20:49:29

Pár gondolat: a császárral óvatosan barátkozzatok, mikor én szültem, a szobában a legrosszabbul a császározott anyuka érezte magát, konkrétan végigsírta azt az időt, ölében a (második) babájával amíg ott voltam, olyan fájdalmai voltak. Én nem kértem fájdalomcsillapítást sima szüléshez, mert féltem, hogy szétcseszik a gerincemet, de borzasztóan fájdalmas volt nélküle.
A poszthoz - semmi sem porba tipróbb, mint amikor az ilyen ősanya (én ducin kívül nagyon karcsúban-ápoltban-karrierista szabad összetételű változataiban is ismerek ilyent...:)) lesújtó szemmel rádnéz bármiért. Huhh, míg nem hallottam erről az típusról, már találkoztam ilyennel, de azóta rájuk sem hederítek. Szerintem rém agresszív fajta, ha arról van szó, hogy rádtukmálja megfellebbezhetetlen véleményét... nem szabad semmit sem kérdezni tőlük!
Elhízás: csak egy másik oldal - lehet hogy beteg - lett - az illető, én vállalom, hogy inzulin-rezisztens lettem, ezért évek elteltével is van rajtam +, de addig bújtam a netet, jártam orvostól orvosig, míg válaszokat és segítséget nem kaptam. A slamposságra nincs mentség!!

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.03.26. 20:49:49

szerintem egy feleség sem válik ősanyává egy jól működő kapcsolatban, az "ősanya" szerep viszont jól kiegészíti a "család feje" szerepet...

VaTi 2011.03.26. 20:52:10

Hogy én miket kapok néha az ősanyáktól is, meg a modernektől is :) Valamit mindig úgy csinálok, ahogy nem jó. Én pl már a szülés előtt is napi szinten tornáztam, hasizmok rendben voltak, így a szülés után igen hamar visszaalakultam + idővel óvatosan újrakezdtem tornázi és futni. Ősanyáktól kapom, hogy majd nem lesz tejem - van, de nem hiszik el. De biztos csak szerencsés alakom van, meg külömben is, neki nincs ideje - hát ha nem akarja, nincs is. Én reggelenként mikor a gyerek a szőnyegen játszik, melléheveredek. Ő lomol a játékaival, én hasprésezek. Néha odamászik és a hasamra fekszik, én meg elolvadok... Hetente 3* meg asszondom a zuramnak: 1 órára tied a kölök, ebbe az 1 órába belefér a futás + a tusolás is. Szal mire nincs idő?
Ugyanakkor imádok főzni, ezen meg a modern anyukák akadnak ki, hogy mert ez háztartásirabszolgáskodás. De most vágjam oda a fakanalat és vonuljak ki a konyhából, mikor pedig jól érzem ott magam?
A férjem meg a legklasszabb pasi. És teljesen normális neki, hogy a gyerekezésből kivegye a részét és egy hónapban 1* kimenőszombatom van, amikor csavargok, ismerősökkel találkozok, vásárlok. Gyerek 9 hónapos, napközben már normálban kajál, így ez megoldható. Ezek természetes dolgok kellene ogy legyenek...
Bocsi, h hosszú voltam...

VaTi 2011.03.26. 20:54:41

@kislámpa: hűűű, pedig az ősanyák tudják a mentséget: a gyerek érdekében. Mert ha megmozdulsz vagy igyekszel formás lenni, akkor biztos, hogy elhanyagolod a gyereket és tejed sem lesz. Nekem már jelentették ezt be lesújtóan...
A bűnözés teteje, ha még valami csinos ruhát is fel mersz venni...

pseudrama 2011.03.26. 20:56:16

@VaTi: De szerencsés vagy, hogy van időd főzni.((((:
Igen, ezt a tejes dolgot én is megkaptam, pedig nem edzettem. Csak utána jött a fentebb említett ismerősöm, hogy "szoptassál, szoptassál!!", mondom nincs tejem, erre "de olyan nincs, szoptassál!". Hátbmeg.... Vannak, akik anyatej nélkül is igen szépen, egészségesen felcseperednek.

pseudrama 2011.03.26. 20:57:28

@VaTi: Gyerek érdekében a lótuszt. Azért pattognak, mert mondom, maguknak akarnak önigazolást nyerni, hogy mert ők megint jól megmondták. Vagy némi irigység esetleg.....(((:

Vasastom 2011.03.26. 21:05:35

Azért az első pár hónap kemény a szülés után. Én azt mondtam anno, hogy szülés+6 hónap nem számít, éljük túl valahogy. Utána fogadtam egy bejárónőt aki bevásárolt, meg takarított. Az így nyert időben meg "elzavartam" az asszonyt fodrászhoz, kozmetikushoz, edzeni meg még amit ki tudott találni. Azért úgy nem megy, hogy anyu tolja a gyerekprojektet otthon 24/7, apu meg hogy "dolgozik" "pénzt keres" meg "fáradt" és lófaszt se csinál otthon.

Meg kell szervezni, hogy anyunak legyen ideje magával foglalkozni és hozzá kell vágni egy nagyobb összeget havonta, hogy költse magára. Nem hiszem, hogy ebben az esetben ősanyák jönnének létre, kivéve ha már szülés előtt is egy igénytelen zsírgombóc volt, de nyilván szőrös tramplit nem vesz feleségül csak az, akinek nem jut más.

pseudrama 2011.03.26. 21:10:45

Mi fél éves kornál tartunk, de uracskámmal fele-fele arányban megosztjuk a felügyeletet.(:
Nekem nem kell pénz költekezni, illetve hát magamból indulok ki, elég, ha kimozdulhatok, az sokkal inkább feltölt, mint csak úgy szórni a pénzt, amikor így is minden kva drága. Ha belül rendben van a nő, fel van töltődve azzal, ami számára fontos,máris kivirul.(: Persze ez másnál lehet a költekezés is.((:

harcsabajuszos 2011.03.26. 21:17:51

Hát egykomám, el vagy te még tévedve rendesen ezzel a gyerekáldással.
Az első 1o hónapban csak akkor sikerült 4 órát egyhuzamban aludnom, ha nem voltam otthon.
Ilyen paraméterekkel fantáziálj a magaddal foglalkozásról.
A Maslow piramis alján vagyunk, a krónikus alvásmegvonással minket már nem tudnának kínozni a jenkik.

tikk 2011.03.26. 21:20:40

A mai emberrel az a baj, hogy az őrületig túl okos,
háát nem is hasonlít már a valódira .
Szánalmasak vagyunk, mi huszonegyedik századiak , mint gondolkodásunkban, mint tetteinkben.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2011.03.26. 21:24:39

@VaTi: Oszt mé' nem ..arod le az ilyeneket? Végül is Te érzed, látod, hogy jó-e, amit csinálsz... ;-)

[c] 2011.03.26. 21:43:33

@Quhi: Arról megfeledkezel, hogy orvosi beavatkozás nélkül nagyságrendekkel több gyerek - és anya - halt bele a szülésbe, mint ma.
A nők nagy része ma is képes megszülni a gyerekét természetes úton, a szántóföldön két kapavágás között, csak épp nem tudni előre, ki tartozik ebbe a kategóriába.

szaszni 2011.03.26. 22:00:09

@Pók: Tökéletesen egyetértek! Mihez eszköz egy gyerek? Miféle szemlélet ez? Hova vezet?

tête d'ange 2011.03.26. 22:10:56

Itt a házban van egy család, 3 gyerek, az anya egész nap itthon van velük, és FOLYTON ordibál a gyerekekkel, különösen a lépcsőházban. Egyszerűen nem tud velük normális hangnemben beszélni. A legnagyobbik fiúcska pedig kifejezetten agresszív.
Mondjuk olyan országban vagyok, ahol a családoknak min. 4 gyereke van, mert így kevesebb adót kell fizetni. Megszülik a nők a gyereket, és azt hiszik, hogy - az adócsökkentés mellett - azzal meg tudják tartani a férjüket (ja nemcsak a 4 gyerek a jellemző, hanem az is, hogy max 30 évesen meg kő házasodni, különben mit szól 'A társadalom'). Nem ismerem a válási statisztikákat, de 4 gyerekkel már nem igazán válik el az ember sztem.
Hanem azt csinálja amit látok nap mint nap: ordibálás a gyerekkel, a férjjel.
A másik család szintén 3 gyerekes, a faszi reggel 8-kor megy el és esténként 9-kor jár haza. Látom, mert az udvarra néz az ablakom. Megjegyzem, hogy az anyukának tüsi vörös haja van, gondolom gyakorlati meggondolás alapján.
VISZONT, ahogy a videóklinikán mondták, a pasik többsége azon morcoskodik a gyerekszületés után, hogy nem kap semmit a feleségétől, HOLOTT ha kapni akar, először talán neki kellene adni, udvarolni a feleségnek, aki amúgy is nagyon nehéz időszakon megy keresztül, átformálódott a teste. BÁR olyat is hallottam, hogy vki semmit se hízott a terhessége alatt és ugyanolyan frankón néz ki, mint előtte.
Amint látjátok, nehéz állást foglalnom.
A császárt maximálisan támogatom. Ki az a hülye aki tönkre akarja tenni a hüvelyét, a szexuális életét?
Még valami. Rendszeresen futok, és a babakocsit toló pasik a parkban folyton stírölni próbálnak, úgy hogy ott az asszony mellettük ! Ettől hányok. De még az utcán is, ha csak simán megyek, az uraságok az utca túloldaláról is pillantgatnak. Ilyenkor mindig azt gondolom, hogy az asszony már mióta nem fekhetett le velük, mert kötve hiszem hogy egy tornacipős csajt amúgy felettébb szexisnek találnának.
Száz szónak is egy a vége: az ősanyaizmus csak gondot okoz.
(még az jutott eszembe, ami az indexen volt, amikor geréb ágnes miatt állták körbe a parlamentet a nők: egy nő azt nyilatkozta, hogy "imádok szülni". ??? Kíváncsi lennék hol volt és mit csinált a férje abban a pillanatban.)

This_is_Sparta (törölt) 2011.03.26. 22:45:00

@whale: Ha jól látom akkor "Mákostészta" kiszállt a társalgásból...!?

VaTi 2011.03.27. 07:05:03

@tête d'ange: két gondolatodra reagálnék (nem tudom, szültél-e már, a leírtakból úgy érzem, hogy még nem): igen, a test megváltozik a terhesség miatt, sokszor visszafordíthatatlanul. Én 9 hónapja szültem, a súlyomat a második hónapra már visszanyertem, minden drasztikus fogyókúra nélkül. A szoptaás miatt még fogytam is. 173 cm-hez 55 kg vagyok. A hasfalam kemény, a fenekem rendben, stb, érted, DE! a terhesség során kissé megnyúlt a bőr a hasamon. Ez semmiféle tornával vagy praktikával nem tüntethető el, csak szikével. Így inkább együtélek vele. A férjemnek ez a legkisebb problémát sem jelenti, szerencsére :) Ruhában nyilván még ez sem látszik :)))
A másik gondolatod: "Ki az a hülye aki tönkre akarja tenni a hüvelyét, a szexuális életét?" Hacsak a doki nem barmol szét valamit pl a gátmetszésnél, vagy egyéb difi nem jön, akkor nem lesz para. A szülés utáni napokban már el lehet kezdeni a kegel tornát, ami a hüvelyizmokat erősíti, feszesíti. A férjem szerint ezen a téren észre sem lehet venni, hogy szültem :)

tête d'ange 2011.03.27. 08:47:51

@VaTi: Igen, jól látod, még nem szültem.
Jó hallani, hogy a hüvely nem minden esetben megy tönkre, de azért én inkább majd a császárt választom (vagy az lesz előírva majd a korom miatt; egyenlőre még nem tervezek gyereket, pedig most lenne ideális)
Itt meg ... annyi frusztrált embert látok, anyákat, apákat, akik tökkorán megházasodnak ész nélkül, mert ez a társadalom elvárása. Régebben otthon nem tűnt fel, hogy az emberek kényszerből házasodnak, egészen addig, amíg azt nem láttam itt, hogy a (már csak volt) pasim ragaszkodik az amúgy teljesen működésképtelen kapcsolatunkhoz, mert körülötte MINDENKI házas volt már, és nem akart lúzernek látszani. Hál'istennek meg tudtam szabadulni tőle, és azóta fenntartással fogadom az itteni férfiak közeledését - ezért is írtam, hogy valószínűleg később fogok szülni. De ez más téma.

De tényleg, ha látnátok, hogy itt mi van ! 4-5 gyerekkel mászkálnak a nők, elképesztő. Sokszor egyedül vezetik őket az utcán, hétvégén (!); ilyenkor mindig csodálkozom, hogy hol van a férj?
Sajnos nagyon sok nő gondolja azt, hogy gyerekkel meg lehet tartani a pasit. Ami valahogy be is jön, mert amint írtam, ha min. 3 gyerek van, nem mer kilépni a pasi.

Aztán van a másik véglet, ilyet is ismerek párat : gyerek, PhD, szakvizsga, munka félállásban ... ez is érdekes. Nekem csak a gyerek nem illik a képbe, de lehet, hogy ti máshogy gondoljátok.

tête d'ange 2011.03.27. 08:50:34

Jaj ha már a végletnél tartunk, hallottam már anyukát, aki lekurvázta az 5 éves gyerekét, mert nem tudtak időben elindulni az ... oviba, asszem. Igen, 5 évesen még biztosan az ovi volt.
Szegény gyerek, biztosan csak egy kipipálandó volt a nő listáján.

pseudrama 2011.03.27. 11:33:33

tête d'ange, reagálnék 1-2 mondatodra.

- Eddig még egy olyanról sem hallottam, hogy valakinek tönkre ment volna a hüvelye a szüléstől.
Viszont azokat képtelen vagyok megérteni, akik azért császároznak, mert dacból nem akarnak szülni, és hasonló okokból, könyörgöm, az egy NAGYON KOMOLY hasi műtét! Nem egyszerűen felnyitnak és kiveszik. Sokkal, de sokkal veszélyesebb, mint a hüvelyi szülés.
- "Nem ismerem a válási statisztikákat, de 4 gyerekkel már nem igazán válik el az ember sztem." Az én szüleim 25 év után váltak el, 3 kamasz gyerek mellett. Legutóbb ismerőseim mentek szét, négy 11 éven aluli gyerek mellett. Szóval ez nem gyerekfüggő, ha nem megy köztük, nem szabad "csak" a gyerek miatt együtt maradni, mert az csak elmérgesedik, és komolyabb is lehet a baj. Ha nem megy, nem megy. Itt egyedül azt kell megértetni a gyerekkel, hogy mind a ketten szívből imádják.
- Attól, hogy stírölnek, még nem jelent semmit. Ha a párjukat szeretik, egy nézésből még nem lehet semmi, én se szólok a Páromra, ha csak megnéz egy lányt. Most mit csinál, odamegy, hogy hé, tetszel, menjünk szobára? Nem, mert tudom, hogy szeret, a kislányunkat is. Másrészt meg nem tudhatjuk, milyen annak a férfinek a családja, tényleg elhanyagolja-e a nő. Lehet, hogy nem, de attól még megnéz.
- "hétvégén (!); ilyenkor mindig csodálkozom, hogy hol van a férj?" Őő, dolgozik?(: Nem egy férfi van, aki szombat-vasárnap is megy, ha kell a pénz, kell a pénz. Egy nő sem vághatja oda a párja fejéhez, hogy márpedig ne menjen dolgozni, maradjon otthon. Aha, csak utána megnézném annak a nőnek a hisztirohamát, ha szerencsétlen nem mehet fodrászhoz, meg manikűröshöz.
- "egy nő azt nyilatkozta, hogy "imádok szülni". ??? Kíváncsi lennék hol volt és mit csinált a férje abban a pillanatban.)" Ez miért lehetetlen?(: A szülés egy olyan érzést vált ki az emberből, ami leírhatatlan, vannak, akik sírnak örömükben, amint életet adtak a gyermeküknek. Persze, fáj, nem egyszerű dolog a vajúdás, főleg, ha másfél napig tart, de nekem tényleg kellemes emlékem van róla, pedig tényleg nem volt kellemes, és még csak nem is vagyok az a tipikus "élményváró ősanya". Talán a 13 és fél óra vajúdás után elfáradtam..... Meg nem azt jelenti, hogy kapásból szül 8-10 gyereket.(:

aspiskigyo 2011.03.28. 11:16:46

Teljesen egyetértek. Én már 40 évesen, 16 éves gyerekkel pontosan tudom, hogy igaza van a blog írójának. Császárral szültem, mert nem volt más lehetőség. Pici korától úgy szoktattuk a gyereket, h az apu is vigyáz rá, mikor anyu besokall és egy kicsit magával is szeretne törődni, fodrász, barátnőzés ilyesmi. Max 2 óra, de az kell. Persze nem minden nap, de néha nagyon kell. Mikor 3-4 hónapos volt a fiam, kengurúba tettem és együtt mászkáltunk. Sok séta, múzeum, állatkert. Igyekeztem úgy megoldani, hogy szoptatásra haza vagy vmelyik ismerőshöz odaérjünk. Hál'istennek sok barátunk van. Később, mikor már kb. 1 éves lett és nem volt szoptatás, beiktattunk először egy, majd két nagyi napot. A nagyik is várták, hogy teljes egészében övék legyen az unoka és nekünk is jó volt, mert elmehettünk egy-két napra romantikázni, vagy akár csak néhány órára egy moziba vagy vacsira. Nincs lelkiismeretfurdalásom, a gyerek kiegyensúlyozottam felnőtt. Szeret minket és a nagyszüleit, néha mondja, h elmenne a mamáékhoz aludni, mert már rég nem volt. Ilyenkor újra kényesztetik a nagyiék, ő pedig elmegy velük bevásárolni, h ne az öregek cipeljenek. Nem gondolnám, hogy ha gyereket szülünk, ne lenne saját életünk. Én a gyerek mellett újra lediplomáztam Pécsen, igaz, h néha jött velem a gyerek vizsgázni. Tök szuper volt neki az IC, vizsga után pedig anya fia programot csináltunk. Míg vizsgáztam, ő kint rajzolt a csoporttársaim pedig szemmel tartották (5 éves volt). Nem érzem, hogy le kellett volna mondanom miatta bármiről is és ő sem érzi, hogy elhanyagoltam volna. Élünk jó családként, de mindenki foglalkozhat a saját nünükéjével is, mert kap kellő szabadidőt hozzá. Sztem így kell és így érdemes. Úgy hogy HAJRÁ!

krisztike83 2011.03.29. 10:56:15

Szerintem hülyeség ennyire általánosítani! Én is inkább ősanya típus vagyok, de nálam ez azt jelenti, hogy ösztönösen gondozom a babámat, és arra törekszem, hogy egészséges felnőttet neveljek belőle, értem ezalatt pl, hogy nem hagyom sírni, vagy ha sír, nem cumit nyomok a szájába -csak azért, mert így egyszerűbb- ,hanem igenis megvigasztalom. Ha az ősanyaság azt jelenti, hogy igény szerint szoptatok, együtt alszunk, hordozzuk a babát, akkor igen, az vagyok. De érdekes módon én vékony vagyok, nem hanyagolom el magam és kértem EDA-t a vajúdáskor.
Egyébként meg amíg pici a baba, szerintem a nő elsősorban anya legyen, hisz mi az a pár hónap, később még eleget járhat szoliba meg kozmetikushoz.
Én inkább attól vagyok rosszul, mikor olvasom, hogy a "celeb" anyuka nyilatkozza, hogy ugye a szopi alatt szó sem lehetett diétáról, de a baba 3 hós(!) korában "elment" a teje, na és aztán utána mehetett aerobikozni, meg fogyókúrázhatott... Hááát, kíváncsi lennék, mennyire próbálkozhatott visszahozni azt az "elment tejet"...szóval én a szoptatást nem adnám fel csak azért, hogy hű de vékony legyek!
Egyébként meg, hajjaj de meg fog változni a kedves blogíró véleménye, ha megszületik az a baba......

pseudrama 2011.03.29. 20:27:18

Én rosszul vagyok az ilyen celeb anyukáktól, akik mennek tornázni meg aerobikozni, mint az őrült, mert úristen, mi lesz az alakjukkal.
Krisztike, szerintem ez nem ősanyaság. Számomra az, aki azt hiszi, hogy mindig jobban tudja, mert ő is anya, meg úgy csinál, mintha neki lenne egyedül gyereke, és látványosan szenved, hogy ő mikre képes. Röviden összefoglalva, aki kívülre teszi az agyát, hogy ő milyen szuper.
Hát amikor kihasználják az anyaságot, mert nekik aztán szabad, az még undorítóbb. Úgy értem, keresztbe állnak az úttesten hármasával a babakocsival, előretolakodnak, stb. Az anyaság a legcsodálatosabb dolog a világon. Érdekes, engem se szállt meg szülés után rögtön a húdeszent anyaság, de ez nem is kell. Ha tiszta szívből szereted a gyermeked, megkapja azt, amire szüksége van, nem is kell más.

summarygloss 2011.04.19. 14:49:41

Drága posztíró, szép az elhatározás, hogy magatokkal is fogtok törődni, de majd a gyakorlat - meg a második, harmadik gyerek - megtanít rá, hogy nem megy az olyan könnyen.

Mi most ünnepelnénk az ötödik házassági évfordulónkat, de alig találok bébiszittyót, és mind a kettő taknyos. Ha találok is bébiszittyót, aki vállalja őket taknyosan, és nem kér 1500-at óránként, nem náci, nem gyógyszerfüggő, nem szívja rá magát távollétünkben a netünkre, miközben a kölykök felgyújtják a nappali szőnyeget, nem ját ki ötpercenként bagózni, és úgy általában már legalább ivarérett, még ha nem is 18, szóval ha sikerül, akkor is bejöhet a tuti: legalább egy a kettőből belázasodik, amikor már sminkelek.

Ilyenkor pedig ősanya, nem ősanya, minden normális szülő szépen elteszi az ünneplőt a szerkénybe - és esetleg a kölykök lefektetése után bont egy bort a párjával.

Jók a tervek, de nem kell belekeseredni, ha nem jön össze a nyaralás kettesben, meg a fodrász hetente. A szülőség elvégre a felelősségről szól, meg arról, hogy a kicsi érdekét a sajátod elé helyezed.

szöszibaba 2011.04.27. 22:27:05

mi még csak tervezzük a babát, de minden szavaddal egyetértek :)

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.04.27. 22:31:26

számból vetted ki a szót, szöszi :) mi, szőke nők, úgy tűnik egyetértünk :P én is tudatosan készülök arra, hogy NE legyek ősanya. mindegy nekem, hogyan fogok szülni. csak ne legyen veszélyben sem a gyerek, sem én. és ne húzzuk egy perccel se tovább a feltétlen szükségesnél. mondjuk az én dokibácsim nem is hagyna engem feleslegesen szenvedni, az tuti :P
süti beállítások módosítása