Apa születik

2010-ben meghoztam életem legfontosabb döntését. Ez arról szól, hogyan viselem a következményeit. A blogot a gyermekeimnek írom, majd egyszer megmutatjuk nekik.

E-mail

Ha megmondanád a magadét, vagy van egy jó tipped: apaleszek @ freemail.hu

Utolsó kommentek

  • : @kacsa.: Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal. (2017.01.20. 03:52) Születésnapok
  • : @Pic: Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Az egyszerűbb sok esetben több. (2017.01.20. 03:50) Születésnapok
  • Bryan Beersworth: @Hizdahr zo Loraq: Ettől aztán ne, lesznek ennél cifrább sztorik is, mindig az a lényeg, hogy tudj... (2017.01.19. 14:50) Születésnapok
  • kacsa.: @sony: Lehet, azóta változott a világ, de nekem soha nem szerveztek a szüleim születésnapi zsúrt, ... (2017.01.19. 14:23) Születésnapok
  • neduddgi99: @Kovácsné: Tökéletesen igazad van, érdemes megnézni az "Aranyélet" első évadád, az tökéletes korra... (2017.01.19. 14:16) Születésnapok
  • Utolsó 20

Kiütéssel győzött a levegő!

2011.04.26. 21:27 Bryan Beersworth

Baromság hat hétig a négy fal között aszalni a gyereket. 

Jöttek sokan az okossággal, (védőnővel az élen) hogy ne vigyünk sehová hat hétig. Gondolkodtam, áprilisban születtél, május végéig ülhettünk volna jóanyáddal a négy fal között, két ordítás között. Francokat. Egy hetes voltál, amikor még korábban egyeztetett időpontunk volt a fodrásznál, jöttél velünk. Végigaludtad. Édesanyád betett a mózeskosárba, és mentetek sétálni, és fagyizni. 

Húsvétkor rossz idő volt, hétfőn kifejezetten nyűgös voltál - hatással van rád az időjárás, mi is lököttek voltunk egyébként - de ma gyönyörű idő volt, gondoltuk, kár lenne ezt a négy fal között tölteni. Nem egyszerű dolog elindulni egy gyerekkel, ezt majd egy külön bejegyzésben kifejtem, de a déli etetés után sikerült. Kaptál egy pihenőszéket, vettünk pelenkát és popsitörlőt, (ipari mennyiségben fogy mindkettő) majd kitaláltuk, menjünk vidékre rokonokhoz, nincsenek messzire, rád kíváncsiak, úgyis alszol, a jó levegő még jobb lesz neked. 

Így is lett. Úgy elaludtál lányom, hogy negyvenöt percen keresztül ketten nem tudtunk felébreszteni édesanyáddal. A ringatást, a beszédtől a füled birizgálásig mindent próbáltunk, még anya hajával is kuckoltuk az orrodat, de egy fintornál többre nem jutottunk. Sétáltam veled a kertben, hallgattunk rockot, miközben te léggitároztál, (zárójel: fél tíz van, és tisztán hallom, ahogy a kis köcsög üvölt a fejünk felett. te már alszol) de hiába: képtelenek voltunk felébreszteni, hogy egyél. Három, négy óránként tápolsz, ha napközben alszol és jön a kajaidő, felkeltünk. Éjszaka soha.

Egy órakor ettél utoljára, és szurkoltunk, hogy már ne is ébredj fel az este hét órakor esedékes fürdetésig - kibírtad hazáig, hét előtt tíz perccel magadhoz tértél, hogy irdatlan ordítással színezd összeszokott párosunk esti négykezesét. 

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apaszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr972857770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peto777 2011.04.26. 22:33:29

Ez az, Bryan! :) Okosságokat meghallgatni, és szelektálni, mi jó nektek. :)

Én viszont pár nap múlva elköszönök, nagyon sűrű lesz a következő hónapokban az életem. Olvasni foglak, de talán sokszor tömbösítve, visszamenőleg is, amikbe már nem lesz aktuális bekapcsolódni, majd meglátom. De már alakul itt egy jó kis csapat. :)

VaTi 2011.04.27. 06:08:57

Szerintem is igazatok van, ha a körülmények megfelelőek, nem kell feltétlenül könyv szerint csinálni mindent. Egyébként nagyon úgy tűnik, hogy jó babát kaptatok, eszik, alszik, minden müxik :)
Időjárásra mienk is érzékeny, ha hűvös jön, aluszékonyabb, nyűgösebb, evvan.
Én egyébként nehezen idultam neki ennek a kimozdulás témának, nálunk a férjem volt lazább, bíztatott, hogy már én is sápadt vagyok, kell a levegő.
Peto: azért járj vissza, meg köszönj be, mert csak kell ide egy pasi is :)

IrishOak 2011.04.27. 07:12:03

Az a jó a tavasszal és nyáron született gyerekeknél, hogy gyakorlatilag egy hét után akár világgá is lehet velük menni:-) Ez csupán a szülőkön múlik!
Sőt ha ki lehet vinni a városból, akkor olyanokat alszik a szmogmentes levegőben, hogy csak no!

A legérdekesebb "babás" találkozásom egy Francia családdal történt Nepálban. A kislányuk megszületése után 5 héttel kivitték Kathmanduba ,hogy kedvenc szerzetesük egy születési Pudzsát(fonetikusan írom) tartson:-) 18 órát repülgettek mire megérkeztek...
úgyhogy lehet menni- csak legyen pelus... cici ugye beüzemelve... mi baj is lehet?
A 6 hét -otthonmaradás, és fekvés az ősanyakorból maradt:-D Mert régen addig "ápolták a kismamát" a rokonok. Aztán kiderült ám azóta az orvosok által, hogy kb 2 hét után lehet szerelmeskedni is,(na jó vágott hassal kicsit macerásabb) vagy világgá menni.
Egyébként logikus: a fejlett emlősök gyakorlatilag csak a szülés idejére állnak meg - utána minden megy a maga útján tovább- a "közösség" csupán az újszülöttet védi, míg az anyja táplálja. Mi sem vagyunk mások mint a fejlett emlősök - csak van racionális gondolkodási képességünk... ezért pelenkázzuk, és felöltöztetjük az utódainkat:-D meg izgulunk néha(na jó- sűrűn) hogy jól csináljuk-e.
De miért is ne csinálnánk jól?

Ha az alap rendszeresség megvan (ami pl. az esti rituálé a fürdővízzel) akkor a köztes 23és fél órában csak a szülőn múlik, hogy ajándékoz-e illatokat , hangokat és érzéseket a pirinyó gyerekének:-)
Az esti rituálé is csak azért van, mert tanítgatja az ember a babát, a "szürke hétköznapokra".

A legviccesebb történet velünk, hogy Lilit bébihordozóban vittük disznóvágásba (februárt írtunk)... Ja de jó volt, megérkeztünk,és "elfutottak vele", és csak akkor adták vissza a kezembe amikor bégetett a ciciért- aztán megint elszaladtak vele... hú de jó nap volt:-D
Azóta minden fiúnak aki Lilihez hozzáért megszületett a lánya, fia, és most várjuk a következő kislányt.Már 21-e óta állunk térdelőrajtban. De csajok közül is pókhasúak páran:-D

Így kerek a világ...:-D

IrishOak 2011.04.27. 07:15:46

@peto777:
Tessék csak nyugodtan tenni a dolgot :-)

Én is mentem itt a gyerek miatt napokig.
Vááá' hogy kergette a nyuszit... :-)

peto777 2011.04.27. 17:08:35

@VaTi: Ha tudok, jövök, és nem csak az ivararány javítása miatt. :)

@IrishOak: Dolog az van. Esküvőnk lesz, és egy gyenge pillanatomban mondtam, legyen olyan, amilyet az én C-m szeretne, kis feltétellel: nálunk ne lássak az Örömapából részleteket, pl.buzi esküvőszervezőt, fagyott hattyúkat, fodros ruhában visítva tapsoló nőket.
Már most is kisdobos vagyok, ahol tudok, segítek, plusz dolgozom, ingázunk Mo-ra is.
Utána hosszú nászútra megyünk, emailezni muszáj lesz a családdal, de ott gagyi lassú a net, órákig is eltarthat, épp, mint Nepálban is.
Aztán otthont, munkát keresünk, mert elköltözünk innen, én elhagyom a szakmámat, még nem tudom, mi lesz, de aug. végéig mindennek meg kell lennie.
Hát csak ennyi. A nyúl hétfőn hozott nekem egy hírt, hogy 1 hónappal kevesebb időnk van minderre, pedig a régit is feszesnek gondoltam.

Az nem gond, hogy a mi kommentjeink néha hosszabbak, mint a Bryan posztja? :)))
Meg hogy az enyémeknek néha köze nincs a poszthoz?.... sorry

peto777 2011.04.27. 17:13:15

A nevek előtt nem lehet a betű, elírtam, tök hülyén jön ki.
Így akartam: Az nem gond, hogy a mi kommentjeink néha hosszabbak, mint Bryan posztja? :)))

kakaosbogre 2011.04.27. 18:48:27

@peto777: Húúú, Peto, ez keményen hangzik, nem fogtok unatkozni....Szép esküvőt és nászutat nektek, sikerüljön minden úgy ahogy szeretnétek!
"Babaprojekt" miatt pedig tényleg ne izgulj, menni fog mint a karikacsapás (na jó, néha azért nem annyira flottul, de azt is megoldjátok majd). Erre tényleg nem nagyon lehet felkészül, mert eléggé más, mint az ember előtte gondolja, de ha ott van a baba, akkor a legtöbb dolog annyira természetesen jön és gyorsan beleszoknak a szülők. Mi a férjemmel paráztunk mint a csuda, mert egyikünknek se volt sok köze csecsemőkhöz, 6-7 hónaposnál fiatalabbat sose fogtunk még csak kézbe se, fogalmunk se volt, hogy mit kezdünk majd vele. Most meg itt van és annyira jön minden, para szinte teljesen elszállt az első pár nappal.
Friss anyukák se mindig "sárkányok", tiszta pillanatainkban jön ám a dicséret meg a kedveskedés is, nemcsak a szitok. Olyan ez mint a szívességbank, ha apuka az elején kicsit beleinvesztál és összeszorítja a fogát néha, akkor az később busásan visszajön! :-D

Na akkor vissza a témához: én ezt a 6 hetet csak a gyerek "társasági életére" tudtam. Mármint, hogy addig viszonylag kevés emberrel érintkezzen, mert nem annyira fejlett az immunrendszere, de nem kell a 4 fal között tartani. Sétálni nyugodtan mehet veletek babakocsival, kendőben vagy egyéb alkalmas hordozóeszközben. A miénk téli gyerek, ott a hivatalos álláspont az volt, hogy a 3dik héten beöltöztet, ablak kinyit és úgy levegőztet rövid ideig, aztán a 4dik héten már lehet menni ki az utcára is (de csak -5 fok felett és nagy szélben ne). A többi évszakban született gyerekeknél ez asszem olyan 2 hét körül szokott lenni.
Szóval nyugodtan ki a szabadba, pláne, amikor szép napos meleg idő van! (Anyukát is feldobja, pláne ha ő is olyan napelemes típus mint én ;-))

VaTi 2011.04.28. 05:51:07

@peto777: nagy gratula az esküvőhöz. Fárasztó olvasni is, amiket leírtál, lesz dogod. Az esküvőn majd kialszod magad :)
"ne lássak az Örömapából részleteket, pl.buzi esküvőszervezőt, fagyott hattyúkat" ez így gyönyörű, imádom, röhögök itt magamnak.
Na,már én is nagyon off vagyok :)

peto777 2011.04.28. 08:07:07

@kakaosbogre: Tegnap nagy dolog történt. Egy barátunk gyereke 10 napos, és egy kis filmet hozott róla. Apa kivette az ágyból és tök bénán tisztába tette, de anya hagyta, csak nézte.
Én mondtam utána: ha a mi gyerekünk lett volna, kivettem volna a kezéből. Mire C-m a nyugodt, kedves mosolyával (amit úgy imádok): és te is ugyanígy csináltad volna.
Ekkor leesett, hogy meg vagyok mentve, C-m nem várja el, hogy szupermen legyek. Okosabb nálam, ezt eddig is tudtam, csak mostmár gyanús, hogy mindenben... :)
Még sose borult ki, és szenvedni is csak egyszer láttam, akkor is magára csukta az ajtót, csak kerestem, hogy mit csinál ilyen sokáig ott a csendben. A sárkányosodásáról most még erős kétségeim vannak, de majd meglátjuk.

peto777 2011.04.28. 08:08:54

@VaTi: Örökre elvágnám magam, ha az igenelésre úgy kellene felébreszteni. :)

IrishOak 2011.04.28. 15:42:10

@peto777:
Háááá' de mennyire örülök:-D
A házasság nagyon klassz találmánya az emberiségnek! Mindenkinek szoktam ajánlani, aki még nem próbálta:-D

Na aztán olyan helyre repülni ahol a mobil se talál hálózatot;-)

peto777 2011.04.28. 21:32:25

@IrishOak: 23 órát repülünk, ott a mobil csak papírnehezék lesz. :)
süti beállítások módosítása